arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

خطوط ارتباطي داعش در عراق منهدم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 راه‌هاي ارتباطي اين گروه تروريستي در عراق منهدم شده‌اند. مقامات عراقي نيز اعلام کردند که داعش براي جلوگيري از پيشرفت ارتش اين کشور تنها پل تکريت بر روي رود دجله را منفجر کرده است.

به گزارش اشپيگل آنلاين، در پي پيشروي‌هاي ارتش عراق در منطقه تکريت، کشورهاي ائتلاف بين‌المللي به رهبري آمريکا اعلام کردند که خطوط ارتباطي گروه تروريستي داعش را منهدم کرده‌اند.

بنا به بيانيه‌اي که ائتلاف بين‌المللي منتشر کرده است، راه‌هاي ارتباطي گروه تروريستي داعش ميان کشورهاي سوريه و عراق قطع شده است.

در اين بيانيه هم‌چنين آمده است: "مقاومت نيروهاي داعش در نزديکي شهر تل‌حميس در شمال شرقي سوريه درهم شکسته شده است."به گفته منابع نظامي آمريکا در هفته گذشته داعش دست به انتقال نيرو و تجهيزات از سوريه به عراق زده بود که با از دست دادن خطوط ارتباطي، حال کمک‌رساني به نيروهاي اين گروه در عراق متوقف شده است.

نيروهاي ائتلاف اعلام کردند که "آزادي عمل داعش" در شمال شرقي سوريه به شدت محدود شده و تروريست ها تسلط بر بيش از ۹۴روستا را در اين منطقه از دست داده‌اند. به گفته منابع نظامي حملات هوايي نيروهاي ائتلاف عليه مواضع داعش در عراق و سوريه ادامه خواهد يافت.

با افزايش حملات ارتش و شيعيان عراق به تکريت، نيروهاي داعش تنها پل بر روي رود دجله در تکريت را منفجر کردند. به گفته مقامات انتظامي عراق بخش بزرگي از پل نابود شده است.

يک مقام نظامي عراق افزود که هدف تروريست ها از تخريب پل، "جلوگيري از پيشروي ارتش عراق در تکريت" است. اين پل تنها امکان ارتباطي از سمت شرق به سوي شهر تکريت محسوب مي‌شود.

اين مقام ارتش عراق افزود که پيش از حمله نهايي براي تصرف تکريت، بايد تمامي راه‌هاي ارتباطي داعش مسدود شوند. گفته مي‌شود که در عمليات کنوني ارتش عراق عليه داعش بيش از ۳۰هزار سرباز و شبه‌نظامي شيعه شرکت دارند.

به گفته سازمان ملل متحد پس از تصرف تکريت توسط گروه داعش بيش از ۲۸هزار شهروند عراقي مجبور به ترک اين منطقه شده‌اند.
نظرات بینندگان