arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

یارانه خبرگزاری ها و سایت های خبری بخش خصوصی فردا واریز می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از واریز یارانه خبرگزاری ها و سایت های خبری بخش خصوصی از فردا چهارشنبه (20 اسفندماه 93) به حسابشان خبر داد.
 
حسین انتظامی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کیفیت هر رسانه بر اساس شاخص های طرح رتبه بندی رسانه های فضای مجازی و توجه به اولویت های موضوعی، در میزان یارانه هر خبرگزاری و سایت مؤثر بوده است.
 
وی به محدودیت اعتبارات و چشمگیر نبودن ارقام در نظر گرفته شده اشاره و ابراز امیدواری کرد که در آینده با سایر حمایت ها بتوانیم کمک بیشتری به فعالیت های رسانه ای انجام دهیم.
 
انتظامی از انتشار فهرست پرداختی یارانه به تفکیک هر رسانه در سایت معاونت مطبوعاتی مطابق یک سال گذشته خبر داد.
 
معاون وزیر ارشاد همچنین تاکید کرد: این یارانه صرفا به رسانه هایی تعلق گرفته که ماده ١٨ قانون مطبوعات را رعایت کنند.
 
مطابق ماده 18 قانون مطبوعات در هر شماره نشریات باید نام صاحب امتیاز، مدیر مسئول، نشانی اداره و چاپخانه ای که نشریه در آن به چاپ می رسد و نیز زمینه فعالیت و ترتیب انتشار ، نوع نشریه (دینی، علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و هنری و غیره) در صفحه معین و محل ثابت اعلام شود.
 
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اجرای ماده 18 قانون مطبوعات ، تصریح کرد: این کار علاوه بر الزام قانونی، به شفافیت و پاسخگویی رسانه ها کمک می کند و آن ها را از شبنامه های الکترونیک متمایز می سازد زیرا رسانه ای که کار حرفه ای می کند از شفافیت و پاسخگویی به مردم هراس ندارد.
 
انتظامی افزود: یکی از وجوه آزادی مسئولانه که شعار رسانه ها در بیستمین نمایشگاه مطبوعات بود، پاسخگویی و مسئولیت آنان در مقابل حقوق ملی و حقوق شهروندان است.
 
به گفته وی رسانه هایی که شفاف عمل می کنند از حاکمیت انتظار دارند که بین آن ها و رسانه های غیرشفاف فرق بگذارد.
 
 ** پرداخت یارانه حق بیمه خبرنگاران مطبوعات و رسانه ها از فردا
 
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص یارانه بیمه مطبوعات و سایت ها نیز گفت: یارانه بیمه مطبوعات و سایت ها نیز فردا (چهارشنبه) پرداخت می شود.
 
به گفته انتظامی این سیاست دولت در جهت تشویق رسانه ها به بیمه کردن خبرنگاران خود است که قبلا در بسته های حمایتی اعلام شده و تاکنون ٣ مرحله آن پرداخت شده است.
نظرات بینندگان