arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۵۷۵۵
تعداد نظرات: ۵۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۴
گاردین ادعا کرد:

ایران و 1+5 در لوزان به توافق موقت رسیدند + جزئیات

مذاکره کنندگان بین المللی به پیشرفت های قابل توجهی در مذاکرات هسته ای دست یافته اند. مذاکره کنندگان قرار است که یک بار دیگر روز چهارشنبه در سوئیس حضور پیدا کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایران و 1+5 در لوزان به توافق موقت رسیدند + جزئیات

گاردین نوشت: مذاکره کنندگان بین المللی به پیشرفت های قابل توجهی در مذاکرات هسته ای دست یافته اند.

به گزارش «انتخاب»، مذاکره کنندگان قرار است که یک بار دیگر روز چهارشنبه در سوئیس حضور پیدا کنند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در روزهای اخیر با همتایان اروپایی خود دیدار و اعلام کرد که  پیشرفت های واقعی در خصوص مسائل کلیدی بوجود آمده است.

به گفته ی دیپلمات ها، توافقی موقت بر روی مسائل کلیدی از جمله توانایی غنی سازی ایران بوجود آمده است.

شعار مذاکره کنندگان 1+5 و ایران این است که «بر روی هیچ چیز توافق نمی شود مگراینکه بر روی همه چیز توافق شود»، اما براساس توافق هایی که تاکنون انجام شده، ایران اجازه عملیاتی نگه داشتن شش هزار سانتریفیوژ از سانتریفیوژهای فعلی خود را خواهد داشت.

گاردین در ادامه مدعی شد: براساس این توافق، ذخیره اورانیوم با غنای پایین ایران از هزاران کیلوگرم به صدها کیلوگرم کاهش پیدا می کند.

راکتور آب سنگین اراک نیز دچار تغییراتی می شود تا پلوتونیوم کمتری تولید کند.

حوزه هایی که تاکنون بر روی آن توافق نشده مربوط به میزان تحقیق و توسعه توسط ایران، بویژه فعالیت پژوهشی تهران روی مدل های جدید سانتریفیوژ و همچنین مسئله لغو تحریم های سازمان ملل است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۲۲
غیر قابل انتشار: ۲۱
سعید
|
United States of America
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
331
150
عمرا تحریم ها فوری بردارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
"ما موفق نمی شیم من می دونم..."
گلاب در فیلم گالیور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
ساکت باش فیلتر شکن
حمید کرسفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
با آقا سعید موافقم.کسی که آمریکا رو نشناسه به این حرف خرده میگیره.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
ظاهرشون که چیز دیگه ای میگه!
البته آب از جوی رفته سخته برگرده
عرضه مذاکره کننده ها رو میرسونه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
اگر غربیها دوباره بازی دربیارند در چشم افکارعمومی مردم مقصر آنها قلداد میشوند و این از نظر راهبردی ابدا به نفعشان نیست.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
چه دلیلی داره که بر ندارن؟؟؟
از کجا معلوم که بعد توافق مثلا بعد 1 ماه یا 6 ماه بردارن؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Australia |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
اشتباهی مثبت دادم.
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
9
250
انشاءالله !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
11
269
به امید یه هوای تازه تر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
این شعر که مال فیلم خط قرمز بود آخرش هم همشون ایدز و سرطان گرفتن و نابود شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
9
160
امیدوارم
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
8
154
انشالله.
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
آن شاء الله صحیح است نه انشاء الله که معنی غیرتوحیدی و مغایر مقصود گوینده و نویسنده محترم دارد . انشاء یعنی ایجاد کردن و پدید آوردن .
داوود
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
6
102
اینجور صحبت ها درسته که قابل اطمینان نیست و نباید کملا اطمینان کرد اما میتونه تا حدودی درست باشه
ما که خوشبینیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
103
98
اولا تحریمها را نخواهند برداشت .
ثانیا سوال اینجایت که: با فرض برداشتن همه ی تحریمها ،آیا همه ی کالاهایی که به بهانه ی! تحریمها قیمتشان چندین برابر شده، به قیمت سابق یا لا اقل به دو برابر قیمت سابق برخواهند گشت؟!
بنده که یقین دارم اگر تحریمها هم برداشته بشه ذره ای قیمتها عقب نشینی نخواهد کرد.پس توافق هم همچین جای خوشحالی نداره.پس جناب روحانی که گرونی رو به تحریمها ربط میدن باید توقع مردم در ارزون شد کالاها را بپذیرند
یه ذره واقع بین باشیم
پاسخ ها
hes
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
دوست عزیز.این چه تحلیل سطحی و .... شما دارید.افزایش قیمت ناشی از کاهش عرضه( به علت تحریم) است.آمریکا یا 5+1 که دستور ندادن قیمت ها افزایش پیدا کنند بلکه افزایش قیمت ناشی از تصمیم آنها به تحریم است؛ لذا اگر تحریم ها برداشته شود لاجرم قیمتها به علت افزایش عرضه کم و کمتر خواهد شد. شاهد این موضوع توقف تحریم ها است که پس از توافق موقت ِژنو شکل گرفت که در نتیجه آن تورم 45 درصدی به 15 ئرصد کاهش یافت.دو دو تا چها تای اقتصاد نشان می دهد با رفع کامل تحریم تورم بسیار کاهش می یابد.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
قیمت ها باید منطقی باشه ، حداقل حقوق از سال 92 تا حالا حدودا 75 درصد اضافه شده ، بنابراین توقع بازگشت قیمت ها به سال 92 و قبل از اون توقعی بیجا است!

یه ذره واقع بین باشید!

از اینکه برخی اینقدر کوتاه مدت به مسائل نگاه می کنند ، واقعا متاسفم !

پایین آوردن قیمت ها ، به واردات شدید کالا نیاز داره ، واردات شدید تولید داخلی را نابود می کنه و در بلند مدت بحران اقتصادی رو به وجود میاره !

ما اگه می خواستیم مدل اقتصادی که تا نوک دماغش رو می دید انتخاب کنیم ، شک نکنید که به روحانی رای نمی دادیم ! مدل قیمت ها رو به صورت کاذب پایین نگه داشتن ، سیاست اقتصادی آن مرد بود که رفته و امیدواریم هیچ وقت بر نگرده!
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
دوست عزیز اگر تحریم ها برداشته بشه اتفاقات مهم تری به غیر از گرانی یا ارزانی کالاها رخ می دهد. سرمایه گذاری بیشتر خارجی ها در ایران و تولید کار و سرمایه کلان و صادرات بیشتر و بهتر و ... از جمله این اتفاقات مهم هستند. قیمت ها کم نمی شود اما شاید کیفیت اجناس بهتر و قیمت ها ثابت بمانند.

یه مثقال واقع بینانه تر به این موضوع توجه داشته باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
تورم شاخصه ی اقتصادهای درحال توسعه س! مهم اینه ک رکود از بین بره سرمایه گزارای خارجی پولشون رو بیارن تو ایران و بتونیم با دنیا تجارت کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
طبیعتا در جا با مخ نمیاد پایین ولی در بلند مدت اثر خودشو میذاره
مجتبی
| United Arab Emirates |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
دوست من حرف درست رو میزنی..مغازه داری که تلویزیون گرون بخره یک شبه اگه دلار ارزون بشه نمیتونه جنساشو ارزون کنه چون بدبخت میشه.اما توافق کردن یعنی اینکه در ماههای آینده و سال های آینده ما خوشبین باشیم. بنده یه بسته قرص آلمانی میخرم برای یک ما 100 هزار تومن درحالی که قبلا 48 هزارتومن بود.الانه یه پدر باید کل حقوق یک ماهشو بده تا یه تلویزیون بخره.و هزاران مشکل دیگه اقتصادی که باید آروم آروم درست بشه.جنسا به خاطر دلار گرون شدن و به خاطر دلار فقط ارزون میشن
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
ببخشیدا ولی تورم که منفی نمیشه که
تورم به سمت صفر میره، فرق این دو تا رو بفهمید لطفا
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
کلا دوست دارین یه شبه همه چی درست شه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
در جواب دوستان باید گفت همه میدانند که تورم ناشی از کاهش عرضه است ولی در کشور ایران تا اندازه ای این قانون روال درست و حسابی نداره.یعنی ممکنه عرضه هم زیاد باشه ولی به علت مصرف بیش از نیاز شهروندان و عدم نظارت مسوولان بر قیمتها،باز هم قیمتها سیر صعودی داشته باشه.
ثانیا همه ما با خواندن کامنتهای دوستان متوجه میشویم که همه انتظار دارند که تورم اثر فوری داشته باشه.یعنی نهایتا تا کمتر از یکسال قیمتها تنزل پیدا کنه.
ثالثا خود دولت و شخص رییس جمهور چنان گرونی را به تحریمها ربط میده که انگار همینکه دریچه ی تحریمها بسته بشه فورا دریجه ارزونی باز بشه.یعنی این تفکر را خود دولت به مردم القاء کردهاند.
رابعا:همانطور که ما بر این اعتقادیم که تحریمهای آمریکا و غرب بلافاصله اثرش را بر گرانی گذاشت و تدریجا اثر نگذاشت پس باید قبول داشته باشیم که با رفع تحریمها ارزونی هم بلافاصله حاصل بشه.
دوست عزیزی که گفتند فروشنده ای که کالا را با دلار گرانقیمت وارد کرده اگر بخواد یکدفعه جنسشو ارزون بفروشه ضرر خواهد کرد و این اجحاف در حقاوست.در جواب ایشان باید عرض کنم که من هم این اجحاف را قبول دارم ولی باید آن طرف قضیه را هم در نظر بگیریم که چرا وقتی دلار گرون شد ،همین فروشنده کالایش را بلافاصله گرون کرد در حالیکه آن کالا را با دلار ارزونقیمت وارد کرده بود!؟
آیا اون اجحاف در حق منو شمای مشتری نبود؟
پس باید بپذیریم که اگر در یک طرف قضیه انتظار داریم که با تحریم بلافاصله تورم بالا بره پس باید بپذیریم که با رفع تحریم باید بلافاصله تورم هم پایین بیاد.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
دوست عزیز توهین نباشه ولی تحلیل شما بسیار کودکانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
این تحلیل نیست بلکه انتظار و توقعیست که اکثریت مردم از رفع تحریمها دارند.
دوستانیکه این رو تحلیل دونستند معلومه فرق تحلیل و غیر تحلیل رو نمیدونند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
3
40
آقا این ساده لوحآنه است که فکر کنیم تا تحریم رفت باید ما هم ارزونی راه بندازیم اگر دوباره پس فردا خواب نما شدند دوباره تحریم کردند چییی؟؟؟؟ باید از این ظرفیت برای رشد اقتصاد و تبدیل اون به یک درخت بارور تبدیل کرد که مثل بید به هر بادی نلرزه!! نه فقط اقتصاد داخلی بلکه اقتصادی که چندین کشور به ما وابسته باشند و اگر فکر دوباره تحریم به سرشون زد دیگه به این راحتی نتوانند اعمال کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
جمع کنید چهار تا حرف کلیشه ای یاد گرفتید هی تکرار می کنید شما این شکاف طبقاتی عظیم را نمی بینید این جامعه در درون خودش داره خودش را نابود می کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
41
17
اینها که فقط ایران امتیاز میده. تازه میخوان در مورد تحقیق و توسعه هم محدودیت ایجاد کنن. پس شما قراره چکار کنید؟ حتما یه مقدار از پولها رو اجازه میدید بیاد ایران!
پاسخ ها
رضایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
منطق روشنفکرنماهایی که منفی دادن واقعا چیه؟!
تو این توافق موقت هم که فقط ایران داره امتیاز میده هموطنان عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
2
19
ما بايد لغو فوري و كامل تمامي تحريمها را بخواهيم و اين حق را دريافت داريم ولي دروازه هاي مملكت را با كنترل و بتدريج بر روي تجارت خارجي و خارجيان باز كنيم چرا كه صنعت و توليد ساخت داخل نياز به حمايت دارند و تنها به شركتهاي خارجي اي اجازه فعاليت داده شود كه انتقال تكنولوژي به ايرانيها را بپذيريند و نهادي جهت مديريت اينگونه فعاليتهاي انتقال تكنولوژي بنياد گذارده شود . به شركتهاي خارجي در پروژه هاي عمراني و توسعه اي بشرطي اجازه شركت در مناقصه داده شود كه شريكي ايراني بشرط فوق (انتقال تكنولوژي و اموزش ) براي خود معرفي كنند .
به كشورها ،شركتها و ارگانهايي كه با ما در تحريم بد برخورد كردند ، بنحوي رفتار شود كه موجبات ناراحتي كشورها و شركتهايي كه با ملت ما راه أمده اند ، فراهم نشود . در قراردادها و تعهدات جهت مبارزه با تحريمها و محدوديتهاي احتمالي اينده مديريت ريسك انجام داده و پيشگيريهاي لازم بعمل أوريم .
در نوع تكنولوژيهايي كه قصد وارد كردن انها را داريم فقط بر روي اخرين مدل ان زوم نكنيم بلكه إمكانات و سطح دانش ايراني خودمان را هم در نظر بگيريم تا در شرايط تحريمي احتمالي اينده ، امكان ساخت داخل كردن انها را بيشتر داشته باشيم و محتاج خارجيها زياد نگرديم .
بياد داشته باشيم كه به لحاظ هوش و داشتن زير ساختهاي لآزم ، ايران إسلامي ما ميتواند بهترين شريك خارجي ها باشد و لذا با دانستن اين امتيازات در پشت ميز مذاكرات سياسي و اقتصادي اينده بنشينيم و خود باور تر از قبل عمل كنيم ، چرا كه منطق ما انها را مجبور كرد كه به مذاكره تن در دهند و از نمايش قلدرمابانه خود كمي كوتاه أمده و منتظر رفتار ما در اينده بمانند .لذا عاقلانه تر رفتار كنيم تا به شركايي برابر با تحريم كنندگان خود در عرضه علم و فناوري تبديل شويم .
محمد
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
16
9
تحريم چي شد پس
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
15
11
رفتیم نیویورک ...بچه ها من رفتم شمابا پرواز بعدی بیاین جا نمونین........
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
3
29
انشاا... به فال نیک سال 1394 میگیریمش امکان همه چیز هست
سعیدرایگان
|
Spain
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
2
26
ضمن عرض تبریک سال نو به مذاکره کنندگان و نیز خسته نباشید....انشالله توافق خوب حاصل بشود...
به دوستانی که نظرشان اینست که ، تحریمها تماما" یا اینکه بلافاصله برداشته نخواهد شد ، عرض میکنم که... اینکه از لحاظ روانی و این اصل که ایران موقق بشود ، فعالیت هسته ایی خود را حفظ کند ..این یک موفقیت بزرگ برای کشورمان محسوب خوااهد شد و از طرف دیگر ، مراودات تجاری با کشورها و صادرات محصولات تولید دا
ناشناس
|
Belgium
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
5
28
این دلواپسایی که صحبت از گرونی میکنن خیلی پروران هنوز نفهمیدن که کی باعث این گرونی هاست . روحانی فقط تونسته این تورمو مهار کنه که معنیش ارزون شدن کالاها نیست. اگه توافق نشه دوباره دلار میره بالا و این دفه وانمیسته و مردم از اینی که هستن بدبخت تر میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
آیا شما و امثال شما همیشه تعریفتان از تورم همین است یا فقط در دولت دلخواهتان تورم را به دلخواه تعریف میکنید.؟
چطور در دولت قبل جیب مردم را ملاک تورم و عدم تورم میدونستید ولی الآن اینطور نمیدونید؟!
چطور با آمدن تحریمها یک شبه قیمتها سرسام اور میشه در حالیکه کالاها اکثر با دلار ارزون قبل از تحریم وارد شده بودند؟
ولی با رفع تحریمها نباید انتظار داشت ارزونی حاصل بشه!؟
