arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۴

تلویزیون رژیم اسرائیل: به حال تل‌آویو باید گریست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه های تلویزیونی اسرائیل که کنفرانس مطبوعاتی لوزان را به شکل زنده پیگیری می کردند، در واکنش به بیانیه لوزان اعلام کردند: به حال تل آویو باید گریست.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، شبکه های تلویزیونی اسرائیل که کنفرانس مطبوعاتی لوزان را به شکل زنده پیگیری و همزمان با آن گزارش خبرنگاران را پخش می کردند، در واکنش به بیانیه لوزان اعلام کردند: به حال تل آویو باید گریست.

غرب عملا در برابر ایران سر فرود آورد

بنابر اعلام شبکه ده تلویزیون رژیم اسرائیل خبرهای رسیدها از لوزان برای اسرائیل بسیارنگران کننده است و نشان می دهد غرب عملا تسلیم درخواست های ایران شد

این شبکه همچنین یادآور شد که توافق کنونی همانطورکه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام شد، شاهدی بر خوش رفتاری غرب در برابر ایران و مشروعیت بخشیدن به پرونده اتمی آن است.

توافق بسیار بد اتمی

اما شبکه دو تلویزیون این رژیم نیز در ارزیابی بیانیه لوزان اعلام کرد: این توافق نه تنها بد بلکه «بسیار بد» است و پس از توافق اتمی در لوزان دیگر اسرائیل قادر به هیچ کاری و به عبارت بهتر اقدام نظامی نیست و البته آن هم با در نظر گرفتن اینکه آیا در اصل چنین گزینه ای داشت و یا

آیا عاقلانه بود که به آن  متوسل شود

اما ارزیابی های داخلی اسرائیل از بیانیه لوزان را می تون در چند جمله خلاصه کرد: « ایران پیروز شد، اسرائیل شکست  خورد و غرب سر تسلیم فرود آورد. ناکامی توام با نگرانی شدید و از دست رفتن گزینه ها».

نخستین واکنش رسمی اسرائیل به بیانیه لوزان

از سوی دیگر نخستین واکنش رسمی اسرائیل به بیانیه لوزان از سوی «یوفال اشتاینتس» وزیر امور اطلاعاتی وراهبردی اسرائیل اعلام شد.

کابینه اسرائیل پرونده مقابله با ایران و ناام گذاشتن گفت وگوهای غرب با آن را به اشتاینتس واگذار کرده بود.

در پی این بیانیه مدعی شد: «جای بسی ناامیدی ست که با وجود اقدامات خصمانه ایران در سراسر خاورمیانه و نیز جهان، اسرائیل نتوانست کشورهای بزرگ را به خودداری از گفت وگو با آن متقاعد کند».

او همچنین گفت: لبخندها در لوزان از واقعیت ناامید کننده جدا است زیرا ایران در خصوص پرونده اتمی امتیاز دهی نمی کند و همچنان اسرائیل را تهدید می کند و این همان چیزی است که اسرائیل در ماههای آینده بر آن تاکید خواهد کرد.

ما به تلاش های خود برای توضیح دادن به دنیا و متقاعد کردن آن ادامه خواهیم داد به این امید که از توافق بد جلوگیری کنیم یا دست کم اصلاحاتی در آن به وجود آوریم.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در صفحه تویتر خود نوشت: « در هرگونه توافق با ایران باید تضمین شود که قدرت اتمی آن به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته و جلوی اقدامات خصمانه و فعالیت های تروریستی آن گرفته می شود».

وی نوشته های خود را به یک نقشه ضمیمه کرد که در آن مدعی دست داشتن ایران در درگیری های موجود در خاورمیانه از جمله عراق، لبنان، مصر و یمن شد


نظرات بینندگان