arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

مشتری سازی در بازار مسکن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طبق اظهارات یک بنگاهدار املاک فعال که جزو یکی از مشاوران قدیمی محسوب می‌شود، در گذشته متقاضیان خرید آپارتمان مجبور بودند برای مراجعه به بنگاه‌ها، وقت قبلی بگیرند؛ چرا که حجم کم مشاوران املاک و سطح مناسب قدرت خرید در آن زمان، باعث حضور مشتری اضافه بر ظرفیت بازار شده بود اما هم‌اکنون دلالان ملک مجبور به مشتری‌سازی هستند.

این مشاور املاک در ادامه برای توضیح بیشتر این موضوع به «دنیای اقتصاد» گفت: در سال‌های گذشته و در فصل خرید و فروش واحدهای مسکونی، میزان مراجعه به بنگاه‌های املاک به طور چشمگیری افزایش می‌یافت که در یک روز کاری فرصت کافی برای جوابگویی به همه متقاضیان نبود، به همین خاطر آنها را به روزهای بعد موکول می‌کردیم تا بتوانیم در فرصت مناسب به خواسته آنها رسیدگی کنیم.

دلاوری درباره قدرت خرید متقاضیان بازار مسکن تصریح کرد: فایل‌های فروش در محله‌هایی همچون جوادیه نسبت به دیگر محله‌ها سریع‌تر مورد خرید واقع می‌شوند و این مساله به «اندازه متراژها» مربوط می‌شود اما با این حال مدتی است که دیگر از حجم وسیع خریداران خبری نیست، به همین خاطر ما به دنبال مشتری هستیم یا بهتر است گفته شود که ما مشتری‌سازی می‌کنیم!

این دلال بازار مسکن در جنوب تهران تصریح کرد: ساخت‌و‌‌ساز واحدهای متراژ کوچک با در نظر گرفتن قدرت خرید متقاضیان این محله باعث شده است تا خریداران بتوانند با کمک وام و رهن آرزوی خانه‌دار شدن خود را زودتر محقق کنند. حتی برخی از سرمایه‌گذاران خرده‌پا در چنین محله‌هایی اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری در بازار مسکن می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است که متقاضیان در بازار مسکن شایعه‌پذیر و راغب به خرید در زمان گرانی هستند، به همین دلیل الان که نزدیک به 60 تا 70 درصد از مالکان فروشنده واقعی هستند و از سوی دیگر 15 تا 20 درصد آنها واحدهای خود را زیر قیمت بازار به مشتریان عرضه می‌کنند، سمت تقاضا حاضر به خرید واحد مورد نظر خود که با بودجه خریدشان برابر است، نیست.

این بنگاهدار املاک دلیل واقعی یا منصف شدن اکثر فروشنده‌ها را سررسید تسویه وام‌های بانکی و بدهکاری آنها به بازار اعلام کرد و افزود: این دسته از فروشنده‌ها که اغلب سازنده هستند به این نتیجه رسیده‌اند که اگر سرمایه خود را در بانک سپرده‌گذاری می‌کردند از سود بیشتری بهره‌مند می‌شدند.

مشتری سازی در بازار مسکن

منبع: دنیای اقتصاد
نظرات بینندگان