arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی منصوب شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل هنرهای نمایشی، طی حکمی پیمان شریعتی را به عنوان معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است: «خانواده بزرگ تئاتر ایران، مسایل، چالش‌ها و مطالبات این حوزه نیازمند ساختار چالاک، توانمند و پاسخگوست. ارتباط مبتنی بر احترام با هنرمندان گرانقدر و تعامل ساختاری پویا با سایر دستگاه‌ها و نهادهای غیردولتی و خصوصی و استفاده از توان و امکانات ایشان در راستای هم‌افزایی سرمایه‌های مادی و معنوی به منظور ارتقای جایگاه هنر مردمی تئاتر، امری است که تنها با شناخت، همت و تلاشی هنرمندانه محقق خواهد شد. نظر به تجربه، تخصص و توان اجرایی جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی» منصوب می‌شوید.

امید که در سایه الطاف الهی، با همت، برنامه‌ریزی و تلاش پیگیر و بهره‌گیری از توان کارشناسی و اجرایی همکاران محترم و مشاوره‌های ارزشمند هنرمندان عرصه تئاتر، در این مسئولیت پیروز و سربلند باشید.»

پیمان شریعتی پیش‌تر مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی و دبیر اجرایی جشنواره‌های متعددی همچون جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جشنواره بین المللی نمایش عروسکی , جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی و عضو هیئت مدیره یونیمای ایران نیز بوده است.

او که فارغ‌التحصیل رشته نمایش در مقطع کارشناسی است، کارگردانی 4 نمایش و بازی در بیش از 48 نمایش، فیلم و مجموعه تلویزیونی را در کارنامه دارد.

داوری جشنواره‌های تئاتر استانی در سال‌های 1380، 1382 و 1383‏، مسئولیت ستاد خبری و کارشناس روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی در سال‌های 1378 تا 1382‏، مدیریت روابط عمومی دومین جشنواره تئاتر بانوان کشور،‏ مدیریت روابط عمومی چهارمین جشنواره تئاتر کانون‌های نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ‏تهران، مسئولیت کمیته آیینی پنجمین همایش آیین‌های عاشورایی در سال 1387‏، مسئولیت کمیته تعزیه و آیینی و میدانی در چهارمین جشنواره بین‌المللی آیینی و سنتی،‏ و عضویت هیأت بازبینی جشنواره تئاتر تهران، از مسئولیت‌های پیشین پیمان شریعتی است.

دیدار شهاب مرادی با دست‌اندرکاران جشنواره شهر

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم شهر در جلسه شورای برگزاری پنجمین دوره این رویداد سینمایی گفت: بنای جشنواره فیلم شهر رقابت نیست و ما قصد داریم میزبانی خوب برای خانواده سینما در این ضیافت بزرگ باشیم.

حجت‌الاسلام شهاب مرادی در جمع اعضای شورای برگزاری پنجمین جشنواره فیلم شهر گفت: باید فعالیت‌ها و تلاش‌ها برای برگزاری، تقویت و ارتقای فیلم شهر بیشتر شود و هدفگذاری‌ها و سیاستگذاری‌ها به گونه‌ای باشد که یک رویداد فرهنگی جریان‌ساز رقم بخورد.این جشنواره ظرفیت‌های لازم را برای برگزاری منظم دارد.

وی با اشاره به لزوم بی‌توجهی به حاشیه‌ها افزود: از مدیران جشنواره فیلم شهر می‌خواهم بیشتر به اصل بپردازند و کیان جشنواره را حفظ کنند. بنای ما رقابت با جشنواره فیلم فجر نیست اما معتقدم این دو جشنواره با هم مقایسه می‌شوند. به همین دلیل باید با دقت در جهت تبیین جشنواره قدم برداریم و در ورطه‌رقابت‌های غیر ضروری نیفتیم.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم شهر خواستار تفکر بیشتر بر ادبیات این جشنواره شد و خطاب به مدیران جشنواره فیلم شهر گفت: بسیاری از اهالی سینما برای شرکت در جشنواره ابراز تمایل کرده‌اند که ما باید به خوبی پذیرای این عزیزان باشیم. ضمن اینکه جوایز جشنواره فیلم شهر باید در شان سینماگران باشد.

حجت‌الاسلام مرادی پیشنهاد کرد برای سهولت حضور دانشجویان و دانشگاهیان در جشنواره فیلم شهر و استفاده از برنامه‌های آن، بخشی در سایت جشنواره درنظر گرفته شود تا دانشجویان با کارت دانشجویی ثبت‌نام کنند و درصدی از ظرفیت سینماها به این عزیزان اختصاص یابد.

در ابتدای این جلسه سیاوش حقیقی دبیر پنجمین جشنواره فیلم شهر با اشاره به استقبال خوب سینماگران و علاقه‌مندان از بخش‌های مختلف جشنواره گفت: جایگاه مهم و تاثیرگذار سازمان فرهنگی هنری، عملکرد فرهنگی شهرداری، حسن شهرت حجت‌الاسلام مرادی و بهره‌گیری از چهره‌های مجرب باعث شده استقبال از فیلم شهر پررنگ‌تر از رویدادهای مشابه باشد و قطعا انتظارها هم از این جشنواره بالاست.

