arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۴

داعش 33 نفر را در استان انبار در عراق اعدام کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک منبع امنيتي در استان انبار در غرب عراق روز شنبه اعلام کرد ستيزه جويان داعش 33 نفر، از جمله زنان و کودکان، را نزديک شهر رمادي، مرکز اين استان، اعدام کردند.

به گزارش«انتخاب» به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ، اين منبع که خواست نامش فاش نشود، به اين خبرگزاري گفت ستيزه جويان داعش روز جمعه در پي به دست گرفتن کنترل منطقه بوفرج در شمال رمادي، حدود 110 کيلومتري غرب بغداد، 33 نفر را به اسارت گرفتند.

اين منبع خاطر نشان کرد شامگاه جمعه، گروه داعش 15 نفر را به اتهام همکاري با نيروهاي امنيتي و شوراهاي بيداري اعدام کرد.

وي افزود 18 نفر ديگر از ساکنان منطقه بوفرج بعدا به اتهامات مشابه اعدام شدند.

اين منبع گفت :«‌ همه قربانيان با گلوله هايي که به سرشان شليک شد، اعدام شدند ».

اين منبع خاطر نشان کرد ستيزه جويان داعش صبح جمعه حملاتي را در منطقه بوفرج از چند جهت انجام دادند و پس از درگيري هاي شديد با نيروهاي امنيتي و افراد قبيله اي سني متحد آنها، اين گروه بخش هاي بزرگي از اين منطقه را تصرف کرد.

اين منبع افزود نبردهاي روز جمعه در بوفروج موجب شد ده ها خانواده خانه هاي خود را ترک کنند و به رمادي پناه ببرند که بخش هايي از آن نيز در کنترل ستيزه جويان داعش است.

اين منبع گفت هواپيماهاي ائتلاف تحت رهبري آمريکا صبح شنبه حمله اي را عليه مواضع داعش در منطقه بوفرج انجام دادند.

اين منبع به جزئياتي در خصوص اين حمله اشاره نکرد، اين در حالي است که اين منطقه همچنان تحت کنترل گروه داعش قرار دارد.

در عين حال، اين منبع گفت نيروهاي عراقي و شبه نظاميان متحدشان، از منطقه سجاريه، در شرق رمادي، عقب نشيني کردند و وارد پايگاه هوايي حبانيه شدند.

وي افزود اين اقدام ظاهرا به اين علت انجام شد که هواپيماهاي ائتلاف بين المللي حملات هوايي را عليه مواضع داعش در آن منطقه انجام دهند.

اين عقب نشيني سه روز پس از آن انجام شد که نيروهاي امنيتي با پشتيباني هزاران شبه نظامي متحد شيعه و سني کنترل منطقه سجاريه را در پي درگيري هاي شديد به دست گرفتند.
نظرات بینندگان