arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۷۱۲
تعداد نظرات: ۱۰۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
در حاشیه سخنان یک رویاپرداز نئوعثمانیزم؛

مانع سفر اردوغان به ایران شوید! / سفر او به تهران، تحقیر و ذلت ماست!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مانع سفر اردوغان به ایران شوید! / سفر او به تهران، تحقیر و ذلت ماست!

در شرایطی که اردوغان رییس جمهور ترکیه طی سخنانی شدیداللحن، بی سابقه ترین و سنگین ترین تهمت ها را نثار ایران کرد، دفتر رییس جمهور ترکیه با پررویی و گستاخی ویژه، سفر اتی خود به تهران را "لغو نشده" دانسته است!

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب»، اردوغان پارا فراتر گذاشته و اعتراض چند نماینده مجلس به سخنان وی را باپررویی و زبانی هتاکانه پاسخ داده و گفته: نمایندگان مجلس ایران اندازه ای نیستند که مانع سفر من به ایران شوند!

به زعم اردوغان، ارزوی تشکیل "عثمانی نوین" به خاطر ایران بر باد رفته و او حالا حق دارد ایران را به خاطر ممانعت از سلطه طلبی اش، مورد شماتت قرار دهد.

او اما چندی قبل برنامه سفر به ایران را تشریح کرد و چند هفته بعد، تصور کرد انچنان کشورش برای منافع ملی ایران جذاب است که می تواند به سادگی هرانچه خود سزاوارش است، مانند حمایت بی هراس از داعش، را به ایران نسبت دهد، و تازه به کشورمان سفر کند تا رسانه هایش تحلیل کنند که "این است قدرت مرد شماره یک نئوعثمانیزم" !

به واقع این، چگونه سرنوشتی است که کشورهایی چون ترکیه که بخش مهمی از رشد اقتصادی خود را مرهون قراردادهای خود با ایران و مسافران بی توجه به منافع ملی هستند که فوج فوج، به جزایر این کشور سفر می کند، با گستاخی، برای ایران دم تکان می دهند و خیال می کنند عددی شده اند که چنین بی پروا، علیه ایران لفاظی می کند؟!

این مسئله، شامل عربستان سعودی نیز می شود که با وجود اتخاذ انواع سیاست های خصمانه علیه کشورمان، همچنان سازمان حج و زیارت با ذوق و ولع، زائران را به سوی این کشور زیارتی اعزام میکند، حتی سفر مستحبی عمره که می توان به سادگی مانع ان شد؛ بگذریم که این مبحث مهم، نیازمند تفصیلات است.

با همه این احوالات، این انتظار از وزارت محترم خارجه تحت ریاست دکتر ظریف و دولت یازدهم است که تدابیری بیاندیشند که مانع سفر این چهره ی فاسد ، ضد اسلام و ضدانسان به ایران شود که سیاست هایش، طی دو سال اخیر باعث کشته شدن ده ها هزار نفر در منطقه شده است! از تجهیز از تروریست ها در سوریه تا حمایت تام و تمام از داعش! بالاخص پس از خزعبلات اخیرش علیه ایران، با عتاب و پررویی در مورد نمایندگان مجلس ایران سخن گفته که شایسته ی پاسخی در شان این سیاست پیشه ی افسارگسیخته ی ترکیه ای است.

او که با حمایت های رییس جمهور سابق ایران محمود احمدی نژاد سعی کرد استانبول را محل مذاکرات هسته ای ایران کند و یکبار نیز با این اتفاق، بیش از پیش خود را در معادلات جهانی موثر دید، فراموش کرده که تا پیش از سفر مکرر برخی هموطنان به ترکیه، کشوری فقیر و بی سواد در اختیار داشت، حال اما او با حمایت های ایران به اندازه ای رسیده که قلذرمابانه فکر می کند ژنرال منطقه است و می تواند با عتاب و تحکم با ملت ایران سخن کند.