داداش معلومه نفست از جای گرم بلند میشه.
پس فکر کردی کسانیکه میگن تحریمها برداشته بشه تا ارزونی بیاد،این ارزونی رو برای سر قبرشون میخوان یا برای الآن که به نون شبشان محتاج هستند؟
آیا خود دولت با ربط دادن تورم به تحریمها توقع توده و عامه ی مردم رو بالا نمی برد تا مردم تصور کنند که با رفع تحریمها باید ارزونی هم متعاقبا بیاد!؟
پس یکم انصاف داشته باشید لطفا و تنها خودتان را لحاظ نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
دلار از این بالا تر نمی ره چون کشش نداره اگر می تونست بره بالا مطمئن باش رفته بود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
24
3
نگاه دوّم به اقتصاد کشور نگاه به پیشرفت اقتصاد با استفاده از کمک بیرون از مرزها است؛ میگوید سیاست خارجی‌مان را تغییر بدهیم تا اقتصاد ما درست بشود، با فلان مستکبر کنار بیاییم تا اقتصاد رونق پیدا کند، تحمیل قدرتهای مستکبر را در بخشهای گوناگون و مسائل گوناگون بپذیریم تا اقتصادمان رونق پیدا کند؛ این هم نگاه دوّم است. امروز شرایط کشور به ما نشان داده است که این نگاه دوّم یک نگاه کاملاً غلط و عقیم و بی‌فایده است. همین تحریمهایی که امروز علیه ملّت ایران اعمال میشود، دلیل محکم و متقنی است بر غلط بودن این نگاه؛ یعنی شما وقتی که به امید قدرتهای خارجی نشستید تا آنها بیایند اقتصاد شما را رونق بدهند و با زیر بار آنها رفتن، اقتصاد را رونق بدهید، آنها به حدّ کم قانع نیستند. وقتی که شما نگاه میکنید به بیرون، مواجه میشوید با یک مسئله‌ای مثل کاهش قیمت نفت؛ ناگهان قدرتهای مستکبر با همراهی ایادی منطقه‌ای خودشان متأسّفانه به این نتیجه میرسند که قیمت نفت را به نصف و گاهی کمتر از نصف برسانند؛ شما مواجه میشوید با یک چنین مشکلی؛ وقتی نگاه به بیرون باشد، این است. وقتی شما نگاه به درون کردید، دیگر این‌جور نیست. امروز خارجی‌ها و رؤسای قدرتهای مستکبر میخواهند همین نگاه دوّم را در مردم ما تقویّت کنند.
معراج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
26
7
همه آنچه به عوان جزئیات ذکر شد در مورد امتیازهایی بود که ایران داده در مورد برداشتن تحریم ها هیچی دیده نمیشه؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
داداش گلم منتظر دادن امتیاز از طرف غرب و آمریکا نباش.
فعلا فقط ما میدیم تا ببینیم شاید به نتیجه های ما امتیاز بدن که نخواهند داد!
ایمانی برندق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
2
7
نتیجه هر چی باشد دست یکایک مذاکره کنندگان بویژه اقای ظریف که وسوسه خناسان وی را خسته نکرد و مصدق وار مقابل جهان ایستاده و هنر مصالحه و مذاکره ایرانی ها را به تصویر کشاند و بار دیگر هنر بزرگ و زیبای ایرانیان را به رویت جهانیان رساند
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
2
10
باباچین وروسیه دارن خون ملت رومی مکندچین وروسیه چه نقشی تومذاکرات ایفامی کنن.چراهیچ صحبتی ازاونهانیست بیشترین استفاده رودارن میکنن
حمید کرسفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
2
6
