arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۰۸۰
تعداد نظرات: ۶۹ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
مراسم تجلیل از این کارگردان دلسوخته انقلاب برگزار شد؛

گریه های حاتمی کیا؛ احساس می‌کنم عقب افتادم، یک زمانی خودم را پیشرو می‌دانستم/ دعا کنید در بستر نمیرم/ خاک پای حاج قاسم هستم/کاش در میان رزمنده‌ها بودم

ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: حاج قاسم محبت دارد که مرا می‌بیند من خاک پای او هستم واقعاً‌ دلم می‌خواست که این جسارت را داشتم که میان این بچه‌‌ها و رزمنده‌‌ها باشم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گریه های حاتمی کیا: احساس می‌کنم عقب افتادم. یک زمانی خودم را پیشرو می‌دانستم/دعا کنید در بستر نمیرم/ خاک پای حاج قاسم هستم/کاش در میان رزمنده‌ها بودم

بعد از یک سکوت طولانی، دوباره ابراهیم حاتمی‌کیا در یک برنامه‌ رسانه‌ای که به تجلیل از وی اختصاص داشت، حاضر شد و سخنرانی کرد. حاتمی‌کیا حرف‌های جدیدی گفت که نشان از ادامه مسیر جدیدش با شکل و شمایلی دیگر است.

حاتمی‌کیا که بعد از طوفان جشنواره فجر دو سال پیش، ماجرایی که تا ابتدای سال جدید هم ادامه پیدا کرده بود دوباره در سکوتی طولانی فرو رفته بود، امروز بعد از چندین و چند سخنرانی ستایش‌آمیز از او به‌روی سن رفت و این‌گونه شروع کرد: نمی‌توانم بگویم که نباید چنین مراسمی گرفته می‌شد یا نه، چون من نفر اول و آخر نیستم و دیگرانی هم هستند که باید معلوم شود حضور دارند.

وی ادامه داد: صبح پیش یکی از مسئولین رفته بودم برای اینکه مستندی بسازم، لازم بود هواپیمایی را اجاره کنم، به او گفتم: اگر می‌شود هواپیما به من بدهید، از هرجا که نامه بخواهید می‌آورم، حتی از روحانی هم نامه می‌آورم. این عزیز گفت: من هیچ نامه‌ای از شما نمی‌خواهم، همین که خودتان آمدید برای من اعتبار است.

حاتمی‌کیا افزود: این برای من هم شادمانی می‌آورد و هم اینکه خوفی می‌آورد. خوفی که وقتی که عکس تو را بزرگ می‌کنند تو را به جاهایی ببرند ولی شاید این برای کسان دیگری باشد و شامل حال ما که در حوزه تبلیغ و بزرگ‌نمایی هستیم نشود.

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه سوژه‌های زیادی در ذهن دارد، گفت: یک زمانی بود که زیر 45 سال داشتم و به سوژه‌های زیادی فکر می‌کردم و گفتم که یک‌سری کارها را باید بکنم. ولی به جایی رسیده‌ام که نمی‌توانم بگویم این کار را می‌شود کرد یا نه.

وی ادامه داد: چند وقتی است که تصویر یکی از بچه‌های افغانستانی که به‌دست داعشی‌ها سرش بریده شده بود از جلوی چشم من نمی‌رود.

حاتمی‌کیا در حالی که بغض گلویش را گرفته بود، گفت: من خجالت می‌کشم که در سوریه نبودم و این نوجوان... . (بغض شدید حاتمی‌کیا در این بخش از سخنان تبدیل به گریه او شد) اما او ادامه داد: احساس می‌کنم عقب افتادم. یک زمانی خودم را پیشرو می‌دانستم ولی جبهه وسعت گرفت و می‌بینم که خیلی عقب هستم و خجالت می‌کشم وقتی بچه‌های افغانستانی یا بچه‌هایی که بی‌سروصدا در منطقه می‌جنگند کشته می‌شوند.

وی در حالی که اشک می‌ریخت و بغض گلویش را گرفته بود، افزود: نه، من کار زیادی نکردم حاج قاسم (سلیمانی) محبت دارد که من را می‌بیند. من خاک پای ایشان هم نمی‌شوم. واقعاً دلم می‌خواست که این جسارت و قدرت را داشتم که میان این بچه‌ها باشم. بچه‌هایی مظلومی که بی‌صدا و بدون اسم... (حاتمی گریه کرد و ادامه داد: ممنون می‌شوم که این تصاویر در هیچ جایی منعکس نشود و به‌خصوص در اختیار تلویزیون و مخاطبان آن قرار نگیرد).

کارگردان دفاع مقدس در ادامه صحبت‌هایش گفت: همیشه بعد از قصه بوسنی می‌گفتم تمام شد و ما هستیم. اما امروز وقتی می‌بینم که جبهه‌ای به این وسعت رخ می‌دهد و بچه‌های قدس چه می‌کنند تازه فهمیدم که چقدر عقب هستم و عالم سینما چقدر در این مسائل غریب است.

وی با گلایه از "هنوز در برخی مسائل جزئی گیر کرده‌ایم" گفت: شرمم می‌آید از جشنواره پارسال و فیلم‌هایی که در آن نشان داده شد، انگار که سر زیر برف کرده است. این همانی است که جمهوری اسلامی انجام می‌دهد؟ مخاطب حرف‌های من ایوبی نیست، مسئول دیگری است که باید به این فکر کند که جمهوری اسلامی باید حرف‌های پاسداری را که در سوریه کشته می شود، بزند.کجای این در منظومه هنر ایران جای می‌گیرد. من که در سینمای ایران ندیدم مگر اینکه بچه‌های مستند تا حدی در این حوزه‌ها ورود کنند.

حاتمی‌کیا با ذکر خاطره‌ای گفت: در صحنه یکی از فیلم‌ها بود که بمبی در دستان یکی از عوامل ترکید و او می‌گفت: برای این سینمایی که هیچ ارزشی ندارد دستم را دادم. به او گفتم: اگر برای سینما آمده‌ای که باختی و اگر برای ارزشی بالاتر آمده‌ای جانت را بدهی باز هم کم است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۱۰۲
غیر قابل انتشار: ۲۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
128
324
یاد فیلم از کرخه تا راین افتادم واقعا فیلم قشنگی بود از حاتمی کیای دوست داشتنی مخصوصا اهنگ فیلم از کرخه تا راین که خیلی خاطره انگیزه مخصوصا برای بچه های دهه شصت
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
222
265
یه دونه ای ابراهیم حاتمی کیای عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
65
260
حاتمی کیا کارگردان شریفی است و کارهای نسبتاَ خوبی داره من هیچ وقت آژانس شیشه ایشو فراموش نمی کنم با بازی فوق العاده ی آقای پرستویی

موفق باشی ابراهیم جان
پاسخ ها
.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
مثبت دادم بخاطره عمو پرویز گل
aliaam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
134
132
با حرفاش منم گریه افتادم .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
62
189
عاشق فیلم هاش بودم!... اما یکهو زد جاده خاکی! جوری که نمیدونست با خودش چند چنده... به هر حال فیلم های قابل احترامی ساخت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
نه عزيزم اون بنده خدا ميدونه چند چنده!!!
اين شمايي كه نميدوني حرف حاتمي كيا چيه و چرا اين قدر طغيان ميكنه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
36
74
حالا چی شده مگه؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
آقای حاتمی کیا فیلم چ 6میلیارد خرج تولیدش شد 2میلیارد فروخت انصافا شهدا راضی هستند ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
دوست ناشناس شما منافع ملي و هويت جمعي و حفظ ارزش هاي اساسي يك كشور رو نميفهمي وگرنه نميگفتي چرا يه فيلم به اين مهمي 6 ميليارد هزينه داشته!!!!!!
عزيز من اين فيلمها هزينه خودشون رو در طول زمان و چندين برابر برميگردونن...
سعید
|
Saudi Arabia
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
239
150
اشک تمساح داره میریزه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
متاسفم برات واقعا
آشیق
| United States of America |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
سعیدراست میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
چرا اشك تمساح!!!!!
فقط يه آدم بي ادب ميتونه مثل شما صحبت كنه آقا سعيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
دمت گرم سعید
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
50
101
مستند فاطميون كه در مورد شهداي افغاني در سوريه بود بسيار تأثير گذار بود. اين عزيزان هميشه مظلوم هستند. به راستي كه از حرم حضرت زينب جانانه دفاع مي‌كنند. راستي اگر اين حوادث نبود آيا باز هم حاتمي‌كيا از سپاه مي‌گفت. فكر نمي‌كنم.
تلنگر بزرگي به همه ما وارد آمد. ياد حاج كاظم آژانس افتادم و مظلوميتش.
و حالا حاج قاسم. اين مرد خدايي. رستم هزاره سوم. دمش گرم.
صالحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
21
73
یک جاهای تند حرف می زنه ولی حرف حق می زنه.امسال چند فیلم داشتیم در جشنواره که ارزش دیدن هیچ ارزش ساختن هم نداشتن بخاطر داستان نداشتن یک سری اراجیف ساخته بودن.می شد چند تا فیلم در مورد اتفاعات منطقه بسازیم شاید ده نفر در کل دنیا اگاه کنیم که داعش ربطی به اسلام نداره.در شرایط کنونی واقعا یک وقت های مسئولان کشور در مورد بعضی اتفاعات نمی تونند موضع گیری کنند تا اوضاع متشنج تر نشه اما سینما همیشه می تونه حرف بزنه و باور کنید مردم جهان منتظر این واقعیت ها هستنند که بشنود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
83
87
به نظر من حاتمی کیا کارگردان بزرگی است اما برای کدام نسل ؟ واقعیت اینست که ایشان برای سه نسل قبل چنین بودند . لیکن نسل امروز خواسته ها و اندیشه هایش متفاوت با اندیشه حاتمی کیاهاست . برای همین هم وقتی ایشان می بینند زمانی در اوج بوده اند و امروز مورد توجه نیستند ناراحت می شوند و البته طبیعی است . لیکن باید پذیرفت هیچ فردی برای همیشه نفر اول نخواهد ماند .ایشان می خواهند در همان فضای گذشته سیر کنند چون برایشان ارزش دارد لیکن نسل جدید بیشتر علاقمند به آینده است تا گذشته .(البته این نظر من است شاید تفسیری اشتباه باشد .)
پاسخ ها
یک دهه هفتادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
نه خیر دوست عزیز .
بنده یک دهه هفتادی هستم و نه تنها اندیشه هایم نزدیک به حاتمی کیاست که برای او نسبت به بعضی کارگردان های دیگه احترام بیشتری قائلم
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
دوست عزیز ناشناس .تفسیر شما کاملا صحیح است .اقای حاتمی کیا در گذشته ها مانده است و حاضر به هیچ تغییری در دیدگاه هایش نیست .علت عقب ماندگی ایشان نیز همین است .
محمد
| United States of America |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
حاتمی کیا تنها عاشق اینه که از ایشان تعریف و تمجید بشه و انتقاد ، هرگز.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
دوست عزيز آيا با گذشت زمان ارزش هايي مثل منافع ملي و حفظ خاك كشور و دفاع از نواميس ملي مورد توجه نسل هاي پياپي قرار نخواهد گرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
يعني نسل شما به ارزش هايي مثل حفظ تماميت كشور نخواهد انديشيد!!!!!
پس واي بر كشورم و نسل آينده اش كه به حفظ منافع ملي فكر نميكنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
دیدگاه و خواسته های آدمها با هم متفاوته،به دیدگاه و نظر حاتمی کیا احترام میذارم اما اصلا باهاش موافق نیستم...
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
شما اصلا نفهمیدی منظورش از اینکه احساس میکنم عقب افتادم چی هست!!
فدایی حسین
|
Finland
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
18
15
ایران عزیز مابخاطر ظلم به سینما رنج می کشد ما بچه های رزمنده را بمانند سربازان امریکای فاتح نشون نداده ایم در حالیکه کاذبانه بطور موفقیت آمیز با سینما به توجیه و القای جنابات جنگ هسته ای و متعارف خود بر روی مردم گذشته و حال ادامه می دهند
سوتک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
34
70
ضمن احترام به آقای حاتمی کیای عزیز خواستم عرض کنم این همه انتقادات ایشون چرا الان علنی شده ؟ چرا از خون دل خوردناشون در حال حاضر خبر میدن ؟ در طول سالهای گذشته همه چی آروم و عالی بود ؟ همه چی سرجاش بود ؟ جشنواره های قبلی مشکلی نداشت ؟ نمیدونم گیج شدم چرا همه الان دارم داد میکشن ؟ اصلا چرا داد میکشن ؟
آقای حاتمی کیای بازم دوست دارم از ته قلبم چون با از کرخه تا راینت با آژانس شیشه ایت ،باارتفاع پستت زندگی کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
تو معلومه با خودت چند چندی؟!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
سوتك جان سينماي ايران در اين چند ساله گذشته به بحران خورده. جشنواره اي كه نصف فيلمهاي مسابقه اش با موضوع خيانت ساخته شده صداي خيلي ها رو درآورده... مثلا حميد گودرزي مصاحبه كرده و گفته كه تمام فيلم هايي كه بهش پيشنهاد شده با موضوع خيانت بوده و فقط فيلم روباه و ايران برگر اين موضوع رو نداشتن...
ماجرا اينه كه سينماي ايران داره از دست ميره و چون حاتمي كيا دلش براي اين ماجرا ميسوزه صداش درمياد. اما چون قدش بلند تر از ديگران هست تو تير رس فحش پدرخوانده هاي سينماست
باقرزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
36
32
دنبال این می گردم که چرا بعضی ها به طیف خاصی تعلق ندارند اما در دل همه مردم جای گرفته اند؟
با مردم هستند، حرف دل مردم را می زنند.
نه با حزب چپ، نه با حزب راست. صاف و زلال، جاری و همیشگی مثل رودخانه...
حاج قاسم سلیمانی، ابراهیم حاتمی کیا،...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
به اين ها ميگن چهره هاي ملي
هر كشوري به اين چهره هاي فرا جناحي خودش افتخار ميكنه براشون سكوهاي افتخار و آبرو تدارك ميبينه اما ما چون هنوز شعور ملي مون به تكامل نرسيده سعي ميكنيم اونها رو توي بازيهاي لزج و تنفر برانگيز جناحي وارد كنيم...
درود بر چهره هاي ملي ايران. درود بر حاج قاسم. درود بر دكتر ظريف. درود بر ابراهيم حاتمي كيا و درود بر همه دوستداران عزت و آبروي ايران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
عجب ااا ]
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
6
22
سینمای ایران هم مث فوتبالش تعطیل شه بهتره چون سینمای ما هیچی نداره که به عنوان شاخصه برند ایرانی بودنش بشه بهش تکیه کرد.یه سری فیلم دری وری که حیف پول...تک و توک که فیلم خوب میسازن ادم تعجب میکنه...به نظر من فیلم چ هیچی نداشت هیچی از چمران و رشادت های کردستان نداشت بابای من مینوشت فیلمنامه رو خیلی بهتر میشد
سبزینه
|
United Arab Emirates
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
18
52
خب همراه حاج قاسم شو تا این عقب افتادگی را جبران کنی گریه دردی را دوا نمی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
مرد رو از جنگ ميترسوني!!!!
ابراهيم كه مرد روزهاي سخت و بمب و آتش بوده و هست سبزينه...
ابراهيم مرد روزهاي بزرگ و سرزمين هاي سرخ شهادته
مثل بزدل ها حرف نزن هموطن گرامي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
والا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
28
27
فقط می تونم بگم دوست دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
27
39
يكي نيست به اين آدم بگه! مرد حسابي چرا فكر ميكني چون تو داري واسه يه چيزي بال بال ميزني بقيه هم بايد مثه تو فكر كنند!
آقاي حاتمي كيا! ما فكر ميكرديم شما قيصر امين پور سينماي ايران ميشين كه هم چپ دوستش داشت هم راست
اما داري ميري سراغ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
چقدر اين سياست زدگي چيز بديه دوست عزيز!
حاتمي كيا شخصيت ملي و فراجناحيه. اما چون ما نميشينيم ببينيم چي ميگه و فقط با پيش فرض هاي خودمون و رسانه ها حاتمي كيا رو ميشناسيم اين شكلي فكر ميكنم...
دل ابراهيم براي آبروي كشور ميتپد
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
19
26
شنیدم به فیلم گزارش یک جشن مجوز اکران داده شده اما خود ابراهیم با پخش این فیلم موافقت نکرده! گویا روشی که الان در پیش گرفته به صرفه تره.
بودجه ، تجلیل، سهولت در اجاره هواپیما!!! و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
فقط آدم هاي كوچيك انقدر راحت ديگران رو با متر و معيار خودشون ميسنجن نادر عزيز....
مگر حاتمي كيا براي تجليل به اين حرف ها احتياج داره؟؟!! مرد باشيد لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
2
12
این وسط مردم بی گناه کشته میشن بچه های بی گناه
واقعا دردناکه
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
20
41
کاش آقای حاتمی کیا فقط فیلم بسازد،حرف نزند
رحماني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
20
17
با سلام خدمت جناب اقاي حاتمي كياي عزيز من شهر ميبد هستم كه شايد نديدي فقط اين را بگويم اگر خود را نشناختي مردم شمارا شناخته اند شمابرايمان به اندازه شهداي هشت سال دفاع مقدس ارزش و احترام داري اينشاا.. كه خدا هم از تو راضي باشد..
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
14
35
باید خاک پای ایران و ایرانی باشی آقای حاتمی کیا
از شما که مثلا فرهیخته هستید بعیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
ان شاالله ایران و ایرانی در قیامت به داد تو و همه فرهیختگان برسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
10
6
اقای حاتمی کیا از شما متشکریم.بابت فیلمهای خوبت.
اقای حاتمی کیا به نظر من باید ببینیم چقدر میتوانیم در شرایط بد منطقه بوسیله سینما تاثیر مثبت داشته باشیم.البته در همه زمینه ها
مثلا دولت روحانی در بدو تشکیل تونست جنگ امریکا و ناتو علیه سوریه را منتفی کنه.این به به نفع همه بود جز دولتهای ترکیه و عربستان که خیلی ناراحت هستند.
من واقعا از کشتار وحشیانه کودکان سوری مثل شما گریه کردم.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
2
19
شمقدریدر و حد و اندازه معاونت سینمایی یک کشور نبود
همچو دلو خالی اند این مردمان روزگار
چرخ آنها را به آسانی به بالا می کشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
12
40
چرا گریه و زاری بلند شو برو بجنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
یعنی به نظرت هر کس برای وضعیت کنونی منطقه اشک در چشمانش جمع بشه باید بره جنگ این استراتژی شماست؟؟؟
اگه افرادی مانند حاتمی کیا بره جنگ اونوقت فقط جسم داعش نابود می شه.اما افرادی از قبیل حاتمی کیا باید فیلم بسازنند و دنیا را اگاه کنند تا فکر داعش نابود بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
خطر داره حسن اا
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
3
15
به نطرم حاتمی کیا صمن آنکه در ایران فیلم سازفابلی است اما به رسم سنت نوستالژیک ایراتی الینه گذشته (جنگ }است اگر به آینده نیندیشیم ودر توهم و نوحه ی ایام برگشت ناپذیر بمانیم ممکن است خیر ساز باشیم اما فطعا تمدن ساز تخواهیم بود چنانکه طالبان و داعش و...هم اهل ایثار وشهادت طلبی اند(به ظن خویش درآرزوی دوران سلف صالح)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
گذشته!!!!!!!
محمود جان همين امروز اگه يكسري مرد نباشن داعش سر از تهران درمياره....
اونوقت شما ميگي نوستالژي!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
8
25
انشااله كه ريا نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
نه مطما باش ریا نیست من هم خیلی وقت ها از مشکلات منطقه گریه می کنم.
چطوری می شه گروهی داعش به اسم اسلام سر کودک دوساله رو می بره و باهاش عکس می گیره یا وقتی می شنوی دختران بی گناه کشور همسایه را گروه داعش به یک دیگر پیشکش می کنند...اونوقت گریه نکنی
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
5
22
کارهای آقای حاتمی کیا عمدتا احساسی است .آثار احساسی کم قروغ هستند و خیلی زود رنگ می بازند .ایراهیم حاتمی کیا شخصیت چمران را طبق دیدگاههایش به تصویر کشیده است اما چمران آن چنان نبود که در فیلم چ نشان داده می شود . مصطفی چمران دانش آموز و دانشجوی الکترونیک مستعدی بود که با حمایت ها و بورسیه دولت به آمریکا اعزام شد تا با پیشرفت در تخصص برق و الکترونیک به ایران برگردد و به توسعه ایران و پیشرفت ملی ایران کمک کند .حالا امده گریه میکند که عقب مانده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
درست میگه دیگه .با 5کلمه اخره کامنتت موافقم
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
3
24
درسته ايشون كارگردان خوبيه ولي بنظر ميرسه ايشون هم با اين كارهاش داره از يك جريان سياسي خاص حمايت ميكنه.بقول بقيه دوستان چرا ايشون در سالهاي گذشته دغدغه هاي اينجوري نداشت؟ وقتي هم ايشون بخواد سياسي كاري كنه اين اشكها ديگه ارزشي واقعي نداره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
4
23
این افا بهتره به جای فیلم ساختن کمی هم به مطالعه در باب هنر و فلسفه و ادبیات بپردازد. به نظر می رسد آقای حاتمی کیا با این همه پیشینه و ادعا، دنیا و زندگی را فقط از یک روزنه بسیار تنگ و تاریک می بیند و بهتر است تا فرصت است کمی به نگرش و جهان بینی خود وسعت بخشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
7
28
آقای حاتمی کیا شما هم زمین و زمان را برای مقصود مبهم خودتون به هم میبافید، عزیز من کسی که جلوت را نگرفته برو پا به پای حاج قاسم شو و فیلم بساز.
انگار همون حرفهای ده نمکی و شمقدری و سلحشور را میزنی فقط لطیف تر و بدون پرخاش و فحاشی ! بس نیست اینهمه طلبکار زمین و زمان بودن؟ کافی نیست اینهمه از بالا به مردم نگاه کردن؟
شما یه دورانی حرفهایی داشتی زدی، حالا یا با جامعه هماهنگ شو یا راه خودت را برو ولی ناله نکن، این انتخاب خودت هست و منتی سر مردم نذار، بسیار بیش از دیگران بهت رسیده اند و احترام گذاشته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
برای سلامتی سلحشور دعا کنید اا
سیاوش
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
9
33
خوب چرا نمیروی پیش رزمندگان کسی جلوتو گرفته ؟
یا فقط بلدی ژست بگیری و حرف بزنی
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
6
22
اینکه بگیم شرم داریم از سینمای سال گذشته چون درباره سوریه فیلم نساخته مغالطه است. مگر رسالت سینما تنها نشان دادن جنگ های دنیا است؟ قطعا وظیفه هر انسانی (نه فقط مسلمان) است که نسبت به رنج انسان های دنیا حساس باشه و تا حد امکان وظیفه انسانی خودش رو انجام بده. ولی تمام رسالت سینما نمایش جنگ های دنیا نیست. برخی ها مثل آقای حاتمی کیا دغدغه سینمای جنگ رو دارند. کاملا هم قابل احترامه این دغدغه. تو یه برهه ای ایشون زحمات زیادی کشیدن برای نمایش جنگ 8 ساله و دفاع مقدس در کشور خودمون و الان هم دغدغه های مشابه دارند. ان شا الله که موفق هم باشند چون که کارهای ارزشمندی ساختن. اما اینکه انتظار داشته باشند همه فیلمسازهای ایرانی بیان تو همین مسیر فیلم بسازن و خلاف اون رو شرم آور بخونند دیگه اشتباهه. اینجوری سینما میشه شیپور جنگ و بقیه فیلمسازها باید بشینند تو خونه شون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
4
23
کاش به حال بچه هایی گریه میکردیم که به خاطر بی پولی و فساد و فقر در بیمارستانهای همین مملکت دارن جون میدن و هیچ حاج کاظم و ... هم به فریادشون نمیرسه.
ناشناس
|
Finland
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
12
3
خوش تیپ
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
6
17
آقای حاتمی کیا این که کسی گریه بکنه و از مظلومیت حرف بزنه و بعد برای فیلماش بودجه های میلیاردی بگیره و از نیکی کریمی تا مریلا زارعی دنبال بازیگرای خوب باشه نشانه صداقت نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
7
14
برادر؛چون پیر شدی از میکده بیرون رو
علي ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
7
23
خب با اين نمايش پول ساخت فيلم بعدي جور شد. خسته نباشيد.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
5
14
ای کاش آقای حاتمی کیا که اینقدر از حاج قاسم تعریف میکنند یک مقدار از مرام و معرف حاج قاسم یادمیگرفتند که با وجود اینکه در دل جنگ و خونریزی هستش ولی هیچ وقت با مردم طلبکارانه و از موضع بالا صحبت نمیکنند و هیچ وقت نمیبینید که ایشان گله گذاری کنند .
یاشاسین شهیدان شهید غربت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
8
21
یکی از فنون بازیگرها گریه کردن است اگر تو راست می گویی تشریف ببر خطوط مقدم و فیلم مستند تهیه کن . درست است گریه خوبه اما گریه صرف کاربرد آنچنانی ندارد عین حاج قاسم عملگرا باشیم نه عین خطیبان سخنگو .
نظرات بینندگان