تصور می شود بهترین راه برای مقابله با این رویاپرداز نئوعثمانیزم، ممانعت از سفر وی به ایران است یا حداقل تلاش برای انصراف او برای سفر! در غیر این صورت، سفر اردوغان به تهران تحقیر و ذلت ایران، توامان است و او را گستاختر خواهد کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۲۱۴
غیر قابل انتشار: ۸۰
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
34
625
سالی چند میلیارد دلار توسط ایرانیان توریست به ترکیه تزریق می شود!!!!!!!!!!!!!!! چرا امکاناتی برای این مردم در داخل کشور ایجاد نمی شود تا این همه ثروت از کشور خارج نشود و در سواحل ابی خلیج پارس خودمان در جنوب شهرکهای توریستی ایجاد شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
سلام شرکت پدیده تا مدتی مانع خروج پول شده بود دولت با مدیریت این شرکت می توانست شاهد پیشرفت در زمینه عمرانی وجذب توریست شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
مجید دلبندم، خودت میدونی امکاناتی که تو سواحل ترکیه وجود داره و بخاطرش خیلی از ایرانیا میرن اونجا، اصلا امکانش نیست که در ایران به وجود بیاد.
کوشا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
دلبندم چند میلیارد دلار؟ در اینکه اردوغان حرف زیادی می زند حرفی نیست . در اینکه ترکیه ماوا و منشا تروریست ها شده است هم حرفی نیست . اما منصفانه نگاه کنیم پیشرفت کشورهایی مثل ترکیه و امارات و قطر مرهون سفر مسافران و توریستهای ایرانی نیست بلکه مرهون کار و تلاش و برنامه ریزی خودشان است . البته عدم برنامه ریزی و تلاش ما هم باعث شده امکانات مهیا شده در این کشورها به چشم بیاید .
راستی اگر به گفته شما سفر این هموطنان به قولتان بی توجه به منافع ملی به ترکیه باعث پیشرفت این کشور شده خوب این هموطنان اکثر زمان خود را در کشور خودمانند پس چرا وضعمان اینگونه است؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
کسانی که به هر بهانه ای کنسرتهای مجاز خوانندگان سنتی ایران را در داخل کشور لغو میکنند باید جواب بدهند که با اینکارشون فوج فوج مردم را به سفر به ترکیه دبی و قبرس سوق میدهند که در آنجا در کنسرت موسیقی های لس آنجلسی حضور یابند
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
دشمنی ما با همسایگان ب نفع ما و انها نیست انشاا... اعتدالیون تسلیم تندروها نشوند
توسی
مشهدی
| United Arab Emirates |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
من نه به به مکه میرن نه به ترکیه . هم در ایران خودم فقیر زیاده که بجای مکه بهشون کمک کنم هم جاهای زیبا تر از ترکیه هست تا پولامو توش خرج کنم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
46
198
کاملا موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
به نظر من باید سفر ایرانی به ترکیه رو محدود کرد همین طور حج عمره به عربستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
34
211
ممنون از انتخاب که مصالح ملی و رو فدای اختلاف جناحی و داخلی نکرد
Hesam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
42
161
برای وروش به ایران شرط بگذارید !مثلا شرکت در یک دوره آموزشی اخلاق در یکی از دانشگاههای کشور!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
عالی بود
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
113
86
نباید جلوی اومدنش رو گرفت. باعث تشنج میشه. باید بیاد، اینجا یواشکی توجیه و تفهیم بشه و برگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
به نظر من برخورد سرد بشه بهتره
amir
|
United States of America
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
75
127
ازورود این آقا به ایران جلوگیری کنید یا حداقل استقبال تحقیر امیزی ازاوشود درحدی نیست که ازایران بزرگ حرف بزند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
20
152
آقا عرصه بین الملل که جای این احساسات نیست یک سیاستمدار واقعی شاید امروز پرچم کشورش را آتش بزنند و 30 سال سکوت و صبر پیشه کند تا به وقت پاسخ دهد
شهرام
|
United States of America
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
36
166
این حرفا نیست نویسنده عزیز. ترکیه کشور همسایه ماست و ما نمیتونیم با این کشور رابطه نداشته باشیم. بعدشم تو این شرایط حساس مذاکرات هسته‌ای که ایران نمیتونه مانع سفر اردوغان بشه. در ضمن شما در متن نوشتید که ترکیه با پول گردشگرای ایرانی به این ثروت رسیده که اصلا هم اینطور نیست. ترکیه علاوه بر گردشگری یک قطب صنعتی در شرق اروپاست.
سید محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
41
149
دولت که نمیتونه با همه همسایه ها دعوا کنه، بعضی کارها رو ما ملت باید انجام بدیم ! بهترین کار در صورت انجام این سفر تجمع اعتراضی است با پلاکاردهایی با این مضمون : اردوغان لطفا دهانت را ببند!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
12
145
متاسفانه دوستان مجلسی با حمایت های بیدریغ از آن مرد!!!! ایران را چنان وضعیتی قراردادند که حل مشکلات آن کاغذ پاره ها رمقی برای دولت نگذاشته که جبهه دیگری برای مقابله بایاوه گویی های این آدم متوهم باز کند فراموش نکرده ایم تبلیغاتی که صدا و سیما ازمواضع ظاهری این فرد در برابر اسراییل انجام می‌داد ولی نمیگفت که ترکیه تنها کشور منطقه است که با اسراییل پیمان امنیتی دارد ما هیچ وقت به منافع ملی خودمان فکر نمی کنیم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
ماشا ... مجلسی های ما تو هر زمینه خودشونو صاحب نظر می دونن و دخالت می کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
5
75
1.سیاست تنش زدایی آنوقت کجا بکار باید برود؟!اینطوری که می فرمایید،حصاری باید دورخودمان بکشیم! 2.شما که رسانه دارید از امروز تلاش کنید هموطنان همفکرتان،اعتدالیون،به سواحل ترکیه سفر نکنند.تلاش کنید تیم ملی فوتبال،در همین ایران اردو برگزارکند.تلاش را بوسیله مقاله عملی کنید.
علی برزگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
94
29
برای عظمت ایران وایرانیان از سفر ار دوغان جلوگیری کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
10
93
اگر اونها با حمايت ايران به رشد اقتصادي رسيده اند، پس چرا خودمان از اين رشد بي بهره ايم؟!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
12
29
اردوغان : بخور نوش جونت !
سعود الفیصل : دوست ، دوست !
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
7
87
چرا اينقدر سريع جوگير ميشيد. طرف اگر حرف نابخردانه اي زده، شما با منطق جوابشو بديد.نياي ديپلماسي، خاله بازي نيست كه امروز يكي را راه بديم فردا بگيم باهات قهريم. در ضمن شما به عنوان يك سايت خبري براي اينكه كمك كني تا ملت درس خوبي به دولت تركيه بدهند، كافيه از مردم بخواهيد اينقدر تركيه نروند و جيب اونها را پرپول نكنند. اين بهترين حربه است به نظر من.
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
فرياد و فغان اردوغان حاكي از سياست درست ما و ناكامي تركيه و عربستان در منطقه است. نمونه اش همين تجاوز به يمن. هشت سال با جار و جنجال و بگير و ببند عمل كرديم حالا اجازه بدهيد 4 سال با ديپلماسي بريم جلو بعد نتايج را با هم مقايسه كنيد. زنده باد ايران
محمد
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
13
74
به نظرم نباید سفر اردوان به ایران لغو شود.
مسایل نباید پیچیده تر از این که هست شود.
پاسخ ها
یه دونه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
آره بهتره بشینیم وتماشاکنیم هر بدوبیراهی که دلشون می خواد به ما بگن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
5
65
متاسفانه در در 8 سال احمدی نژاد زمینه تحقیر امروز را بیش از پیش فراهم کرده اصلاح ساختار دیپلماتیک یک نیاز واقعی در عین حال زمانبر است کمی باید در نوع واکنشها تدبیر به خرج داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
7
46
به تندی شما پیش برن و حرفای شما رو گوش بدن فرقی با زمان احمدی نژاد نکردیم.اسمش سیاست خارجی هستش!!لطائف الهیل میخواد برادر من...
mani
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
60
24
به نظر من هم باید جلوی سفرش به ایران گرفته شود...
علی
|
Finland
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
38
16
بسیار عالی.انچه حق بوذ بی کم و کاست گفتی.منظر هستیم ببینیم پاسخ وزارت محترم خارجه به گستاخی این حامی داعشی چیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
8
42
انتخاب جان، واقعیتش خودم از ترکیه و عربستان خوشم نمیاد ولی 1 نگاه به تفاوت ارزش پولمون با این کشورها نگاه کنی همه چی دستگیرت میشه
امیر عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
42
11
متاسفانه آقای اردوغان به شدت دچار جهل سیاسی شده است.سیاست مداری که نمی داند نمایندگان مجلس منتخب مردم غیرتمند ایرانند و سخن آنها یعنی سخن قاطبه ملت ایران.پس زمانی که می گوید مجلس ایران در جایگاهی نیست که سفر مرا لغو کند،یعنی توهین به همه مردم ایران
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
10
44
خودتو کنترل کن!!اینگونه احساساتی و از روی عصبانیت تحلیل نکن.
