arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴

جنتي: اجازه نمي‌دهيم اغراض جناحي محيط فرهنگ را خدشه‌دار کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به دستاوردهاي دولت در حوزه‌هاي اقتصادي و سياست خارجي، ابراز اميدواري کرد در عمل به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در آغاز سال همدلي و همزباني دولت و ملت، همه دلسوزان نظام از جمله گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي، به گونه‌اي عمل کنند که به حفظ و ارتقاي سطح اميد در جامعه کمک شود.

علي جنتي در ديدار با هيات رئيسه کانون جوانان حزب اعتدال و توسعه، همچنين با تاکيد بر نقش فعاليت‌هاي سالم فرهنگي در ارتقاي سطح اميد، تاکيد کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر تقويت نشاط در فضاي فرهنگي و حمايت از فعاليت‌هايي که در چارچوب قانون انجام مي‌شود تاکيد داشته و اجازه نخواهد داد آرامش محيط فرهنگ و هنر، با فشارهاي برآمده از اغراض جناحي و منافع گروهي خدشه‌دار شود.

وي خاطرنشان کرد: از همان ابتدا که به وزارت ارشاد آمدم احساس کردم برخي از جريان‌هايي که دولت آقاي روحاني را از خود نمي‌دانند، همه توان خود را صرف بهانه‌گيري و عيب‌جويي از فعاليت‌هاي اين دولت نموده‌اند که متاسفانه عرصه فرهنگ نيز از اين بهانه‌گيري‌ها بي‌نصيب، نبوده است.

جنتي با تاکيد بر استقبال وزارت ارشاد از نقدهاي سازنده و دلسوازانه، گفت: در سال گذشته بيش از 72 هزار عنوان کتاب منتشر شد. حالا برخي مي‌آيند و مثلا از ميان اين حجم انبوه، دو سه کتاب را پيدا مي‌کنند که چند پاراگراف مشکل دارد. در اين که ما بايد مراقبت کنيم که حتي همين دو سه اشکال هم بر عملکردمان وارد نشود شکي نيست اما آيا اين عملي اخلاقي است که با برجسته کردن يکي دو خطاي کوچک احتمالي و سهوي، همه زحمات کارکنان اين وزارت‌خانه را زير سوال ببريم.

وزير ارشاد به لغو اجراي برخي کنسرت‌هاي قانوني طي سال گذشته اشاره کرد و افزود: پارسال به دروغ شايع کردند که وزارت ارشاد مجوز تک خواني به بانوان داده است و با پخش وسيع اين شايعه در سطح کشور تلاش داشتند ديدگاه علما و متدينين را عليه دولت و وزارت ارشاد منفي کنند. قطعا بايد در دلسوزي اين شايعه‌پراکنان براي نظام و فرهنگ کشور ترديد کرد، چرا که اگر اينان دغدغه اسلام و فرهنگ اسلامي را داشتند اولا به دروغ متوسل نمي‌شدند و در ثاني همان سال‌هاي قبل از استقرار دولت آقاي روحاني که برخي کتاب‌هاي سراسر مشکل‌دار، مجوز چاپ گرفتند، واکنش نشان مي‌دادند.

بر اساس اين گزارش، در اين ديدار مسعود شفيعي رييس کانون جوانان حزب اعتدال و توسعه و عضو شوراي مرکزي اين حزب، با اشاره به فضاي عمومي کشور و ايجاد اميد و نشاط در جامعه، بويژه در آغاز سال جديد و روند مثبت در مذاکرات هسته‌اي، حمايت از فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري قانونمند را پيش نياز افزايش تحرک بيشتر در فضاي فرهنگي دانسته و بر حمايت کانون جوانان اين حزب از برنامه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين حوزه تاکيد کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان