arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴

درگيري خونين داعش با "النصره" در شهر "مارع" سوريه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک گروه وابسته به مخالفان خارج نشين نظام سوريه از حمله داعش و وقوع درگيري و انفجارهايي در يکي از شهرهاي شمال سوريه خبر داد که تحت کنترل جبهه النصره بوده و داعش در صدد تصرف آن است.

گروه وابسته به مخالفان خارج نشين نظام سوريه موسوم به "ديده بان سوريه" اعلام کرد که شامگاه سه شنبه دو خودرو بمب گذاري شده در شهر راهبردي مارع در شمال سوريه، منفجر شد و درگيري هاي شديدي به دنبال انفجارها روي داد.

ديده بان حقوق بشر سوريه خاطرنشان کرد، داعش به شهر مارع که در مسير کليدي تدارکاتي گروه هاي مسلح در استان حلب قرار دارد و از شمال با ترکيه هم مرز است، حمله کرد.

رامي عبدالرحمان، رييس سازمان ديده بان حقوق بشر سوريه، که مقر آن در لندن قرار دارد، گفت: دو خودروي بمب گذاري شده در شهر مارع که کنترل آن را جنگجويان جبهه النصره وابسته به القاعده در اختيار دارند، روي داد.

عبدالرحمن افزود: در انفجار نخست که داخل شهر مارع روي داد، هفت نفر و در انفجار دوم که در نزديکي اين شهر به وقوع پيوست، نيز هشت نفر کشته شدند.

عناصر داعش با هدف گسترش سلطه گري خود و نزديک شدن به حلب، مرکز استان، با ديگر گروه هاي مسلح و از جمله اعضاي جبهه النصره درگير شدند.

عبدالرحمن خاطر نشان کرد اگرچه داعش مسووليت اين انفجارها را به عهده نگرفته است، اما احتمالا در پشت اين انفجارها قرار دارد.

مارع در 40 کيلوکتري شمال حلب، مرکز سابق تجاري سوريه قرار دارد که بر اثر جنگ داخلي ويران شده است.

منبع : العالم
نظرات بینندگان