arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴

بومی‌سازی گیربکس‌ میکسرهای واحد گندله سازی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گیربکس‌هاي تحريمي مربوط به میکسرهای واحد گندله‌سازی که در تولید 60 درصد گندله مورد نیاز فولاد مبارکه نقش دارند با همت کارشناسان فولاد مبارکه و همکاري شرکتهاي داخلي با قيمت تمام شده يک بيست و هشتم نمونه خارجي آن در داخل کشور بومي سازي شد.

به گزارش مديريت خريد قطعات يدكي، تجهيزات و ماشين آلات پیرو درخواست واحد گندله‌سازی (05) در خصوص تأمین از خارج این گیربکس تحریمی (سازنده FELENDERآلمان) ابتدا از شرکت‌های اقماری خارج از کشور استعلام بعمل آمد، اما این شرکت‌ها اعلام نمودند که سازنده اصلي به دلیل تحریم، امکان فروش به ایران را ندارد.به دنبال آن از شرکتهای تأمین کننده داخلی استعلام بعمل آمد که شرکت‌های تأمین‌کننده داخلی هم عنوان داشتند که امکان تأمین از خارج آنرا ندارند.

بومی‌سازی گیربکس‌ میکسرهای واحد گندله سازی

با توجه به اهميت کارکرد اين گيربکس در واحد گندله‌سازي و به منظور جلوگيري از وارد آمدن هرگونه توقف به خطوط توليد مي‌بايست اين تجهيز بومي‌سازي ميشد که پس از پيگيري‌هاي مکرر، شركت افرازان صنعت به شرط در اختيار داشتن اطلاعات فني براي ساخت اين گيربكس اعلام آمادگي نمود.

در ادامه اطلاعات فنی و نقشه‌های ساخت این گیربکس در اختیار شركت مذكور قرار گرفت و نهایتاً این شرکت با همکاری نزديک تیم فنی فولاد مبارکه، با دریافت نمونه اصلی، پس از بررسی قطعات و نقشه‌کشی دقیق، نسبت به تأمین متریال اقدام نموده و از توان شرکت‌های سازنده داخلی، در خصوص تولید دنده‌های مربوطه و پوسته بهره جست و در مورد قطعات استاندارد، با تأمین بلبرینگ مطلوب نسبت به ساخت و مونتاژ دو دستگاه گیربکس جایگزین گیربکس‌های مدلSZN360 اقدام نمود. بطوریکه در هنگام بازدید مورد تأیید بازرسی و بهره‌بردار فولاد مبارکه قرار گرفت.

لازم به ذكر است كه ساير شرکتهاي داخلي کشور که از اين تجهيز در فرآيند توليد خود استفاده‌ مي‌‌کنند مي‌توانند بدون نياز به واردات از اين نمونه گيربکس بومي سازي شده‌، بهره‌مند گردند.
نظرات بینندگان