arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
ديپلمات ارشد اروپايي:

به پيشرفت‌هاي چشمگيري در مذاکرات دست يافته‌ايم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک ديپلمات ارشد اروپايي گفت: حتي اگر ايران و گروه 1+5 تا پايان ماه مارس به چارچوب يک توافق هسته‌اي دست يابند، مذاکرات جدي بيش‌تري براي دستيابي به يک توافق جامع تا پايان ژوئن بايد صورت بگيرد.

يک ديپلمات ارشد اروپايي در گفت‌وگو با خبرگزاري رويترز،‌ اظهار کرد: ما به پيشرفت‌هاي چشمگيري دست يافته‌ايم به خصوص در طول هفته گذشته، اما هنوز هم مسائل مهمي براي گفت‌وگو باقي مانده است و هم اکنون نمي‌توانم قطعي در مورد زمان توافق نظري بدهم.

کشورهاي عضو گروه 1+5 و ايران قصد دارند که تا پايان ماه مارس به يک چارچوب کلي دست يافته و تا پايان ژوئن نيز يک توافق جامع را به امضا برسانند.

اين ديپلمات ارشد غربي گفت: يک تفاهم‌نامه سياسي يک درک کليدي از ميزان پيشرفت دو طرف در مورد موضوعات اصلي مثل ميزان غني‌سازي خواهد بود.او افزود: من هنوز مطمئن نيستم که آيا آن‌ها مي‌توانند گام‌هاي نهايي براي دستيابي به يک توافق را بردارند يا خير.

اين ديپلمات تأکيد کرد که حضور علي‌اکبر صالحي، رييس سازمان انرژي اتمي ايران در جريان مذاکرات خيلي سازنده بوده است.او گفت: تا زماني که هنوز دو طرف نگراني‌هايي در مورد تعهدات طرف مقابل و دوره اجراي آن‌ها دارند و به يک تفاهم در اين باره دست نيافته‌اند، شرايط غيرمطمئن است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان