arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

داعش مسووليت حمله مرگبار در تونس را برعهده گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 تکفيري‌هاي «داعش» مسووليت حملات روز چهارشنبه به پارلمان و موزه باردو تونس که صدها گردشگر به گروگان گرفته و دستکم ۲۲ کشته برجاي گذاشت را برعهده گرفت.

تکفيري‌هاي داعش، مسووليت حملات روز چهارشنبه (ديروز) به پارلمان تونس و موزه «باردو» را که در آن صدها گردشگر به گروگان گرفته شدند را برعهده گرفت.

روز گذشته چندين نفر از افراد مسلح به پارلمان تونس و موزه «باردو» حمله کردند و صدها گردشگر را به گروگان گرفتند.

در حادثه مذکور ۱۷نفر از گردشگران کشته شدند و انفجاري نيز در صحنه حادثه به وقوع پيوست و در نهايت نيروهاي امنيتي تونس طي عملياتي به سمت افراد مسلح حمله‌ور شدند و آنها را کشتند و حادثه گروگانگيري اينگونه به پايان رسيد.

به گزارش اسپوتنيک، دستکم ۱۷ گردشگر در حمله روز چهارشنبه در شهر تونس جان خود را از دست دادند و مليت اين قربانيان، فرانسوي، اسپانيايي، ايتاليايي و تونسي بود. يک افسر و گروگان‌گيران نيز در عمليات مشترک نيروهاي پليس تونس جان خود را از دست دادند.

افراد مسلح لباس مبدل سربازان را برتن کرده بودند و حملات مسلحانه روز گذشته در تونس را انجام دادند و همچنين کودکان را نيز به گروگان گرفتند.

فدريکا موگريني» مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا نيز با صدور بيانيه‌اي در پي گروگان‌گيري در موزه «بادرو» تونس که 22 کشته بر جاي گذاشته است، اعلام کرد که گروه ترويستي داعش بار ديگر دولت‌ها و ملت‌هاي مديترانه را هدف قرار داده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان