arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

حضور صد زن تونسي در سوريه براي جهاد نکاح

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس آمارهای رسمی تونس بیش از 100 زن تونسی برای همکاری با تروریست ها داعش و جهاد النکاح در سوریه حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، راضیه الجربی رئیس اتحادیه ملی زنان تونس روز دوشنبه گفت بر اساس آمارهای رسمی این اتحادیه در حال حاضر بیش از 100 زن تونسی برای فعالیت جهاد النکاح با عناصر داعش به سوریه اعزام شده اند.
 
الجربی به خبرگزاری رسمی تونس گفت اتحادیه ملی زنان تونس تاکنون شکایت هایی درباره مسئله جهاد النکاح زنان تونسی در سوریه دریافت کرده و در حال پیگیری جدی این
مسئله است.

راضیه الجربی با تایید این خبر تصریح کرد اتحادیه ملی زنان از هیچ تلاشی برای حمایت
از زنانی که برای جهاد النکاح به سوریه رفته اند و نیز خانواده های آنان دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از تونس، الجربی گفت شماری از زنان تونسی پس از شرکت در جهاد النکاح در سوریه و بازگشت به کشور باردار هستند و متاسفانه شمار این زنان در حال افزایش است.

رئیس اتحادیه ملی زنان تونس در عین حال اظهار داشت مسئله حضور زنان تونسی در سوریه برای جهاد النکاح پدیده ای بسیار خطرناک و غیر قابل انکار است و بسیاری از این زنان پس از بازگشت به کشور، مورد بی مهری خانواده هایشان قرار می گیرند و چه بسا خانواده های تونسی این زنان را طرد می کنند.

وی خاطر نشان کرد خودداری خانواده ها از پذیرش این زنان که بیشتر آنان باردار هستند، مشکلات اجتماعی دیگری را در کشور ایجاد می کند.

راضیه الجربی در ادامه علل اصلی بروز مشکل جهاد النکاح در تونس را وخامت اوضاع امنیتی در کشور به ویژه پس سرنگونی رژیم دیکتاتوری زین العابدین بن علی در اواسط ژانویه سال 2011 عنوان کرد.

وی افزود پس از سرنگونی رژیم بن علی بسیاری از عناصر تکفیری از خارج وارد کشور شدند و بی ثباتی و ناامنی در مرزهای مشرک تونس و لیبی از علل اصلی ورود گروههای تندروی تکفیری به داخل کشور است.

راضیه الجربی در ادامه گفت شرایط زنان در تونس در مقایسه با آغاز اعتراض ها و قیام مردمی علیه رژیم بن علی بسیار بهتر شده است.
نظرات بینندگان