arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۸ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴

تظاهرات همزمان دو گروه مخالف در لندن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدها تن از گروه های مخالف تبعیض نژادی، ضد فاشیسم و ضد اسلام هراسی و اعضای جنبش ضد اسلامی موسوم به «پگیدا» عصر روز شنبه همزمان در برابر ساختمان نخست وزیری انگلیس در قلب لندن، اقدام به برگزاری تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، این برای اولین بار است که جنبش پگیدا انگلیس که ریشه گرفته از جنبش ضد اسلامی پگیدا آلمان است، در لندن اقدام به برگزاری تجمع می کند.

اعضای جنبش پگیدا ، ضمن به همراه داشتن، پلاکاردهایی که در آن نوشته شده بود تسلیم تروریست ها نمی شویم و حمل پرچم انگلیس با چهره وینسون چرچیل، شعارهایی که رنگ بوی نژاد پرستانه و ضداسلامی داشت، سر می دادند.

یکی از اعضای ارشد این گروه نوظهور در جریان این تجمع عنوان کرد: ما مخالف اسلامی شدن غرب و از دست رفتن ارزش ها و فرهنگ مان هستیم و ما نمی خواهیم که یک تفکر به اینجا رسوخ کند و به ما بگوید که چگونه زندگی کنیم.

برخی ازاعضاء این جنبش نژادپرست پیشتر در صفحه فیس بوک این گروه نوشته بودند که ما می خواهیم به دنیا نشان دهیم که انگلیس تسلیم اسلام نخواهد شد.

در همین حال در فاصله نه چندان دور از محل تجمع اعضای جنبش پگیدا، که در میان تدابیر شدید امنیتی و با حضور نیروهای پرتعداد پلیس برگزار شد، شمار زیادی از طرفداران گروه های مدنی ضد تبعیض نژادی و فاشیسم نیز اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی گفت: ما بارها شنیده ایم که این گروه مخالف مهاجرت و جامعه مسلمانان هستند؛ اما این اقدام باعث افزایش نژاد پرستی به همان شیوه های سنتی می شود.

یکی دیگر از این تجمع کنندگان در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه از گروه مدنی ضد فاشیسم است، گفت: ما مخالف نژادپرستی و حرکت نژادپرستانه در انگلیس هستیم.

با این حال به رغم حضور پرشمار نیروهای پلیس که تلاش داشتند میان این دو گروه حایل ایجاد کنند، بازهم در این میان کشمکش هایی رخ داد و گفته می شود که پنج نفر در این جریان دستگیر شده اند.

پلیس انگلیس پیش از برگزاری این دو تجمع همزمان که در برابر ساختمان نخست وزیری و در نزدیکی پارلمان صورت گرفت، اعلام کرده بود که تدابیر لازم را برای جلوگیری از هر گونه درگیری انجام خواهد داد.

پیشتر نیز این دو جنبش اعتراضی تظاهراتی را در شهر نیوکاسل انگلیس برپا کرده بودند.

درجریان اولین تظاهرات اعضای جنبش ضد اسلامی 'پگیدا' در انگلیس که اسفندماه گذشته همزمان با راهپیمایی گروه های مدنی مخالف تبعیض نژادی و فاشیسم در شهر نیوکاسل برگزار شد، پنج نفر از اعضای گروه پگیدا دستگیر شده بودند.

گروه تازه تاسیس پگیدا به دنبال فشار بر دولت انگلیس برای تغییر در سیاست پذیرش مهاجران و بستن درهای کشور به روی خارجی ها بویژه مسلمانان است.
نظرات بینندگان