arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۳

"94" سال مردم باشد نه عرضه‌کنندگان خودرو!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک کارشناس صنعت خودرو گفت: اميدوارم با افزايش نظارتها و اجراي قانون جديد حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، سال‌ آينده سال مصرف‌کنندگان باشد نه عرضه‌کنندگان خودرو.

امرالله اميني در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، اظهار کرد: متاسفانه سالي که گذشت سال يکه‌تازي توليدکنندگان و واردکنندگان خودرو بود.

وي با بيان اينکه قراردادهاي يک‌طرفه و تاخير در تحويل خودروهاي فروخته شده از مصاديق نقض حقوق مصرف‌کنندگان است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در مواردي مصرف‌کنندگان حتي اختيار انتخاب رنگ خودروي خود را از دست مي‌دهند.

اين کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: متن قراردادهاي فروش عرضه‌کنندگان خودرو يک‌طرفه بوده و در مواردي قيمت نهايي خودروي فروخته شده مشخص نيست، بنابراين بايد با اين موارد برخورد شود.

وي افزود: در اصلاحيه قانون حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو برخي از اين موارد برطرف شده و اصلاحاتي در متن قراردادها و شرايط تحويل خودرو اعمال شده است.

اميني با بيان اينکه اميدوارم با اجرايي شدن اين قانون نارضايتي خريداران خودرو در ايران برطرف شود، تصريح کرد: ‌سال‌ آينده بايد سال رعايت حقوق مصرف‌کنندگان از سوي توليدکنندگان و واردکنندگان خودرو باشد.
نظرات بینندگان