arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴

مخدوش‌کنندگان پلاک خودرو دادگاهی می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به آغاز پایش الکترونیکی محدوده طرح زوج و فرد توسط بیش از 100 دوربین ثبت تخلف از ساعت ۶:۳۰ صبح امروز گفت: برابر قانون با هرگونه تخلف مخدوش کردن پلاک برخورد خواهد شد و متخلفان جاعل شناخته شده و به دادسرا می‌روند.

سرهنگ حسن عابدی در گفت‌و‌گو با آنا، با اشاره به اینکه همزمان با آغاز اجرای طرح ثبت دوربینی تخلف ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد، ماموران مستقر در این مبادی نیز دیگر حضور فیزیکی برای اعمال قانون نخواهند داشت، اظهار کرد: از این ماموران برای ثبت تخلفات مخدوش کردن پلاک خودرو استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برابر قانون با هرگونه تخلف مخدوش کردن پلاک برخورد خواهد شد، بیان کرد: رانندگان بدانند که مخدوش کردن پلاک نه تنها یک تخلف رانندگی محسوب می‌شود بلکه دارای عنوان اتهامی جعل نیز محسوب شده و مرتکبان آن علاوه بر آنکه وسیله نقلیه‌شان توقیف خواهد شد، به دادسرای ویژه راهنمایی و رانندگی نیز ارجاع داده می‌شوند.

سرهنگ عابدی با اشاره به اینکه از امروز بیش از 100 معبر ورودی به محدوده زوج و فرد به وسیله دوربین‌ها سطح تخلفات کنترل می‌شود، عنوان کرد: به ازای هر بار عبور از مقابل دوربین‌های مختلف رانندگان متخلف مبلغ 20 هزار تومان جریمه خواهند شد و اینطور نیست که فردی گمان کند چون یک بار وارد محدوده زوج و فرد شده است، دیگر مجوز حضور در این محدوده را تا پایان وقت پیدا کرده است. البته کسانی که از محدوده زوج‌و‌فرد خارج می‌شوند شامل جریمه نمی‌شوند.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه وضعیت در محدوده طرح ترافیک و به شکل سابق است و تمام ورودهای غیرمجاز به این محدوده به وسیله دوربنی کنترل می‌شود،تصریح کرد: ساعت اجرای طرح زوج و فرد از ساعت 6:30 صبح تا 19 عصر است و محدوده آن از نیز از قسمت شرق به بزرگراه امام علی (ع) از بزرگراه شمال به بزرگراه همت و از قسمت غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران و از قسمت جنوب به بزرگراه بعثت ختم می‌شود.
نظرات بینندگان