arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

سناتور آمريکايي: اوباما پيشنهاد کاهش تحريم‌هايي را به ايران داده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک سناتور آمريکايي تاکيد کرد که دولت اوباما پيشنهاد کاهش برخي تحريم ها را به ايران داده است که لغو اين تحريم ها تنها از سوي کنگره امکان پذير است.

ليندسي گراهام سناتور آمريکايي در مصاحبه با اسپاتنيک تصريح کرد: وي به طور قطع بر اين باور است که دولت آمريکا پيشنهاد لغو بخشي از تحريم ها را به ايران ارائه کرده است که لغو اين تحريم ها تنها در اختيار کنگره آمريکا است.

اظهارات ليندسي گراهام در شرايطي است که جزييات مربوط به مذاکرات هسته اي ايران و 1+5 تاکنون به صورت علني فاش نشده است.

گراهام افزود: بخشي از موضع دولت اوباما در ادامه مذاکرات بر سر برنامه هسته اي ايران، شامل لغو تحريم هاي کنگره بدون دريافت مصوبه لازم از نمايندگان کنگره آمريکا است. زماني که بحث کاهش تحريم ها به ميان مي آيد، اين اوباما نيست که نظر نهايي را مي دهد، کنگره اين کار را انجام خواهد داد.

وي در پاسخ به اين سئوال که آيا مطمئن است که کاهش تحريم هاي کنگره بخشي از مذاکرات با ايران است، گفت: قطعا. چرا ايراني‌ها با قراردادي موافقت مي کنند که تحريم‌هاي کنگره که خيلي هم سخت است، هنوز وجود دارد؟

گراهام گفت: اين دليل اصلي است که من نامه را نوشتم. اشاره گراهام به نامه اخير 47 نماينده کنگره آمريکا به رهبران جمهوري اسلامي ايران است.

47 نماينده جمهوري‌خواه طي نامه‌اي سرگشاده به رهبران ايران اعلام کرده‌اند هرگونه توافق هسته‌اي با ايران پس از پايان دوره رياست جمهوري باراک اوباما معتبر نخواهد بود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان