arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴

وزير خارجه آلمان: کري به تصويب توافق ايران در کنگره خوش بين است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرانک والتر اشتاين ماير وزير خارجه آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که جان کري همتاي آمريکايي اش در نشست وزراي خارجه گروه هفت خوش بيني خود به تصويب توافق ايران در کنگره آمريکا را به وضوح نشان داد.

به گزارش خبرگزاري رويترز از شهر لوبک در آلمان، وي به خبرنگاران گفت: ديدگاه اين است که اگر به توافق برمبناي چارچوب دست يابيم، در آن صورت در موقعيتي هستيم که مي توان آن را به تاييد کنگره رساند. در همين حال 'جان کري' وزير امور خارجه آمريکا نيز امروز (چهارشنبه) گفت که مطمئن است رسيدن به توافق هسته اي با ايران حتي بعد از توافق کنگره و کاخ سفيد بر سر طرح جديدي عليه مذاکرات، ممکن خواهد بود.

وي در جمع خبرنگاران افزود: يقينا پايان دادن به مذاکرات با ايران طي دو و نيم ماه آينده چالش مهمي خواهد بود.کري که براي شرکت در نشست گروه 7 (جي -7) امروز وارد شهر شمالي لوبک آلمان شده است، خاطرنشان کرد: ما در مورد توانايي رييس جمهور اوباما براي ادامه مذاکرات و رسيدن به توافق اطمينان داريم. هر چند ديروز (سه شنبه) در واشنگتن مصالحه اي در مورد نقش کنگره صورت گرفت.

رويترز در ادامه ادعا کرد که باراک اوباما رييس جمهوري آمريکا روز گذشته (سه شنبه) پذيرفت که کنگره بايد از قدرت بازنگري هر گونه توافقي با ايران برخوردار باشد و بدين ترتيب تسليم فشار جمهوري خواهان و برخي از نمايندگان دمکرات آمريکا شد.کميته روابط خارجي سناي آمريکا روز گذشته طرحي را تصويب کرد که به موجب آن کنگره مي تواند هر گونه توافق هسته اي با ايران را براي تصويب به راي گذارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان