arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

آغاز اولین رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2018 در آسیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که قهرمانی آلمان در جام جهانی 2014 هنوز در خاطر هواداران فوتبال زنده است، رقابتهای مقدماتی تورنمنت 2018 از فردا (سه شنبه) در آسیا آغاز می شود و 12 تیم که پایین ترین رده را در آسیا دارند ، اولین مسابقات خود را در اولین مرحله آغاز می کنند.
 
به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برای تیم هایی مثل بوتان کوچک که در جدول رده بندی فیفا در رده 209 و آخرین پله قرار دارد و هند که غول خفته فوتبال محسوب می شود، ناکامی در اولین دور مقدماتی جام جهانی به معنای پایان آرزوی آنها برای چهار سال دیگر است. تاکنون هیچ یک از تیم های مرحله اول به جام جهانی راه نیافته اند.
 
برندگان این دور از مسابقات به دور دوم مقدماتی جام جهانی در آسیا صعود می کنند و با برخی از بهترین تیم های آسیایی رقابت خواهند کرد و به دور بعدی مقدماتی جام ملتهای آسیا 2019 راه می یابند.
 
هند شاید تحت بیشترین فشار باشد. لیگ برتر هند که از اکتبر تا دسامبر ادامه دارد، از نظر توجه رسانه ها و حضور تماشاگران موفقیت کسب کرده است، اما اگر تیم ملی هند در رده 171 فیفا نتواند نپال را شکست دهد، ضربه بزرگی به رشد این ورزش در شبه قاره وارد می شود.
 
استفان کنستانتین سرمربی تیم ملی هند برای دومین بار هدایت این تیم را به عهده گرفته است.
 
وی گفت: شکست نپال کمک بزرگی به فوتبال هند می کند و غرور تیم ملی را بازمی گرداند.
 
سرمربی هند که متولد لندن است گفت: ما توان بردن این بازی را داریم. اما نپال نیز حریف سرسختی است.
 
جک استفانوفسکی سرمربی آمریکایی نپال نیز در آستانه این مسابقه، نسبت به موفقیت تیم خود ابراز اطمینان کرد.
 
وی گفت: ما تمرینات خوبی داشته ایم و تمام بازیکنان کاملا آماده اند. هدف ما صعود به دور دوم است.
 
پاکستان رقابت دشواری در اولین دور مسابقات دارد. این تیم در دوحه قطر به مصاف یمن می رود. یمن به دلیل نگرانی های امنیتی در این کشور باید بازیهای خانگی خود را در یک کشور بی طرف برگزار کند.
 
یمن در جام خلیج فارس، با دو تساوی و یک باخت در رده سوم مرحله گروهی این جام و بالاتر از بحرین قرار گرفت که بهترین عملکرد این تیم در رقابتهای منطقه ای محسوب می شود.
 
پاکستان با سرمربیگری محمد شلمان ماه گذشته در دیدار مقابل افغانستان سه بر یک به پیروزی دست یافت. آنها امیدوارند به دور دوم صعود کنند.
 
کامبوج که لی تائه هون از کره جنوبی هدایت این تیم را به عهده دارد، مقابل ماکائو بازی می کند. آنها امیدوارند در مقایسه با تنها برد آنها در رقابتهای چهار سال پیش عملکرد بهتری داشته باشند.
 
برونئی که به علت دخالت دولت در امور فدراسیون فوتبال این کشور از طرف فیفا تعلیق شده بود، اکنون مقابل تایوان به میدان می رود. در سایر دیدارها ، بوتان مقابل سریلانکا و مغولستان برابر تیمور شرقی بازی خواهند کرد.
نظرات بینندگان