arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴

حميد درخشان استعفا داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 قائم‌مقام باشگاه پرسپوليس گفت: ما اصرار داشتيم که درخشان بماند اما او خودش تصميم بر رفتن گرفته است.

محمدحسين نژادفلاح در خصوص استعفاي حميد درخشان اظهار داشت: حميد خان شب گذشته به باشگاه آمد و گفت که فکر نمي‌کنم حضور من بتواند به تيم کمک کند. هواداران و باشگاه مهم هستند و اميدوارم پرسپوليس در آينده موفق باشد و او پيشنهاد استعفايش را مطرح کرد.وي ادامه داد: ما اصرار داشتيم که درخشان در کنار تيم بماند و بازي با النصر را روي نيمکت بنشيند و از او خواهش کرديم. روز گذشته من استعفاي او را نپذيرفتم اما ديدم امروز بار ديگر اين استعفا را پس از تمرين مطرح کرد.

البته اين موضوع هم وجود دارد که او دغدغه دارد و به دنبال موفقيت پرسپوليس و علاقمند به اين تيم است. من فکر نمي‌کردم امروز پس از تمرين او بار ديگر بحث استعفايش را مطرح کند اما صبح به من گفت که در محل تمرين حاضر شوم.

قائم‌مقام باشگاه پرسپوليس يادآور شد: او از بزرگان پرسپوليس است و حرمتش بر من بيش از همه لازم است. ما حداقل خواهش کرديم او در بازي با النصر بماند و حالا بايد ببينيم تصميم او چه مي‌شود اما حميدخان اصرار داشت که استعفايش را بپذيريم. درخشان يک پرسپوليسي اصيل است و از من هم اصيل‌تر است.

خود او صداي هواداران را مي‌شناسد و قرار نيست ما کاسه داغ‌تر از آش شويم.وي در مورد اينکه گفته مي‌شود برانکو ايوانکوويچ يکي از گزينه‌هاي پرسپوليس است، تصريح کرد: ما دو گزينه مدنظر داريم و يکي از آنها برانکوست اجازه بدهيد در مورد گزينه‌ها صحبت نکنم. شب گذشته باورم نمي‌شد که درخشان بخواهد بحث استعفايش را مطرح کند. ما هنوز چيزي را قطعي نکرده‌ايم.

نژادفلاح در مورد اينکه آيا قرار است امشب او به دبي برود تا بحث بستن قرارداد با برانکو را قطعي کند، گفت: هنوز با هيچ مربي به توافق قطعي نرسيده‌ايم. اولويت اول ما حميد درخشان است. او اگر بزرگي کند و بماند محکم در کنار او خواهيم ايستاد ولي اگر بخواهد برود خود درخشان هم به ما توصيه کرد زودتر سرمربي را انتخاب کنيم. اگر در جلسه به نتيجه برسيم که هيچ وگرنه از هم اکنون دنبال انتخاب مربي آينده خواهيم بود.

قائم‌مقام باشگاه پرسپوليس يادآور شد: اگر درخشان حضور در ديدار مقابل النصر را نپذيرد حسين عبدي تيم را تمرين خواهد داد زيرا در فاصله 2 روز نمي‌توانيم سرمربي را انتخاب کنيم. برانکو يکي از گزينه‌هاي ماست اما در مورد گزينه ديگر اجازه بدهيد چيزي نگويم زيرا در اين صورت ديگر قدرت چانه‌زني نخواهيم داشت.

نژادفلاح در مورد اينکه روز گذشته جلسه‌اي بين هدايتي و خادم برگزار شده و قرار است او به جمع هيأت مديره باشگاه اضافه شود و هزينه‌هاي باشگاه را بدهد، گفت: هيأت مديره باشگاه قرار است ترميم شود. قبل از اين هم من پيشنهاد عضويت هدايتي در هيأت مديره را داده بودم در مورد بقيه افراد هيأت مديره وزارت ورزش تصميم مي‌گيرد.

در اين مقطع ضروري است که هدايتي به هيأت مديره اضافه شود. او تاکنون بيش از 90درصد از هزينه‌هاي باشگاه را به خواهش من پرداخت کرده است.وي در مورد اينکه قرار است هدايتي مالک باشگاه شود، گفت: نه بحث مالکيت نيست. اين بحث مالکيت در مزايده 5 ارديبهشت مشخص خواهد شد.

اکنون فقط بحث ترميم اعضاي هيأت مديره مطرح است.نژادفلاح در مورد اينکه گفته مي‌شود هدايتي درخواست داشته پرسپوليس را 5 ساله در اختيارش قرار دهند، گفت: بهتر است اين مسائل را از خودش بپرسيد.

قائم‌مقام باشگاه پرسپوليس در مورد اينکه هدايتي با بهنام پيشروي کيش مشکل دارد و آيا با حضور او اسپانسر باشگاه تغيير مي‌کند، گفت: هيأت مديره بايد در اين زمينه تصميم بگيرد.وي در مورد اينکه برانکو گزينه صد در صدي باشگاه پرسپوليس براي سرمربيگري است، گفت: او يکي از گزينه‌هاي ماست اما من از گزينه‌هاي ديگر اسم نمي‌برم.

نژادفلاح در مورد اينکه مذاکرات در تهران است يا استانبول،‌گفت: مهم نيست مذاکرات در کجاست. من اگر امشب پاسخ مثبت را از درخشان بگيرم لحظه‌اي درنگ نمي‌کنم و بايد هر چه سريع‌تر در مورد کادر فني تصميم بگيرم.

وي در مورد اينکه مشکل پرسپوليس تغيير کادر فني است، گفت: نه مشکلات پرسپوليس ده‌ها دليل دارد. يکي از مؤثرترين و تاثيرگذارترين آنها نه درخشان که کادر فني است. بازيکن بايد بازي کند، کادر فني بايد مربيگري‌اش را انجام دهد و مدير هم بايد مديريت کند. من از موقعي که آمدم اجازه ندادم که باشگاه مشکلات مالي داشته باشد. نه اينکه بدهي‌ها را داده باشم بلکه نگذاشتم مسائل مالي براي تيم حاشيه ايجاد کند.

قائم‌مقام باشگاه پرسپوليس در مورد اينکه چرا با بازيکنان بي‌انضباط برخورد نمي‌کنيد، گفت:‌منظورتان چه کساني است، (خبرنگاران گفتند مکاني و صادقيان). اتفاقا در مورد صادقيان از سرمربي تيم حمايت کرديم و با تمام وجود از سرمربي حمايت مي‌کنيم. پيام صادقيان را احضار کرديم و رسما از سرمربي عذرخواهي کرد. من براي صادقيان هم حتي وساطت هم نکردم و از درخشان هم خواهش نکردم او را برگرداند بلکه از خوردبين خواستم با سرمربي صحبت کند و در اين مورد تصميم‌گيري شود.

وي افزود: سوشا مکاني را هم هنوز نپذيرفته‌ايم اگر او را قبول مي‌کرديم اکنون سر تمرين مي‌آمد اما بايد او را احضار کنيم تا وضعيتش مشخص شود. فعلا او نه تمرين مي‌آيد و نه قرار است به تمرين بيايد. البته مکاني مصاحبه خوبي کرد ومن مصاحبه‌اش را ديدم.او از کادر فني و بازيکنان و هواداران رسما عذرخواهي کرده است.

اين مسئله را هم به خوردبين سپردم. قرار بود درخشان قبل از تمرين امروز در مورد مکاني راهکار پيشنهاد بدهد که هنوز پيشنهاد نداده است. در مورد سوشا مکاني،درخشان، خوردبين يا حسين عبدي هر تصميمي بگيرند قبول مي‌کنيم. تصميم سرمربي و دستيارانش را کاملا در مورد مکاني اجرا خواهيم کرد.

نژادفلاح در مورد اينکه سوشا به سرمربي پرسپوليس بي‌احترامي کرده و با يک مصاحبه بخشيده مي‌شود، گفت: حتما حرکت سوشا را محکوم مي‌کنم.من اين رفتار را نمي‌پسندم. اين رفتار زيبنده رفتارهاي ايراني اسلامي ما نيست. اما آنها جوان هستند و جواني مي‌کند و اميدوارم اين رفتارها تکرار نشود و ياد بگيرند با رفتار حسنه با سرمربي تيم خود رفتار کنند.

وي در مورد اينکه خواسته‌اش از سرمربي جديد تيمش چيست، گفت: هر بازيکن،مربي يا مديرعامل دوست دارد تيمش را براي برد به ميدان بفرستد. ما علاقمنديم که سرمربي کارش را زودتر شروع کند. او در 6 بازي که داريم مي‌تواند نقاط ضعف را بررسي کند.

وي در مورد اينکه پرسپوليس ديگر به ليگ برتر توجهي ندارد، گفت: نه اينگونه نيست. پرسپوليس هم به ليگ برتر و هم به ليگ آسيا اهميت مي‌دهد. البته در آسيا ما شانس صعود داريم ولي در ليگ برتر کسب سهميه بسيار سخت و بعيد است و فقط بايد تلاش کنيم در رده‌هاي بالاي جدول قرار بگيريم.

قائم‌مقام باشگاه پرسپوليس در مورد اينکه با خصوصي‌سازي باشگاه کادر فني تغيير نمي‌کند، گفت: يکي از گرفتاري‌هايي که باشگاه پرسپوليس در فصل‌هاي اخير داشت اين بود که در فصل نقل و انتقالات به موقع شروع به يارگيري و جذب بازيکن نمي‌کردند. اگر ما با استعفاي درخشان موافقت کنيم کادر فني جديدي که مي‌آيد فرصت اين را دارد که نقاط ضعف وقوت تيم را بررسي کند و بداند که در نقل و انتقالات با جذب بازيکنان مورد نظرش نقاط ضعف را از بين ببرد. مربي که از هم اکنون به پرسپوليس مي‌آيد مي‌تواند براي آينده تصميم بگيرد. بخش خصوصي هم نمي‌تواند به فوريت کادر فني انتخاب کند.

من ضمن احترامي که براي همه مربيان ايراني قائلم و با تمام وجود احساس مي‌کنم که مي‌توانستيم مربي ايراني انتخاب کنيم اما به دليل اينکه هر کدام آنها در تيمي مشغول هستند به سراغ گزينه خارجي رفتيم. برخي از آنها در تيم ملي هستند و برخي ديگر در تيم‌هاي ديگر مشغول هستند. اگر در فصل نقل و انتقالات بوديم مربي ايراني انتخاب مي‌کردم.

وي در مورد اينکه علي دايي اکنون بيکار است و مي‌توانند او را انتخاب کنند،‌گفت: من علي دايي را فوق‌العاده دوست دارم و به او هم احترام مي‌گذارم. آقاي گل جهان است.

وي در مورد اينکه اما وزارت ورزش در مورد او مخالف است، گفت: وزارت ورزش نظرش را در اين مورد به من منتقل نکرده است اما مي‌گويم ضمن احترامي که براي دايي قائل هستم براي تصميمي هم که در گذشته گرفته شده، احترام قائلم و درست نيست که يک مربي که در ابتداي فصل کنار رفته دوباره برگردد. اين قشنگ نيست.

اگر در فصل نقل و انتقالات بوديم يکي از گزينه‌هاي من علي دايي بود اما اکنون 6 هفته به پايان فصل مانده ضمن اينکه خود دايي هم خيلي آنطور که از اخبار دور مطلع هستم تمايل به حضور در پرسپوليس ندارد. اما نمي‌دانم که اگر اين پيشنهاد به او مي‌شد مي‌پذيرفت يا نه اما لطفا اصرار نکنيد که گزينه‌هاي ديگر مربيگيري را بگويم. من گزينه اول مربيگري‌ام را گفتم.
نظرات بینندگان