arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
ذخیره‌سازی 70 هزار تن سیب و پرتقال شب عید

عرضه میوه تنظیم بازار از 23 اسفند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور از ذخیره‌سازی 70 هزار تنی سیب و پرتقال شب عید خبر داد.

به گزارش فارس، حسین صفایی عصر امروز در حاشیه بازدید از روند ذخیره‌سازی مرکبات شب عید در ساری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی است که سرانه مصرف میوه آن بالاست، اظهار کرد: چند سالی است سازمان جهاد کشاورزی با همکاری سازمان تعاون روستایی ماموریت ذخیره‌سازی دو محصول سیب و پرتقال شب عید را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: ذخیره‌سازی سیب و پرتقال به اندازه نیاز از باغداران خریداری شده و در 10 روز پایانی سال به بازار عرضه می‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور با اشاره به اینکه مازندران قطب اصلی تولید مرکبات در کشور است، گفت: 85 درصد پرتقال ذخیره شده برای شب عید از مازندران است و از ابتدای اسفند حمل پرتقال ذخیره شده از مازندران به سایر استان‌های متقاضی و دارای سهمیه انجام شده است.

صفایی درباره ذخیره‌سازی سیب شب عید، تصریح کرد: استان‌های آذربایجان غربی، زنجان، دماوند از جمله استان‌هایی توزیع‌کننده سیب در شب عید به هموطنان هستند.

وی افزود: بیش از 60 درصد محصولات ذخیره‌سازی و به استان‌ها حمل و بارگیری شده است که از 23 اسفندماه عرضه میوه تنظیم بازار در سطح کشور آغاز می‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور قیمت سیب درختی درجه یک را کیلویی 2 هزار و 700 تومان و پرتقال درجه یک شمال را 2 هزار و 900 تومان عنوان کرد.

صفایی با اشاره به اینکه هدف از تنظیم بازار شب عید اتکاء به تولیدات داخل و حمایت از تولیدکننده است، گفت: سازمان تعاون روستایی بیش از 70 هزار تن سیب و پرتقال  ذخیره‌سازی کرده که از هفته آینده به بازار عرضه می‌شود.
نظرات بینندگان