arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۴

جنبش انصار الله يمن کنترل بخش هاي زيادي از عدن را به دست گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 منابع محلي استان عدن اعلام کردند که جنبش انصار الله و نيروهاي طرفدار علي عبدالله صالح کنترل بيش از 70 درصد شهر عدن در جنوب يمن را به دست گرفتند.

پايگاه خبري الخبر روز جمعه گزارش داد: جنبش انصار الله پس از درگيري شديد با نيروهاي وابسته به عبدربه منصور هادي ،رئيس جمهوري مستعفي، شکست فاحشي بر آنها وارد ساختند.

درگيري ميان انصار الله با نيروهاي مزدور هادي رئيس جمهوري مستعفي يمن و القاعده در چند شهر جنوبي يمن ، همزمان با بمباران هوايي جنگنده هاي متجاوز عربستان -که به درخواست هادي آغاز شده است - ادامه دارد.

جنبش انصار الله با ايجاد پست هاي بازرسي در تمامي ورودي هاي شهر عدن تاکنون توانسته شماري از تروريست هاي داعش والقاعده را دستگير و زنداني کند.

نيروهاي انصار الله پيش از اين نيز، پس از درگيري شديد با نيروهاي طرفدار عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي يمن، موفق شدند کنترل استانداري و مقر ادارات دولتي عدن در جنوب يمن را به کنترل خود درآورند.

رسانه هاي خبري اعلام کردند که با وجود بمباران شمال و جنوب يمن توسط جنگنده هاي عربستاني ، جنبش انصار الله پيشروي هاي زيادي در عدن و بندر المعلا در ساحل خليج عدن و ديگر مناطق جنوب يمن کرده است.

در تجاوز نظامي هواپيماهاي سعودي و هم پيمانانش به خاک يمن که از ششم فروردين ماه به بهانه حمايت از عبدربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري اين کشور آغاز شده، تاکنون شمار زيادي از غيرنظاميان از جمله زنان و کودکان يمني جان باخته اند.

در اين تجاوز گسترده، جنگنده هاي10 کشور عربي از جمله کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس (به جز عمان) و آمريکا، جنگنده هاي ارتش عربستان را همراهي مي کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان