arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۴

شوک پورتو به بایرن مونیخ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در دو بازی باقیمانده مرحله رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا با درخشش لوئیس سوارز، پاری سن ژرمن را مغلوب کرد و پورتو در روز پراشتباه مدافعان بایرن مونیخ سه بر یک مقابل این تیم پیروز شد.

بارسلونا با پیروزی سه بر یک در ورزشگاه پارک دو پرنس مقابل پاری سن ژرمن، در یک قدمی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت.

یک گل از نیمار و دو گل انفرادی از لوئیس سوارز باعث شد که صدرنشین لالیگا با پیروزی در انتظار بازی برگشت هفته آینده در نیوکمپ بماند.

لیونل مسی ستاره بارسلونا در نیمه اول روی یک ضربه کاشته می‌توانست دروازه پاری سن ژرمن را باز کند که ضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد.

پاری سن ژرمن که در این بازی مهاجم تاثیرگذار خود یعنی زلاتان ابراهیموویچ را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، روی گل به خودی جرمی متیو مدافع بارسلونا، امید اندکی برای مسابقه برگشت پیدا کرد.

پاری سن ژرمن تا پیش از گل به خودی جرمی متیو که روی ضربه گرگوری فان در ویل به زده شد، عملکرد بسیار ضعیفی داشت و در همان بیست دقیقه ابتدای بازی تیاگوا سیلوا کاپیتان خود را به دلیل مصدومیت از دست داد.

پاری سن ژرمن در بازی مقابل بارسلونا، مهاجم اصلی خود یعنی زلاتان ابراهیموویچ که در هفت بازی گذشته، ۱۳ گل به ثمر رسانده را در اختیار نداشت و دیگر مهاجم این تیم یعنی ادیسون کاوانی نمایشی ضعیف در این بازی ارائه داد.

اما از طرف دیگر سه مهاجم بارسلونا یعنی، مسی، نیما و سوارز با بازی عالی، باعث برد این تیم در این بازی شدند.

مسی که پیش از به ثمر رسیدن گل اول بارسلونا، روی پاس لوئیس سوارز، با یک ضربه دقیق تیرک دروازه تیم میزبان را به لرزه در آورد با یک پاس هوشمندانه در دقیقه ۱۸ نیمار را با دروازه‌بان پاری سن ژرمن تک به تک کرد و مهاجم برزیلی بارسلونا هم با ضربه تمام کننده، نتیجه را یک بر صفر کرد.

بارسلونا که در این بازی با در اختیار داشتن توپ در بیشتر زمان مسابقه، بازی را در کنترل خود داشت، در نیمه دوم روی حرکات انفرادی لوئیس سوارز دو گل دیگر هم به ثمر رساند.

سوارز در نیمه دوم با حرکت از گوشه زمین و عبور دادن توپ از بین پاهای داوید لویز مدافع پاری سن ژرمن و دریبل دو مدافع دیگر این تیم توپ را در گوشه دروازه تیم میزبان جا داد.

لوئیز که در دقیقه ۲۰ بازی به جای داوید سیلوای مصدوم به بازی آمده بود، یک بار دیگر مغلوب حرکت تکنیکی لوئیز سوارز شد؛ مهاجم اروگوئه‌ای بارسلونا پس از عبور توپ از میان پاهای لوئیز با سالواتور سوروگو تک به تک شد و با ضربه‌ای زیبا دومین گل خود در این بازی وارد دروازه پاری سن ژرمن کرد.

پاری سن ژرمن برای صعود به مرحله بعدی باید حداقل سه گل در ورزشگاه نیوکمپ به بارسلونا بزند و گلی دریافت نکند، این تیم برای صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به معجزه نیاز دارد.

پورتو ۳ - بایرن مونیخ ۱
پورتو با پیروزی سه بر یک مقابل بایرن مونیخ در بازی رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شوک بزرگی به این تیم وارد کرد.

جکسون مارتینز مهاجم پورتو در دقیقه ۲ بازی، پس از توپ ربایی از ژاوی آلونسو با مانوئل نویل تک به تک شد ولی دروازه‌بان بایرن مونیخ با خطا او را متوقف کرد و داور به نفع پورتو پنالتی گرفت.
ریکاردو کوارسما هافبک کناری با تجربه پورتو بر خلاف جهت حرکت نویر، این پنالتی را تبدیل به گل این تیم کرد.

کوارسما بار دیگر روی اشتباه خط دفاعی بایرن مونیخ و این بار دانته موفق به زدن گل دوم پورتو شد. مدافع برزیلی بایرن، روی فشار ریکاردو کوارسما توپ را لو داد و هافبک پورتو با یک ضربه تمام کننده نتیجه را دو بر صفر کرد.

بازیکنان بایرن پس از شروع توفانی پورتو سعی در جبران نتیجه داشتند ولی پاس‌های اشتباه و فشار زیاد بازیکنان پورتو روی بازیکنان صاحب توپ مانع از ایجاد موقعیت گلزنی برای این تیم شده بود.

تیاگو آلکانتارا بالاخر ه در دقیقه ۲۸ بازی موفق شد فاصله را به یک برساند ولی گل زیبای جکسون مارتینز در نیمه دوم باز اختلاف را به دو گل افرایش داد.

پیروزی سه بر یک پورتو مقابل بایرن مونیخ، این تیم را در موقعیتی ایده‌آل برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا قرار داد، در صورت راهیابی به نیمه نهایی این رقابت‌‌ها این تیم برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ که ژوزه مورینیو هدایت این تیم را برعهده داشت، موفق به حضور به این مرحله از لیگ قهرمانان اروپا می‌شود.

پورتو با استفاده از فشار و دوندگی زیاد و البته کمک دفاع پر اشتباه بایرن مونیخ موفق به شکست سه بر یک این تیم شدند.

خولن لوپتگوی سرمربی پورتو و پپ گواردیولا که در دهه ۹۰ میلادی در باشگاه بارسلونا به هم‌بازی بودند و سرمربی ۴۸ ساله پورتو با انتخاب تاکتیک درست و فشار روی بازیکن صاحب توپ، موفق به پیروزی مقابل هم‌تیمی سابق خود شد.

بایرن مونیخ در این مسابقه، سه بازیکن اصلی خود یعنی آرین روبن، فرانک ریبری و باستین شواین‌اشتایگر را در اختیار نداشت.

بایرن در بازی برگشت در مونیخ کار سختی را در پیش دارد، این تیم باید حداقل دو گل بزند تا بتواند به صعود امیدوار بماند.

منبع: بی بی سی
نظرات بینندگان