arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

همتی: کاهش 45 هزار میلیارد ریالی مطالبات معوق بانک ملی ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشست خبری دکتر عبدالناصر همتی مدیر عامل بانک ملی ایران با اصحاب رسانه، در ادارات مرکزی این بانک با حضور بالغ بر 200 خبرنگار حوزه بانک برگزار شد.

وی ضمن تقدیر از تمامی اصحاب رسانه و فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی به تشریح برخی فعالیت‌های بانک ملی ایران طی سال جاری پرداخت.

 دکتر همتی با اشاره به نقش پررنگ و کلیدی دولت تدبیر و امید و سیاست‌های صحیح آن در چرخه اقتصادی کشور اظهار داشت: این سیاست ها موجب شد تا بانک ملی ایران بیش از پیش در خدمت مردم به صورت واقعی روی ریل توسعه و پیشرفت قرار گیرد به همین دلیل چشم‌انداز مثبتی از عملکرد بانک در سال آینده پیش‌بینی می‌شود.

 همتی از اراده قوی و جدی دولت و مسئولان ارشد بانک برای رفع مشکلات پیش‌ رو خبر داد و روند توسعه و عملکرد بانک ملی ایران در سال آتی را نسبت به سال 1393 بهتر ارزیابی کرد.

 رئیس هیأت مدیره بانک ملی ایران با اعلام رشد 20 درصدی سپرده‌های موثر و بهبود آن نسبت به رشد نقدینگی کشور بیان داشت: اقدامات اساسی در مورد پرونده های مطالباتی در جهت تعیین تکلیف مطالبات معوق طی سال جاری انجام شده است.

وی از کاهش 45 هزار میلیارد ریالی مطالبات معوق طی 6 ماه گذشته خبر داد دکتر همتی در مورد بدهی گروه آریا ضمن تشکر ویژه از حمایت‌های جناب آقای اژه‌ای و جناب آقای تورک اظهار داشت: در این خصوص مسئولان قوه قضائیه برای طی مراحل رد دیون گروه آریا که در مرحله اول منجر به واگذاری گروه ملی فولاد به بانک شد همکاری‌های خوبی را با بانک ملی ایران داشتند.

همتی از افزایش 2 برابری فروش املاک مازاد و تکمیلی در سال 1393 خبر داد و گفت: در کنار تعیین تکلیف معوقات بانک، این موضوع کمک شایانی به بهبود صورت‌های مالی بانک ملی ایران نموده است.

 وی اصلاح سیستم بانکداری الکترونیک در بانک و مجموعه اقدامات صورت گرفته در حوزه خدمات الکترونیک، انتقال وجوه، دستگاه‌های pos و…را از دیگر موفقیت‌های این بانک در سال جاری عنوان کرد. رئیس هیأت مدیره بانک ملی ایران در مورد بنگاه‌داری بانک‌ها از اجرای سیاست‌های دولت در این خصوص خبر داد و گفت: در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و سهامداران خرد در بازار بورس سعی کرده‌ایم با توجه به شرایط خاص بورس عرضه‌های سنگین و مداوم در بازار بورس، نداشته باشیم.

وی پیش‌بینی سود قابل کسب از محل شرکت‌های وابسته به بانک را نسبت به سال قبل، 2 برابر اعلام کرد و افزود: با این روند مثبت، بانک ملی ایران می‌تواند به عنوان بازوی دولت در تحقق و اهداف اقتصادی کلان کشور نقش‌آفرینی بهتر و مطلوب‌تری داشته باشد.

 پرداخت بالغ بر 300 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، تعیین تکلیف 410 بنگاه اقتصادی ناتمام که نیازمند کمک‌های مالی بانک بودند، مذاکره و تعیین تکلیف تدریجی 280 واحد صنعتی تملیک شده با الویت جهت بازگرداندن واحدهای تولیدی به صاحبان اولیه آن و یا واگذاری به کننده‌ کار از دیگر اقدامات این بانک در سال 1393 می‌باشد که توسط دکتر همتی در جمع خبرنگاران تشریح شد.

دکتر همتی پرداخت 969 هزار و 823 فقره انواع تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بالغ بر 18 هزار میلیارد ریال به اقشار آسیب‌پذیر را در راستای انجام رسالت اجتماعی بانک ملی ایران ارزیابی کرد و در ادامه از پرداخت 310 هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش 10 هزار میلیارد ریال نیز خبر داد و افزود: بانک ملی ایران طی سال 1393 به تنهایی حداقل یک سوم سیستم بانکی به زوج‌های جوان تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیر عامل بانک ملی ایران با اعلام اینکه در سال 1393، یک میلیون و 450 هزار فقره انواع تسهیلات توسط این بانک پرداخت شده است و ابراز امیدواری کرد: اقدامات صورت گرفته رضایت اقشار مختلف مردم را جلب کرده باشد.

وی از پشتیبانی جدی دولت و وزیر محترم اقتصاد از بانک و پایداری مدیران قدردانی کرد و افزود: مجموعه این اقدامات جلوی زیاده خواهی ها از بزرگترین بانک کشور را گرفت و موجب شد سپرده‌های مردم در جای صحیح استفاده شود.

 همتی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد نرخ موثر تسهیلات از 9 درصد به 16 درصد گفت: از ابتدای سال جاری 20 درصد جذب نقدینگی داشته‌ایم که این در بانک ملی ایران به مفهوم جذب حدود 160 هزار میلیارد ریال است.

 وی همچنین از اقدامات مهم برای افزایش رفاه و تامین نیازهای معیشتی شاغلین و بازنشستگان بانک خبر داد. در پایان این نشست برخی از خبرنگارن حوزه اقتصادی با طرح پرسش‌های خود از مدیر عامل بانک ملی ایران پاسخ گرفتند.
نظرات بینندگان