arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۴

جمعیت مسلمانان از مسیحیان پیشی می‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روزنامه انگلیسی از پیشی گرفتن جمعیت مسلمانان از مسیحیان در سال 2070 خبر داد.

به گزارش شبکه العالم به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، در آغاز سال 2050 جمعیت مسلمانان در قاره اروپا بیش از ده درصد افزایش خواهد یافت که با این روند در آغاز سال 2070 جمعیت مسلمانان در جهان از مسیحیان بیشتر خواهدشد.

براساس پژوهش انجام شده در مرکز پژوهشهای «بو» در انگلیس توسط «انس حبیب»، انتظار می رود، روند رشد مسلمانان آمریکا در سال 2050 به 2.1 درصد افزایش یابد.

مسلمانان هم اکنون، دومین گروه بزرگ دینی در ایالات متحده آمریکا به شمارمی آیند.

براساس این پژوهش جمعیت 77 درصدی مسیحیان آمریکا در زمان حاضر که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند در سال 2050 تا 66 درصد کاهش می یابد.

بنابر این پژوهش، مهاجرت و افزایش زاد و ولد میان خانواده های مسلمان در قاره پیر، جمعیت 43 میلیون نفری مسلمانان در اروپا را در آغاز سال 2050 به حدود 71 میلیون نفر خواهد رساند.

بیش از ده درصد از جمعیت اروپا را مسلمانان تشکیل می دهند.

این پژوهش افزود: گسترش الگوهای زندگی سکولار در کشورهای غربی علت اصلی کاهش رشد جمعیت مسیحیان در این کشورهاست.

همچنین، کاهش میزان مرگ و میر نوزادان در کشورهای در حال توسعه در جهان، از عوامل نرخ رشد مسلمانان و مسیحیان به شمار می آید.

در حالي که مسلمانان در اروپا با محدوديت‌ها و خط قرمزهاي فراواني روبرو بوده و پروژه‌هاي اسلام‌هراسي بسياري در غرب در حال اجرا است، اما براساس آمارهاي رسمي، تعداد مسلمانان و ميزان گرايش به دين اسلام در ميان اروپاييان نسبت به يکي-دو دهه گذشته دو برابر شده و پيش‌بيني مي‌شود در انتهاي سومين دهه هزاره سوم ميلادي، اروپا چهره‌اي اسلامي به خود خواهد گرفت.

به گزارش راشاتودي، اسلام تا 10 سال آينده دين غالب در انگليس خواهد بود. بنابراين گزارش،‌ آمارهاي منتشر شده مربوط به سال 2011 نشان مي‌دهند از هر 10 انگليسي زير 25 سال، يک نفر مسلمان بوده،‌ و اين در حالي است که رواج مسيحيت در اين کشور به شدت در حال کاهش است.

راشاتودي مي‌افزايد، انفجار جمعيتي مسلمانان در انگليس و سالخوردگي مسيحيان اين کشور به علاوه عدم تمايل جوانان به پيروي از مسيحيت، انگليس را در 10 سال آينده به کشوري اسلامي تبديل خواهد کرد.
نظرات بینندگان