arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

افزایش 3000 تومانی قیمت مرغ پس از کشتار

مرغ زنده‌ کیلویی 4800 تومان فروخته می شود در حالی که پس از کشتار با 2000 تومان افزایش در میادین تره‌بار و 3200 تومان بیشتر در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی از کاهش 400 تومانی قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ طی هفته گذشته خبر داد و گفت: مرغ زنده‌ کیلویی 4800 تومان فروخته می شود در حالی که پس از کشتار با 2000 تومان افزایش در میادین تره‌بار و 3200 تومان بیشتر در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

محمد یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر کیلوگرم مرغ زنده شب گذشته 4800 تومان از سوی مرغداران فروخته شد در حالی که گوشت مرغ در میادین تره‌بار کیلویی 6980 تومان و توسط برخی سودجویان که البته تعدادشان هم در سطح شهر کم نیست 8000 تومان فروخته می شود که دلیل این تفاوت و اختلاف قیمت مشخص نیست.

وی افزود: روند کاهشی قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف از پانزدهم اسفند ماه آغاز شده و در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت مرغ با کاهش نسبی 400 تومانی نسبت به هفته گذشته عرضه می شود.

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تاکید کرد: از نظر تولیدکنندگان با توجه به هزینه‌ها و شرایط تولید، قیمت گوشت مرغ نباید کمتر از کیلویی 7500 تومان باشد، چراکه ارزان تر از این قیمت به ضرر صنعت مرغداری خواهد بود.

یوسفی گفت: باید از سازمان‌ها و دستگاه‌های نظارتی پرسید که چرا قیمت مرغ زنده از مرغداری که 4800 تومان است پس از کشتار، گوشت آن در هر کیلوگرم بیش از 2000 تومان افزایش می‌یابد؟

وی با بیان این‌که شرکت پشتیبانی امور دام حجم بسیاری از گوشت مرغ تولید شده در داخل را خریداری و ذخیره سازی کرده است، اظهار کرد: اطلاع رسانی برای عرضه این گوشت مرغ در بازار و آگاهی بخشی به مردم برای مصرف گوشت مرغ منجمد که قیمت مناسب‌تری دارد و از کیفیت مناسبی نیز برخوردار است، جزو وظایف شرکت پشتیبانی امور دام است که البته در این حوزه عملکرد خوبی نداشته است.

انتهای پیام

نظرات بینندگان