arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۳

بررسي قتل پدر توسط پسر رواني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 بازپرس جنايي تهران مردي ٣٥ساله را که متهم‌به قتل پدرش است، براي بررسي وضع رواني به پزشکي‌قانوني معرفي کرد.

مرگ مردي ٧٦ساله در بيمارستان لقمان تهران چندي‌قبل به بازپرس کشيک قتل تهران گزارش شد و با‌توجه به اينکه پزشکان علت مرگ متوفي را ضربه به سر مرد مسن اعلام کرده بودند، بازپرس دستور انتقال جسد به پزشکي‌قانوني و بررسي علت دقيق مرگ او را صادر کرد. در پي معاينه کارشناسان پزشکي‌قانوني مشخص شد، متوفي بر اثر برخورد جسمي سخت به سرش فوت شده است.

پسر ٣٥ساله اين مرد در جريان تحقيقات بازداشت شد و در بازجويي‌هاي دقيق‌تر به قتل پدرش اعتراف کرد. او گفت: «با ليوان به سر پدرم زدم و او بي‌هوش شد براي همين او را به بيمارستان بردم.»

با اعتراف صريح مرد جوان او دراختيار ماموران اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت تا تحقيقات ادامه پيدا کند. روز گذشته متهم در شعبه‌پنجم دادسراي ويژه قتل تهران حضور يافت و به سوالات بازپرس پرونده پاسخ گفت، اما در پايان بازپرس حسين‌پور با‌توجه به اظهارات متهم و سوابق پزشکي او بررسي وضع رواني اين جوان را ضروري دانست، بنابراين او را به پزشکي قانوني معرفي کرد تا مشخص شود آيا اختلالات رواني او در حدي هست که مسووليت کيفري شامل حالش شود يا خير.

بازپرس حسيپور همچنين گفت کارشناسان پزشکي‌قانوني بايد اعلام‌نظر کنند که اين فرد در‌صورتي که اختلال رواني‌اش رافع مسووليت کيفري است، ميزان اختلال در‌حدي است که او براي جامعه خطرناک باشد يا خير؟ در‌صورتي‌که پزشکان ميزان بيماري او را براي جامعه خطرناک تشخيص دهند، اين جوان بايد براي درمان تحت‌مراقبت ويژه قرار گيرد و در يکي از مراکز درماني دولتي بستري شود، چون وظيفه دولت است که براي حمايت از سلامت جامعه چنين افرادي را تحت‌نظر قرار دهد.

يکي از خواهران متهم نيز که روز گذشته براي پيگيري پرونده پدر و برادرش به دادسرا آمده بود، گفت: «برادرم از چندسال پيش دچار بيماري رواني شد.»

منبع : شرق
نظرات بینندگان