به این آمریکایی ها و خصوصا روسها نمیشه زیاد اطمینان کرد این دو کشور بارها تو معاملات پنهانی خودشون ایران رو قربانی کردن.باید هشیار باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
1
3
چه قدر اقتصاد دان اینجاست..... خوب شماها که بلدید به جای آقای ظریف میرفتید اونجا... بهتر نیست اینقدر تو همه چیز اظهار نظر نکنیم و کار را به کاردان بسپاریم؟؟؟
قدرت اظهار نظر درباره هر چیزی متاسفانه از ویژگی های کشورهای جهان سوم هست
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
0
3
عزیز این خبری که گذاشتی با تیتر جور درنمیاد فکر کردم دیگه همه چیز حل شده
انشالله ظریف موفق بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
0
6
باید از این تجربه استفاده کرد و من بعد اقتصادمون رو طوری بسازیم که با یک تحریم فرو نریزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
0
0
حوزه هایی که تاکنون بر روی آن توافق نشده مربوط به میزان تحقیق و توسعه توسط ایران، بویژه فعالیت پژوهشی تهران روی مدل های جدید سانتریفیوژ و همچنین مسئله لغو تحریم های سازمان ملل است.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
0
0
منتظر جواب هستم کسی جواب نداد ............
ابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
1
3
خدایی خیلی دوست دارم توافق بشه، ولی ما از این شانسا نداریم..
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
2
6
دوستان ملت و ایران اسلامی عزیز اینکه تحریم ها برداشته شود یا نه ، که ان شاالله به حول و قوه الهی برداشته می شود نشان از عزت و اقتدار و تلاش همه جانبه اقشار مختلف مردم فهمیم و دلسوز و علاقمند به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و همچنین تلاش نخبگان در حوزه های مختلف اعم از دانشگاهیان ، دانشمندان ، نظامیان و ... می باشد. لذا پس از توافق هسته ای تلاش دولت و ملت ایران بایستی چند برابر گردد تا هیچ وقت کشورهای غیر دوست به خود اجازه دست اندازی به مال مردم را به خود نخواهد داد و کشوری نمونه از لحاظ فرهنگ ، اقتصاد و ... در سطح جهان خواهیم شد.
به امید رسیدن به آن روز
صلواتی محبت فرمایید.
babak
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
0
7
باسلام وخسته نباشید خدمت کسانی که در تلاشند تا این تحریم ها پایان پذیرد امیدوارم هرچه زودتر به نتیجه نهایی برسند تااین همه مشکل ومعظلی که در جامعه پیش آمده حل وفصل گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
2
1
نه بابا به این سادگی هم نیست گزارش اژانس مخالفت اسرائیل و عربستان و ساز مخالف فرانسه را در نظر نگرفتید
امریکای امروز با امریکای یک سال پیش خیلی فرق دارد و موضع این کشور با بلاهایی که سر اوباما بدبخت امده به شدت ضعیف شده است زیاد دلخوش نباشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
4
4
ﺷﻠﻮﻏﺶ ﻧﮑﻨﯿﻦ ﺑﺎﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻓﻘﻂ ﮔﺰﺍﺭﺷﯿﻪ ﮐﻪ ﯾﻪ ﺧﺒﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﺩﺍﺩﻩ .... ﻓﺮﺩﺍ ﺗﮑﺬﯾﺐ ﻣﯿﺸﻪ
نظرات بینندگان