arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۴

کاهش 12 درصدی تصادفات در نوروز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش 12 درصدی تصادفات در نوروز امسال گفت: در عین حال شمار کشته های سر صحنه تصادفات نوروزی نیز 11 درصد کاهش داشته است.

سردار دکتر مومنی بعدازظهر جمعه در حاشیه بازدید از قرارگاه نوروزی در گفت و گو با خبرنگار سایت راهور با اشاره به رشد 3 درصدی سفرها در نوروز 94 گفت: خوشبختانه با همکاری رسانه ها بخصوص اطلاع رسانی رسانه ملی و رعایت قوانین و مقررات توسط مردم در نوروز شاهد افزایش ایمنی و نظم و انظباط ترافیکی بهتری بودیم.

وی افزود: برابر آمارهای اخذ شده استان های مازندران، قم، گیلان، اصفهان و فارس و خراسان رضوی پرترددترین استان های کشور در نوروز بودند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که خوشبختانه در نوروز امسال تصادف دسته جمعی نداشتیم تصریح کرد: در عین حال بیشترین تصادفات در استان های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و خوزستان رخ داده است.

به گفته سردار مومنی استان های اصفهان، گلستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و تهران بیشترین کاهش تصادفات را در نوروز امسال نسبت به سال گذشته داشتند.

وی با بیان این که 40 درصد از تصادفات نوروز از شکل واژگونی بوده است خاطرنشان کرد: خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو و سرعت و سبقت غیرمجاز مهمترین علل بروز تصادفات بوده است.

وی با اشاره به کاهش 11 درصدی کشته های سر صحنه تصادفات نوروز امسال تصریح کرد: در عین حال بر اساس آخرین آمارها تصادفات نیز در این مدت 12 درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس راهور ناجا بیشترین ساعت رخداد تصادفات در نوروز امسال را در بازه زمانی 16 تا 20 عنوان کرد و گفت: بالاترین میزان تخلفات رانندگی ثبت شده نیز در استان های زنجان و خراسان جنوبی بوده است. در عین حال استان های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و اردبیل کم حادثه ترین استان های کشور در سفرهای نوروزی بوده اند.

وی با اشاره به بارش نزولات آسمانی در ایام نوروز 94 گفت: همین امر موجب رانش زمین، جاری شدن سیلاب و انسداد چندین مرتبه ای محورهای شمالی شد که جا دارد از مسافرانی که در این محورها به زحمت افتادند و تغییر مسیر دادند و یا ترافیک جاده ها را با صبوری تحمل کردند تقدیر و تشکر و عذرخواهی نمایم.

رییس پلیس راهور ناجا از همراهی مردم با پلیس و همکاری سازمان ها و دستگاه ها از جمله راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها، آتش نشانی، ستاد تسهیلات خدمات سفر، سازمان میراث فرهنگی، وزارت کشور، آموزش و پرورش، همیاران پلیس و راهوران محله و تلاش و حضور میدانی همکاران پلیس راه و راهور و همکاری خانواده های آنها برای دستیابی به این موفقیت تقدیر و تشکر کرد.

وی در پایان از رانندگان خواست مقررات را در طول سال نیز همانند نوروز رعایت کنند تا تداوم روند کاهش کشته های تصادفات همانند سال های گذشته ادامه یابد.
نظرات بینندگان