arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴

آيت الله نوري همداني: اولين شرط توافقات بايد لغو تحريم‌ها باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 آيت الله نوري همداني با اشاره به مسئله تحريم‌هاي صورت گرفته عليه ايران گفت: اولين شرط توافقات بايد لغو تحريم‌ها باشد و لغو تدريجي به هيچ عنوان قابل قبول نيست؛ بايد بدانيم فصل الخطاب ما سخنان رهبري است.

آيت الله نوري همداني پيش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به ريشه‌هاي استضعاف اظهار داشت: استضعاف فرهنگي، سياسي و نظامي از مورادي هستند که مستبران با ايجاد آن به دنبال پيشبرد اهداف خود و نيازمند ساختن مردم جهان به ابر قدرت‌ها هستند.

مرجع تقليد شيعيان با اشاره به اينکه گاهي مشاهده مي‌شود استضعاف سياسي وجود دارد و افرادي هستند که استضعاف سياسي دارند، افزود: اسلام به دنبال مبارزه با ظلم و تحقق کرامات انساني است.

استاد برجسته حوزه علميه با اشاره به ريشه هاي مبارزه با استضعاف خاطر نشان کرد: انبيا از ميان توده مردم برخواستند و يار و ياور آن‌ها هم مستضعفان بوده‌اند و مستضعفان داراي جايگاه خاصي در دنيا هستند.

مرجع تقليد شيعيان با اشاره به اينکه مستضعفان در کنار پيامبران بودند و ضعف روحي پيدا نکردند افزود: امام خميني (ره) فرمودند انقلاب براي نجات مستضعفان است.

وي با اشاره به اينکه امام خميني در صحيفه نور به سلاطين انتقاد کرده‌اند گفت: امام خميني (ره) در مورد آن‌ها در جلد چهارم صحيفه نور فرمودند، مقدرات ما از 2500 سال حکومت شاهنشاهي بوده است تا زماني که انقلاب به پيروزي رسيد.

آيت الله نوري همداني با بيان اينکه مردم به نظام شاهنشاهي علاقه‌اي نداشتند گفت: امام خميني (ره) فرمودند تولد پيامبر اسلام همزمان با خاموش با آتشکده‌ها و قدرت‌هاي جهان بود که خاموش شدن آتشکده‌ها نشان از پايان بت پرستي‌ها بود و خراب شدن کنگره‌ها هم نشان از بين رفتن ظلم بود.

مرجع تقليد شيعيان افزود: در جلد دهم صحيفه نور امام خميني (ره) آمده است رضا شاه به طوري برخورد مي‌کرد که ابتدا روحانيت و قاجار را مانع پيشرفت ايران مي‌دانست.

استاد برجسته حوزه علميه با بيان اينکه از تيم هسته‌اي ايران حمايت مي‌کنيم و از آن‌ها تقدير مي‌کنيم، گفت: عملکرد تيم مذاکره کننده به دليل اينکه منطق اسلام را به جهان نشان داده‌اند قابل تقدير است.

وي افزود: دشمن فريبکار و سلطه گر است و سوابق آلوده و جنايات بسياري دارند و بايد مراقب آن‌ها بود.

آيت الله نوري همداني با اشاره به مسئله تحريم‌ها گفت: اولين شرط توافقات بايد لغو تحريم‌ها باشد و لغو تدريجي به هيچ عنوان قابل قبول نيست؛ بايد بدانيم فصل الخطاب ما سخنان رهبري است.

مرجع تقليد شيعيان بابيان اينکه مردم نبايد دو فرقه شوند، گفت: نبايد عده‌اي در اين شرايط به دنبال انتقاد دائم به گروه ديگر باشند و بايد با هم اتحاد داشته باشيم.

وي با اشاره به اينکه نسبت به پروتکل الحاقي نگران هستيم، افزود: ممکن است بخواهند در مورد سلاح‌هاي ما تحقيق کنند و بايد در مورد به ميان کشيده شدن بحث‌هاي ديگر در مذاکرات مراقب بود و مذاکره فقط بر سر هسته‌اي است.

استاد برجسته حوزه علميه با اشاره به اينکه بايد مراقب بود زمان را از دست ندهيم و اين رفت و آمد طولاني مدت براي تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي درست نيست، گفت: مسئله مهم ديگر مسئله يمن است که بايد براي آن انديشيد.

مرجع تقليد شيعيان با بيان اينکه خادم الحرمين عربستان سالانه هزاران جلد قران چاپ مي‌کند، افزود: با اين وجود و ادعاي مسلماني عربستان در اين موضوع اشتباه کرده است و به مسلمانان حمله کرده است.

وي با بيان اينکه مشکلات اقتصاد ما به تحريم مربوط نيست، عنوان کرد: معيشت مردم مهم است و بايد در کشور خود به دنبال حل مشکلات مانند بيکاري باشيم و با برنامه‌هايي که تنظيم مي‌شود گام‌هايي در توسعه کشاورزي، صنعت و يکسان سازي قيمت‌ها در کشور انجام شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان