arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

پوتين به رهبر چچن و متهم قتل ليتويننکو مدال اعطا کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رييس جمهوري روسيه به رهبر جمهوري چچن و همچنين يکي از افرادي که از سوي پليس انگليس متهم به قتل الکساندر ليتويننکو، مامور اطلاعاتي سابق روسيه در شهر لندن شده، مدال اعطا کرد.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، ولاديمير پوتين، رييس جمهوري روسيه به رمضان قديرف، رهبر جمهوري چچن نشان افتخار اعطا کرد.

براساس اسنادي که امروز (دوشنبه) در وبسايت کاخ رياست جمهوري کرملين انتشار يافت، رمضان قديرف، رهبر جمهوري چچن از سوي پوتين نشان افتخار دريافت کرده است. اين نشان در تقدير از دستاوردهاي او در دوران رهبري‌اش داده شده است.

اين در حالي است که رمضان قديرف روز يکشنبه پس از آنکه يکي از متهمان قتل بوريس نمتسوف، چهره سرشناس مخالف دولت پوتين را تحسين کرد، مورد انتقاد مخالفان اين دولت قرار گرفت.

قديرف گفته بود زائور دادايف، يکي از متهمان قتل نمتسوف که به نقش خود در اين قتل اعتراف کرده، يک فرد بسيار مذهبي است که به ارزش‌هاي روسيه پايبند است.

وي در شبکه اجتماعي اينستاگرام نوشت: من زائور را به عنوان يک ميهن‌پرست واقعي روسيه مي‌شناختم.

ولاديمير پوتين همچنين به فردي که از سوي پليس انگليس متهم به قتل الکساندر ليتويننکو، مامور سابق اطلاعاتي دولت روسيه در شهر لندن شده نيز نشان پاسداشت خدمت به سرزمين مادري" را اعطا کرد.

در فهرست مقامات دريافت کننده مدال که کرملين منتشر کرده نام آندري لوگووي، قانونگذار يک حزب ملي‌گراي روس که از سوي انگليس در ارتباط با قتل ليتويننکو در سال 2006 تحت تعقيب قرار دارد، نيز وجود دارد.

ليتويننکو که در 43 سالگي جان خود را از دست داد، يکي از ماموران سابق سازمان اطلاعات روسيه(FSB) بود که بعدا تبديل به منتقد کرملين شد. وي در سال 2006 در اثر مسوميت با سم پولونيوم-210 جان خود را از دست داد.

آندري لوگووي يکي از دو متهمي است که انگليس در ارتباط با قتل ليتويننکو تحت تعقيب قرار داده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان