arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴

طرح عربستان برای ساخت 16 رآکتور هسته‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع عربستانی اعلام کردند که این کشور قصد دارد برای برطرف کردن نیازهای غیر نظامی خود، از سال 2022 ساخت 16 رآکتور هسته‌ای را آغاز کند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای شرق‌الاوسط، منابع خبری عربستانی اعلام کردند که هزینه ساخت این 16 رآکتور هسته‌ای به 80 میلیارد دلار می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که ساخت این مجتمع هسته‌ای 20 سال به طول بیانجامد.

ریاض اعلام کرده‌ است که قصد دارد از این مجتمع هسته‌ای برای برطرف کردن مشکلات خود در تامین برق و تصفیه آب مورد نیاز و دیگر برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای استفاده کند.

عربستان و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در سال‌های اخیر به تولید برق بیشتری نیاز پیدا کرده‌اند و میزان نیاز آنها به تولید برق سالانه با هشت درصد افزایش روبه‌رو بوده است. همین مساله باعث شده تا این کشورها برای حل مشکل تامین برق خود به تولید انرژی هسته‌ای روی بیاورند.

کارشناسان جهانی انرژی می‌گویند که میزان نیاز به تصفیه آب آشامیدنی در خاورمیانه تا سال 2030 میلادی به 110 میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت. امارات و دیگر شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس بخش عمده نیاز خود به آب آشامیدنی را با تصفیه آب دریا تامین می‌کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان