arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴

عمان وروسیه خواستار توقف فوری عملیات نظامی در یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سرگئی لاوروف روز گذشته در تماس تلفنی با یوسف بن علوی همتای عمانی اش خواستار اتخاذ اقدامات بین المللی فوری برای توقف عملیات نظامی در یمن شد.

به گزارش پایگاه خبری یمن 24، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد وزیران خارجه روسیه و عمان ضمن بررسی بحران یمن نسبت به تداوم عملیات نظامی که منجر به قربانی شدن صدها غیر نظامی و وقوع فاجعه انسانی شد اظهار نگرانی کردند.

وزارت خارجه روسیه افزود: وزیران خارجه دو کشور بر ضرورت اتخاذ اقدامات فوری برای توقف عملیات نظامی و تلاش برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران یمن توافق کردند .

همچنین وزیران خارجه دو کشور بر اهمیت نقش سازمان ملل برای دستیابی به آشتی میان گروه های یمنی و از سرگیری گفت وگوی ملی تاکید کردند.

عربستان سعودی از 26 مارس(6 فروردین) تجاوز گسترده به خاک یمن را با حمله هوایی به این کشور آغاز کرد.

در تجاوز نظامی هواپیماهای سعودی و همپیمانانش به خاک یمن به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان یمنی جان باخته اند.

در این تجاوز گسترده، جنگنده های کشور های عربی از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان)، ارتش عربستان را در حمله به یمن همراهی می کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان