arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

آیت‌الله مکارم: معنی ندارد 70 میلیون نفر یارانه بگیرند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مراجع عظام تقلید گفت:چرا می گذارند فلان مفسد اقتصادی به این حد رشد کند و بعد سراغش بروند؛ این برای ما تبدیل به یک معما شده است. چرا اینها که تشکیلات دارند یا فلان مؤسسه که شب و روز در تلویزیون تبلیغات می‌کند، نظارتی بر فعالیت آنها نیست؟
 
به گزارش روابط عمومی دفتر حضرت آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون ماده 90 مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقدامات و فعالیت‌های این کمیسیون باید ضمانت اجرایی داشته باشد، افزود: شکی نیست که این کمیسیون جایگاه بسیار برجسته‌ای دارد؛ این کمیسیون باید آن چنان بی‌طرفانه و دور از مسائل جناحی اقدام کند که همه ارگان‌ها و مردم بدانند هیچ طرفداری از این و آن ندارند.
 
وی با تصریح بر اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس باید بدون ملاحظه‌کاری و هراس از هیاهوها و جنجال‌ها به رسالت خود عمل کند و در این زمینه ملاحظه هیچ فردی را نکند تاکید کرد: اقدام کردن نسبت به برخی موضوعات و مسائل غالبا هزینه برای اشخاص دارد، کمیسیون اصل 90 نباید از این هزینه بترسد و با توکل به خدای متعال به رسالت قانونی خود و احقاق حقوق عمل کند.
 
وی خطاب به رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: باید دائما این مسئله را به دوستانتان القاء کنید که قانون برای افراد ضعیف و رده‌های پایین نیست، قانون بیشتر برای رده‌های بالاست که جلوی آنها گرفته شود.
 
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در همین ارتباط حدیث شریف امیرمؤمنان(ع) و فرمان آن حضرت به مالک اشتر را به رئیس و اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس متذکر شد.
 
وی همچنین با اشاره به انتشار اخبار گاه و بیگاه از وقوع مفاسد اقتصادی بزرگ و اختلاس‌ها تاکید کرد: این مسئله به مشکلی در کشور تبدیل شده است، هر از چند وقتی یک مفسد اقتصادی رده بالا پیدا می‌شود و اخبار آن نیز از طریق خبرگزاری‌ها و جراید منتشر می‌شود، غافل از اینکه ممکن است اعتبار مملکت و نظام جمهوری اسلامی زیرسئوال برود.
 
استاد حوزه علمیه افزود: اولا چرا گذاشتند فلان مفسد اقتصادی به این حد رشد کند و بعد سراغش بروند؛ این برای ما تبدیل به یک معما شده است. چرا اینها که تشکیلات دارند یا فلان مؤسسه که شب و روز در تلویزیون تبلیغات می‌کند، نظارتی بر فعالیت آنها نیست که آیا کاری که انجام می‌دهند درست است یا نه؟ ناگهان خبر سوءاستفاده کلان آنها منتشر شود.
 
وی تاکید کرد: نحوه مطرح کردن، برخورد کردن و پایان دادن به مقوله مفاسد اقتصادی امری مشکل است؛ از این رو مسئولان محترم باید بنشینند و برای آن فکری بکنند؛ شما نیز در محدوده خودتان که می توانید اقداماتی بکنید.
 
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی اضافه کرد: چرا سازمان‌های بازرسی قبلا اقدام نمی‌کنند ببینند چه خبر است؟ این مشکل انسان را رنج می‌دهد، آن هم در شرایطی که دشمنان از داخل و خارج دائما مشغول برنامه‌ریزی و توطئه هستند؛ در چنین شرایطی چرا خودمان بهانه به دستشان دهیم؛ انتظار داریم مسئولان برای این مسئله فکری اساسی کنند.
 
وی همچنین بار دیگر مخالفت خود را با پرداخت یارانه نقدی به تمام افراد ابراز کرد و گفت: ما از همان ابتدا با این امر مخالفت و تأکید کردیم معنی ندارد 70 میلیون نفر یارانه بگیرند.
 
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه باید برای این مسئله فکری بشود، اضافه کرد: مجلس، قوه قضاییه و دولت و دیگر نهادها باید دست‌به‌دست هم دهند و این مشکل را حل کنند؛ حل این مسئله هم شجاعت می‌خواهد.
نظرات بینندگان