وی برنامه‌ریزی گسترده برای تقویت و ارتقای جایگاه جشنواره، گسترش دامنه تاثیرگذاری آن در مقیاس‌های محلی، ملی و بین‌المللی و تلاش برای حرکت در راستای دغدغه‌های رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را از جمله برنامه‌های خود ذکر و بر تعامل فراگیر با هنرمندان و نهادها، توجه ویژه به جوانان و جذب مخاطبان به ویژه از جامعه سینمایی و دانشجویی تاکید کرد.

*******

روانبخش صادقی و سعید توکلیان از اعضای شورای انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با حضور در غرفه این «مرکز» در بازار فیلم جشنواره پویانمایی تهران، پاسخگوی هنرمندان سینمای انیمیشن خواهند بود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با عرضه محصولات فرهنگی از جمله کتاب‌های «فرهنگ جامع انیمیشن» فرناز خوشبخت، «انیمیشن مستند» رخساره قائم‌مقامی، «چکیده مقالات انیمیشن نخستین همایش انیمیشن ایران» و «کتاب جامع انیمیشن» در بازار فیلم نهمین دوره جشنواره پویانمایی تهران شرکت کرده است. ضمن اینکه مجموعه فیلم‌های انیمیشن تجربی با عنوان «رویاهای رنگی» نیز در غرفه این مرکز به فروش می‌رسد.

«روانبخش صادقی» مدیرعامل آسیفا و عضو شورای انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روز سه‌شنبه 19 اسفند از ساعت 16 الی 18 با حضور در غرفه «مرکز» در بازار فیلم جشنواره پویانمایی تهران، میزبان انیماتورها بوده و با آنها به بحث و تبادل نظر می‌پردازد.

همچنین عموم فعالان سینمای انیمیشن برای ارائه فیلمنامه و طرح پرسش‌های خود می‌توانند عصر چهارشنبه 20 اسفند از ساعت 16 الی 18 از راهنمایی‌های «سعید توکلیان» مدرس دانشگاه و از اعضای شورای انیمشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بهره‏مند شوند.

هنرمندان انیمیشن برای ارائه طرح و فیلمنامه انیمیشن خود می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نشانی www.defc.ir و www.cinematajrobi.ir اقدام به ثبت طرح خود نمایند.

غرفه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در بازار فیلم نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، تا روز 21 اسفندماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران واقع در خیابان فاطمی، خیابان حجاب برپا خواهد بود.

شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت 4 فیلم نامه موافقت کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی ، بر اساس جلسه17 اسفند شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلم های "عشق خاموش" به تهیه کنندگی رضا جلالی و کارگردانی علی بنکدار،"شهرک غرب" به تهیه کنندگی و کارگردانی منصور یزدانی پور ، " نقطه صفر" به تهیه کنندگی عباس رافعی و کارگردانی حسین اولاد آدم کندری و"انیمیشن بلند (شهر تاریک)" به تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی قبولیان مظفری موافقت به عمل آمد.

همچنین در جلسه 17 اسفند شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،با عرضه فیلم‌های" ابله8-7"به تهیه کنندگی مشترک تصویر گستر پاسارگاد/ محمد مسعود و به کارگردانی کمال تبریزی ، "محله قشنگ پدر بزرگ قسمت های 4تا6"به تهیه کنندگی ویدئو رسانه پارسیان و کارگردانی عبدالرضا افشار زاده ، "بندرعباس"به تهیه کنندگی مهدی لباف و به کارگردانی شاهین باباپور،" شاهزاده و گدا" به تهیه کنندگی علی بهادر و به کارگردانی رسول محمدی موافقت شد.

همچنین در این جلسه با عرضه 7عنوان فیلم خارجی نیز موافقت به عمل آمد.

شنبه، 23 اسفند «مبارک» به شهر کتاب مرکزی می‌آید

فروشگاه مرکزی شهرکتاب روز شنبه، 23 اسفند سال جاری، با اجرای نمایش «مبارک در بارگاه سلیم خان»، به استقبال نوروز ۱۳۹4 می‌رود.

شهر کتاب مرکزی با هدف زنده نگاه داشتن هنرهای نمایشی اصیل و کهن، امسال از گروه نمایشی استاد مرتضی خمسه‌ای دعوت کرده تا با اجرای این نمایش به شیوه «خیمه شب بازی»، هنرهای قدیمی را بازخوانی کند.

برخی کارشناسان هنر نمایش، ریشه خیمه‌شب‌بازی را به کمدی‌های ایتالیایی منسوب می‌کنند و گروهی هم بر این عقیده‌اند که این نمایش از کشورهای چین، هند، ژاپن و نواحی جنوب شرق آسیا به اروپا نفوذ کرده است اما به هر حال، پیش از اجرای نمایش دکتر اردشیر صالح‌پور، پژوهشگر و استاد دانشگاه درباره تاریخچه و عناصر این نوع نمایش صحبت خواهد کرد.

مخاطبان کودک و بزرگسال علاقه‌مند به خیمه شب بازی برای شرکت در این برنامه نوروزی می‌توانند ساعت 17 روز ‌شنبه ۲3 اسفند، به فروشگاه مرکزی شهرکتاب به آدرس خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از تقاطع مطهری، نبش کوچه کلاته مراجعه کنند.
نظرات بینندگان