حرف غریبی نزده اردوغان.چند تا نماینده که نمیتوانند مانع سفر رئیس جمهور مملکتی بشوند همین اتفاق برای آقای روحانی یا پیشتر برای دکتر احمدنژاد هم افتاده بود که میخواستند به آمریکا سفر کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
6
41
شریان اقتصادی و واردات و صادرات ایران بخش عمده اش از ترکیه می گذره
arash
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
4
56
!!! تحلیل خیلی عجیبی بودش، کجای این صحبتا توهین قلمداد میشه؟!!!گفته که نمایندگان مجلش در سطح من نیستند.خب طبیعیم هستش. ایشون رئیس جهمور هستن،مثل این میمونه که ما بگیم دیگه با جان کری نباید مذاکره کنیم چون اکثریت کنگره امریکا مخالف توافق هستند.
دهاتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
22
13
آقا من یک گله از شما دارم، بعضی وقتها تیتر خبریتون عکسهای جالب میزارید و لی به جزییات میرم اون عکس نیست که ذخیره اش بکنیم بزنیم رو دیوار!!!
حیف!!عکس پدر معنوی تروریستها که غذا میزاره دهن مادر تروریستها رو میخاستم قاب کنم.
همایون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
17
13
موارد مطرح شده در این مقاله را ادامه دهید تا هموطنان عزیزمون از رفتن به این کشورها منصرف شوند
ناشناس
|
Finland
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
8
18
یه لیوان آب خنک حالت روجامیاره
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
23
13
فقط حماقت و خود بزرگ بینی در این جناب دیکتاتور و هیتلر قرن 21 دیده میشود. بدبخت آنهایی که با ریسمان پوسیده این آقادتوی چاه بروند.
کاش هموطنان ما ترکیه را از سفرهایشان خط بزنند.
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
23
20
از هم وطنانمان بخواهید به ترکیه نروند ودرانجا سرمایه گذاری نکنند.
مردم ایران برای یکبار هم که شده بیایید خود را نشان دهیم و به این تازه به دوران رسیده بفهمانیم که اگر ایران وایرانی نبود ترکیه پاکستان دیگری بود که مردمش از فقر و بدبختی می میرند و دولتش جیره خوار عربها می شود .
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
15
14
ایشان داران میان دست بوس، ما که نمیریم دست بوسی ایشون
بعدشم بیاد اینجا جواب بهش بدیم ، جوابی قاطع
siamak
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
4
29
اردوغان نظرشو گفته
اما این رفت و آمد های سیاسی اگر بر اساس منافع ملی هست چرا لغو بشه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
20
7
امیدواریم آقای ظریف این مطلب رو بخونه
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
7
28
واقعیتهای میدانی مهمتر هستند .ما به ترکیه بیشتر از آنها به ما نیاز داریم.کلمات مهم نیستند باید قدرت میدانی و اقتصادیمان را افزایش دهیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
4
19
این را باید از احمدی نراد پرسید
پاسخ ها
یه دونه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
ول تا اونجایی که من یادمه زمان احمدی نژادترکیه جرات نمی کرد بر علیه ایران این قدرمواضع تندی بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
21
13
موافقم بايد به اين گستاخ درس حسابي داد
ناشناس
|
Finland
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
23
8
انتخاب،بهت اعتقاد پیدا کردم!
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
6
12
المومن كيث.عجله نكنيد همه چيز با صبر درست ميشه.بايد صبر كرد و ديد ايران دنبال چه هدفيه و چه رفتاري نشون ميده.حركت هاي انفعالي فايده نداره.الان تركيه داره دست و پا ميزنه.اين تند گويي هاش هم از ناتواني ها و شكستها در اهدافشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
6
17
آقا اینها تماما توطئه است می خواهند شما رو تحریک کنند و تمرکز شما رو از مذاکرات بر دارند اگر تحریم های ما برداشته شود سفره چرب و نرم اینها جمع می شود یکم با تدبیر و دیپلماتیک فکر کنید و اگر نه تمام آرزوی اینها شکست مذاکراته....
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
11
30
خیلی ساده اندیشی اگه فکر میکنی ترکیه با 4تا توریست ایرانی از فقر در اومده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
8
22
بابا دو ماه نه ترکیه بریم نه حج عمره
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
5
10
متاسفانه بعلت منافع شخصی و گروهی چنین اتفاقی نخواهد افتاد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
11
7
باید تا شب صبر کرد اگر توافق کردیم اردوغان رو میفرستیم بره پیش توست عزیزش شیخ سلمان اندکی صبر لطفا
محمدامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
8
25
آقا من طرفدار ترکیه نیستم

اما

بزارید حداقل تحریمارو بردارند و بعد واسه این و اون شاخه شونه بکشید

والا....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
13
38
مطالبت سراسر توهین به اردوغان و کشور ترکیه است. 1-ترکیه به خاطر ایران پیشرفت نکرده است، به خاطر برنامه ریزی درست خودشان پیشرفت کرده اند.
2-در خصوص سفر، نمایندگان مجلس تصمیم گیرنده نیستند، دولت باید تصمیم بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
نمایندگان هم بی تأثیر نیستند. ولی بخش زیادی از پیشرفت ترکیه هم بخاطر ایران بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
در خصوص این جمله که "ولی بخش زیادی از پیشرفت ترکیه هم بخاطر ایران بوده" لطفا نویسنده محترم مستندات و آمار و ارقام مربوطه را ارایه فرمایند!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
20
16
امیدواریم که اردوغان خودش برای خودش احترام قائل شده و در این شرایط به ایران سفر نکند که در غیر اینصورت با روی دیگر سکه مردم نجیب ایران روبرو خواهد شد...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
روی دیگر سکه مردم نجیب؟! عجب
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
4
5
یادمهدوقتی چند سال پیش رای میورد تمام رسانه هابه به چه چه میکردن بدون توجه به سابقه_استادش اربکان میگه اردوعان یک ادم جاه طلب میمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
5
15
برخورد با او باید دیپلماتیک باشد. البته رسانه ها می توانند به او حمله کنند. اما یادتان نرود روابط ما با ترکیه با اظهارات سطحی وی نباید تخریب شود. ترکیه اردوغان نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
24
9
چرا جواب اين مرد فاسد و متعصب و نميديم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
4
15
ما نباید احساسی برخورد کنیم برخورد احساسی فقط در نهایت به ضرر کشور است اتفاقا باید بیاید و در این شرایط حساس بتوانیم در تعدیل سیاست ترکیه اثر گذار باشیم . ضمنا منظور از دز سطح من نیستند فقط سطوط دیپلماتیک را منظورش بوده نه تحقیر. بیخود بهانه دست تند رو ها ندهید . تحقیر ما وقتی بود که ریس جمهور قبلی در برزیل فقط گار د امنیتی در بدرقه اش بود تحقیر وقتی بود که در سازمان ملل با سخنرانی ریس جمهور قبلی کشور های مطرح جهان سالن را ترک می کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
13
4
اگه قبل سفرش توافق صورت بگیره نمیزارن پاش به اینجا برسه سفرشو که لغو میگنن هیچ یه جواب خوشگلم بهش میدن
ولی اگه توافق نشه پرو پرو میادو ما هم شاید مجبور به سکوت باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
5
13
با این حال رسم مهمانوازی ایجاب می کند که:
هرکس که در این سرا درآید ، نانش دهید و از ایمانش‌ مپرسید. چه آنکس که به درگاه‌ باری تعالی به جان ارزد ، البته‌ بر خوان کشور ایران به نان ارزد.
شاهرخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
29
12
درود بر انتخاب
من خودم ترکیه رفتم و با مردمش وقتی صحبت می کردم خودشون می گفتند که یا پدرشون تو ایران کارگر بوده یا خودشون تو ایران کارگری می کردن.حالا واسه ما آدم شدن!
جواد
|
United States of America
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
5
20
عرصه دیپلماسی بسیار پیچیده تر از آن است که شما نویسنده محترم این یادداشت گمان می کنید.
علی رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
25
12
آمدن اردوغان، توهین نابخشیدنی به ملت ایران می باشد لطفا لغو اش بکنید
جاوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
12
5
دولت یازدهم هیچوقت این کارو نمیکنه .چون الان تعامل در هر شرایطی حکمفرماست و توهینها بی پاسخ میمونه و یا پاسخ قاطعی داده نمیشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
1
28
شما هم امکانات رو برای هموطنان فراهم کن که به جای ترکیه تو همین ایران بهتونن تفریح کنن، بعد ببینیم این میلباردها پول به جای ترکیه تو خود ایران هزینه خواهد شد، خودمون نمیخواییم این پولها تو ایران هزینه بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
10
8
کاملا موافقم..
