arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

رونق مسکن با توسعه صندوقهای زمین وساختمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر راه و شهرسازی: بخش عمده ای از طرح جامع مسکن و توزیع جغرافیایی آن نهایی و برنامه مفصلی نیز برای تامین زمین مطابق با طرح جامع در سازمان ملی زمین و مسکن تهیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در نشست سالانه مدیران کل راه و شهرسازی استانها، افزود: توسعه صندوقهای زمین و ساختمان برای رونق مسکن از محورهای اصلی برنامه های سال آینده است.

وی بهسازی بافتهای فرسوده را از سیاستهای عمده وزارت راه و شهرسازی برای سال آینده دانست و اظهار داشت : بانک های عامل به تدریج در حال پرداخت تسهیلات بهسازی بافت فرسوده است که سال آینده باید وارد مرحله اجرایی بهسازی شویم.

وی تاکید کرد: البته این موضوع به آموزش نیروی انسانی و آشنایی مدیران کل راه و شهرسازی استانها نیاز دارد به گونه ای که مدیران کل باید وارد جزئیات شوند و از کلیات عبور کنند.

شهرهای جدید باید با در نظر گرفتن اشتغال مکان یابی شود

وزیر راه و شهرسازی به مکان یابی شهرهای جدید اشاره کرد و افزود: مکان یابی شهرهای جدید را باید به گونه ای تعیین کنیم که امکان اشتغال در آنها فراهم باشد.

آخوندی گفت : هدفگذاری برای سکونت در سواحل دریای عمان و خلیج فارس که ظرفیت اشتغال در این مناطق وجود دارد ، بسیار مهم است.

آخوندی با بیان اینکه علاوه بر تامین زمین، موضوع ساخت مسکن نیز باید مورد توجه باشد، گفت: توسعه صندوقهای زمین و ساختمان و همچنین نهادهایی که بتوانند وضعیت بازار مسکن را رونق دهند همزمان در سال آینده در دستور کار قرار دارد که در این حوزه مدیران کل راه و شهرسازی استانها باید با مفهوم این صندوقها آشنا شوند.

وزیر راه شهرسازی اظهار داشت : زیرا یکی از محورهای اصلی برنامههای وزارت راه و شهرسازی در سال 1394 توسعه این صندوقها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه مفصلی برای تامین زمین مطابق با طرح جامع در سازمان ملی زمین و مسکن تهیه شده است ، گفت : بخش عمده ای از طرح جامع مسکن نهایی شده است که گروه های کم درآمد و متوسط جامعه را در بر می گیرد؛ ضمن اینکه توزیع جغرافیایی آن هم انجام شده است.
نظرات بینندگان