arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴

تلاش عربستان به منظور تغيير موضع پاکستان براي مداخله نظامي در يمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پايگاه خبري 24 امارات روز سه شنبه نوشت: عربستان تلاش هايي را به منظور تغيير موضع دولت پاکستان براي همراهي با رياض و برخي ديگر از کشورهاي عربي همسو در عمليات نظامي موسوم به 'طوفان قاطعيت' عليه يمن آغاز کرده است.

اين پايگاه خبري به نقل از برخي منابع مطلع بدون ذکر نام آنها، ادعا کرد: دولت پاکستان بزودي موضع جديدي در قبال عمليات طوفان قاطعيت و همکاري راهبردي با عربستان اعلام خواهد کرد.
پايگاه خبري اماراتي اضافه کرد: بزودي و در ساعات آينده يک مقام بلندپايه سياسي عربستان براي مذاکره در باره تحولات يمن وارد پاکستان خواهد شد.

اين خبر اضافه کرد که نواز شريف نخست وزير پاکستان در تماس با مسوولان امنيت ملي کشورش، موضوع ضرورت مشارکت پاکستان در جبهه کشورهاي مهاجم به يمن را مورد گفت وگو قرار داده است.

پايگاه خبري امارات افزود: نواز شريف در اين تماس ها بر سر موضوع توافقات پيشين امضا شده بين اسلام آباد و رياض و تعهد اقدام مشترک در هنگام بحران و در چارچوب همکاري نظامي بين دو کشور، گفت وگو کرده است.

مجلس پاکستان اخيرا با اجماع نمايندگان بر بي طرفي اين کشور در قبال مشارکت در عمليات طوفان قاطعيت به رهبري عربستان عليه يمن تاکيد کرد، امري که خشم عربستان و امارات را برانگيخت و آنها را به تهديد و فشار بر دولت پاکستان وادار کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان