arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

ظريف: بعيد مي‌دانم در فاصله يکي دو روز آينده توافق ممکن باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير امور خارجه کشورمان با بيان اينکه در مذاکرات به جزئيات خيلي ريز رسيده ايم گفت: بعيد مي دانم در فاصله يکي دو روز آينده توافق ممکن باشد.

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه کشورمان صبح امروز در جمع خبرنگاران در هتل محل اقامت درباره مذاکرات صورت گرفته، گفت: مذاکره به جزئيات خيلي ريز رسيده است و در جزئيات هميشه نياز به تلاش فراوان وجود دارد.

وي تاکيد کرد: اختلاف نظر وجود دارد و ما تلاش خواهيم کرد که اين اختلافات را در صورت امکان کم کنيم و ظرف امرز و فردا اين گفتگوها را ادامه مي دهيم.

ظريف در مورد حضور وزرا در آخر هفته ببان کرد: ما همه وزراي اتحاديه اروپا را تقريبا در بروکسل ديديم. وزير خارجه چين را در تهران اخيرا ملاقات کرديم و وزير خارجه روسيه را در ژنو ملاقات کرديم و آقاي کري هم اينجا هستند. در صورتي که نياز باشد ممکن است وزرا بيايند اما بعيد مي دانم براي کاري که ما الان داريم به حضور وزرا نياز باشد.

وي ادامه داد: بايد بحث هايي که داريم را پيش ببريم و هر زمان که راه حل ها پيدا شد و شروع به رسيدن به توافق شد نياز به حضور وزرا است که فکر نمي کنم آن زمان الان باشد.

ظريف گفت: اميدواريم در صورتي که اراده سياسي در طرف مقابل باشد کار پيش رود، بعضي مسائل بيشتر به درک مشترک نزديک شده است .

وي ادامه داد: دربعضي مسائل فاصله و درک مشترک در مورد راه حل قدري ببشتر است و به هرحال همان طور که از روز اول گفتيم در مورد هيچ موضوعي توافق نشده تا در مورد همه موضوعات توافق شد.

ظريف در پاسخ به سئوالي درباره اراده سياسي طرف مقابل بيان کرد: اراده سياسي را بايد در عمل ديد، همه ادعا مي کنند که اراده سياسي هست، در واقع بايد ببينيم آيا اراده سياسي براي رسيدن به راه حل وجود دارد؟

وي در پاسخ به اين سئوال که درباره حضور وزرا در اين دور نيازي نيست يا براي توافق؟ بيان کرد: من عرض کردم که ما اخيرا با وزرا ديدار داشتيم. توافق زماني خواهد بودکه تمام موضوعات به صورت متن مکتوب تهيه شده باشد و به صورت ريز و دقيق توافق داشته باشيم و من بعيد مي دانم در فاصله يکي دو روز آينده چنين چيزي ممکن باشد.

ظريف درباره تفاهم سياسي گفت: ما بايد به راه حل برسيم بحث تفاهم و توافق فقط زماني است که اين راه حل ها را مکتوب کرده باشيم و براي مکتوب کردن راه حل بيشتر نياز به کارشناسان است

وزير خارجه کشورمان افزود: ما گفتيم که بايد راه حل ها را پيدا کنيم و بعد آنها را مکتوب نمائيم و اين يک کار سياسي و کارشناسي است و الان در اين مرحله هستيم.

ظريف در پاسخ به اين سئوال که آيا تا جمعه مذاکرات به پايان مي رسد؟ گفت: زمان اين دور از مذاکرات تا جمعه است، اگر نياز شد بيشتر مي مانيم.
منبع: مهر
نظرات بینندگان