ناشناس
|
Sweden
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
3
16
به نظر من ایرات اگه میخواد نشون بده که قدرت اول منطقه هست باسد در برابر این حرفا تحملشو بیشتر کنه. مثل یه پدر که فرزند پرخاشگرشو دعوت به آرامش میکنه. نه اینکه بزنه تو دهنش و به خونش راهش نده. دیپلمات های ما بهتره یکم دیپلماسی یاد بگیرن.
عیلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
3
16
همش نگید ترکیه مقصره درست رییس جمهورش یه چیزی گفته ولی یه ذره هم به اظهارنظر بعضی از نمایندگان مجلس هم توجه بفرمایید !البته ..........
ناشناس
|
Finland
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
21
10
آفرین فکر نمی کردم سایت چنین موضعی خوبی در این مورد بگیره اردوغان پدر تروریستهاست
هموطن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
6
10
ابن آقا نیز عصیانی از مذاکرات است چرا که منافع ترکیه در خطر است. ای کاش دولتمردان ما هم به فکر منافع ملی ایران باشند نه منافع عده ای خاص یه اضافه کشورهای معلوم الحال و یه ظاهر دوست.
ناشناس
|
Finland
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
24
9
انتخاب این تویی؟ درود بر شرفت لذت بردم
سیدمهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
3
10
کسی وقتی به جایی میره که منافع داشته باشه و کسی هم که میزبانش میشه لابد منافعی عایدش میشه
بعدشم بزرگنمایی نکنید داغ کردن بیش از حد مانع دیدن حقیقت است
ایران و ترکیه در عین همسایگی و منافع مشترک فراوان در برخی مسائل از جمله سیاست خارجی درباره سوریه و عراق و ... اختلافات عمیقی دارند اما این موضوع نباید به ایجاد شکافهای عمیق در روابط این دو کشور بزرگ در منطقه منجر بشه ، چون بدون وحدت این دو کشور مسلمان و دوست، قطعاً آن که سود می برد اسرائیل و آمریکا و قدرتهای جهانی هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
17
9
یعنی اگه دولت دعوت اینو لغو نکنه از چشم من یکی میفته
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
5
1
باسلام
ضمن تاييد نظرات نگارنده متن وضرورت پاسخي متناسب با اظهارات اقاي اردوغان توسط وزارت خارجه بايد گفت عرصه ديپلماسي ميدان گفتگوست و با يك اظهار نظر قهر وغيض صورت نميگيرد اما چنانچه با پاسخ لازم اين موضع گيري ادامه يابد قطعا لغوسفر مي بايست از طرف ايران صورت پذيرد نه اينكه تلاش شود تااز سفر انصراف دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
5
18
ما نباید ترکیه را به سمت مخالفت بیشتر با خودمان هل بدهیم و کاری کنیم که مثل عربستان بزند به سیم آخر و کارهای احمقانه تری انجام دهد . ترکیه ارتش بزرگی برای مداخله نظامی در سوریه و حتی یمن دارد که بنا بر ملاحظاتی از آن به طور کامل استفاده نکرده که یکی از دلایلش ملاحظه روابطش با ایران است . احتمالا افزایش تشنج بین ایران و ترکیه به ضرر دوستان ما در منطقه تمام خواهد شد . جلوگیری از سفر اردوغان به ایران چه نفعی برای ما و دوستانمان دارد ؟!
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
2
20
اینجور مقالات بجز تحریک عده ای برای تخریب منافع ملی سود دیگری ندارد. در صورت سفر رئیس جمهور یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران که در دورزدن تحریمها نقش عمده ای داشته است و حادث شدن اتفاقات ناگواری عملاً بخشی از مسئولیت بر عهده کسانیست که به شکل افراطی به این موضوع می پردازند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
15
7
فکر کنم یکی از بهترین ستونهای انتخاب تو یکی دو سال اخیر بود-دست مریزاد
Hossein
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
3
22
سلام، در سال ميلادي گذشته، بالغ بر سي و شش ميليون نفر از تركيه بازديد كردند و يك ميليون نفر از اونها ايراني بودند. توريسم ، چهارمين منبع درآمد تركيه هست. از لحاظ اقتصاد ، فرهنگ ، آموزش و اشتغال ، وضعيتي به مراتب بهتر از ايران و بسياري از كشورهاي دنيا دارند. اينكه كشور ما قبلأ چه وضعيتي داشته، ملاك هيچ چيزي جز فلاكت امروز ما نيست .
فرهنگی
|
Syrian Arab Republic
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
10
5
باید ترکیه راتحریم کرد ونرفت اگه این مردم جلوخودشونومیگرفتند چپ وراست پولاشونوتواین کشور نمیریختن اینقدر پرو نمیشدند،همش تقصیر خودمونه،
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
3
17
با این که مطالب این سایت را هر روز می خوانم ولی این یادداشت بسیار توهین آمیز و سطحی بود هر کشوری به فکر منافع خودش هست شما نباید توقع داشته باشید همه کشورهای منطقه ایدئولوژی ایران را بسط دهند.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
4
18
نویسنده نمی داند دیپلماسی چیست و انرا با دعوای خاله زنکی یکی دانسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
11
3
این اردوغان خیلی جوگیرشده کاش میشد یک طوری دولت جلویررفتن ایرانی ها رو به ترکیه میگرفت یا به کشور دیگری راهنمایی میکرد برای تفریح.اردوغان با این طرز تفکر به ایران می اید که او خان منطقه هست و به دیدن زیردستهاش میاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
10
4
نبايد جلوى سفرش گرفته شود .بايد بذارن بياد و توى فرودگاه يه مقام دست چندم را بفرستن براى استقبال و در حقيقت تحويلش نگيرن به اين ترتيب ايران متهم به بر هم زدن روابط نميشه .تو ديپلماسى اين مسايل خيلى مهمه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
3
24
ترکیه رو ما خوب کردیم همینطور امارات و عربستان و کانادا و آمریکا رو!!!! نمیدونم چرا کشور خودمون اینجوری مونده و نمیتونیم بسازیمش
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
6
10
الان توپ تو زمين سياستمداران ايرانه، ببينيم با آبروي ايران و ايراني چگونه برخورد ميكنن؟
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
5
4
بابا یکماه پیش دکتر احمدی نزاد اونجا بود .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
10
7
چه کار باید کرد عثمانی هستند اسمش هم کذاشته مسلمون
ناصر
|
India
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
10
11
انشا اله بعد از حل مسله هسته ای نوبت به پاسخ گویی همسایه های با ج گیر فرا میرسد .فعلا باید مانند استخوان در گلو صبر کرد.
محمد بادله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
10
4
با سلام و احترام
ازاینکه اردوغان با گستاخی به مسئولین ایران توهین میکند نشان از ضعف و ناتوانی اوست جالبتر در این است که خودش میدونه باید بعد از توهینش چند وقت دیگه در ایران حاضر بشه اگر مسئولان ما در این شرایط به ترکیه میرفتن خیلی بد بود ما با زیرکانه او را از لانه مار میکشیم بیرون و با درایت و سیاست به روز چنان آپدیتش میکنیم که حواسش را همانند قضییه پ پ ک و پژاک جمع کنه مردانی در این سرزمین هستن که نمیذارن کوچکترین بی احترامی و حتاکی به کشورمان بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
3
8
ببخشید ما خودمان سفر به ترکیه را تسهیل میکنیم و سفر به داخل رو سخت. چطوری؟ 300دلار ارز مبدا میدیم که مابه التفاوتش میشه 150000 تومان یعنی یک سفر 4 روزه به استامبول در میاد (هتل 3 ستاره) 500000=150000-650000 در مقابل سفر به کیش 4 روزه حداقل 600000 شما باشین کجا میرین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
13
5
په چی شد ؟!! نخست وزیر ترکیه الان کیه و کجاست ؟!!! په این ترکیه هم بی در و پیکره ها!! یعنی تو این مدت بعد از ریاست جمهوری اردوغان اختیارات تغییر کرده !! , من که هیچ حرف و خبری از نخست وزیر ترکیه نمی شنوم . تو این چند سال خیلی نظرم در مورد ترکیه تغییر کرده و منفی شده . اگه ما به حرکتی به خودمون بدیم ترکیه رو قورت می دیم .
ناشناس
|
Finland
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
13
1
خوبه بیاد اما سطح پذیرایی ازش کاهش پیدا کنه.آمدن و رفتنش را مقامات بالا همراهی نکنند.مدتی هم اجازه خروج به گردشگران ایرانی ندهند.یا حداقل اجازه خروج ارز زیاد داده نشودوعلتش را عدم امنیت در ترکیه بدلیل وجود داعشیها اعلام کنند.سرمیز شام هم چند تا فیلم سربریدن داعش نشانش بدن تا اشتهاش باز بشه،
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
15
10
به این عشق امپراتوری بگید یه نگاه به استانبول وبسفر بندازه جای پوتین سربازان ایرانی رو که بیش از 1000 سال با یونان ورومیان انجا جنگیدن میبینه
ناشناس
|
Finland
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
5
15
متاسفم از این همه جو سازی که میشه! من خودم گوش می دادم به حرفاش. اون گفت نماینده مجلس مخاطب من نیست، نه بیشتر نه کمتر!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
0
22
با اینکه ایرانیم و تعصب ایرانی دارم اما نمی تونم از واقعیت فرار کنم.
در متن و کامنت ها جوری عنوان شده که ترکیه با پول توریست های ایرانی، پیشرفت کرده است. در حالی که به نظر من این کامنت اشتباه است.
برای صنعت توریسم ترکیه بسیار تلاش شده است و پیشرفت های زیادی داشته اند که آن هم به دلیل تلاش و کوششان بوده است، ضمنا از لحاظ آمار از لحاظ تعداد توریست ها،ایرانی ها رتبه سوم را در ترکیه دارند(شهروندان شوروی سابق رتبه اول را دارند)
و صنعت توریسم نیز بعد از کشاورزی و صنعت در رتبه سوم این کشور می باشد.
با یک نگاه اجمالی متوجه می شویم که آنچنان صحبت هایمان درست نیست(البته مطمینا توریست های ایرانی و بازار مصرفی ایران برای کالا های ترک، خدمت بزرگی را به این کشور کرده است)
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
12
5
ایرانیها ثابت کردن بدون ناراحتی و زحمت شاخ طرفو میشکونن. اندکی صبر سحر نزدیک است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
3
10
به نظر من كار رو بايد به جناب دكتر ظريف واگذار كرد. ايشون جواب محكم و سياسي به اردوغان داد. و نبايد اين وسط نمايندگان مجلس خودشون را داخل ميكردن
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
2
15
واقعا متوجه نیستید چی می گه . تو رو خدا برید یکم اصول روابط بین المل بخونید نماینده مجلس از نظر جایگاه سیاسی هم سطح نخست وزیر نیست.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
11
4
به نظر من بهترین راه اینه که سفرش را دولت به تعویق بیندازد تا به «کارهای مهمتری» برسد. مسئله ای نیست اردوغان بعدا هم می تواند بیاید.
اینطوری بادش هم گرفته می شود.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
3
20
تعداد توریستهای ایرانی در مقایسه با توریستهایی که فقط از شوروی سابق و فقط به آنتالیا میرن و مبالغی که خرج میکنن خیلی ناچیزه. تازه صنعت و کشاورزی و تجارت باز و امکانات سرمایه گذاری و شرکتهای هواپیمایی و راه آهن و حمل و نقل و دانشگاه های ترکیه رو که ایرانی ها به وجود نیاوردن. من دو ماه رو برای کار در آنتالیا زندگی کردم و به دلایلی اصلن از کناردریا و تفریحات «آنچنانیش» استفاده نکردم ولی آرامش خاطر و هوای پاک و خوشبرخوردی مردم رو متاسفانه هیچوقت در ایران تجربه نکردم. علیرغم اینکه تو گوش ما خوندن که ترکیه کشوری لائییکه، در هیچ کشوری به اندازه اونجا مسلمان معتقد پیدا نمیکنی. و در سالروز جمهوریتشون میبینی که چطوری از صمیم قلب بی دین و بادینشون جشن میگیرن.
ناشناس
|
Finland
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
7
18
ما به لطف دولت ملی حاصله از رای مردم مقتدر هستیم نه مثل دیدگاه شما ذلیل توهمی قدرت.
سفر اردوغان به ایران به عنوان مخالف و رقیب انجام خواهد شد. ما مثل عربستان مرتجع و ترسو نیستم که توطئه و بنیادگرایی و سرآخر موشک را جایگزین تعامل و گفتگو و انتقاد کنیم. ما با تمام دنیا با هر موضعی گفتگو می کنیم و از طریق ارتباط و دیپلماسی مسائل را به حل بهتر منطقی تر نزدیک می کنیم.
نظرات بینندگان