arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۴

جلالي: اگر شايسته‌سالاري بود بايد 10 سال مربي تيم‌ملي مي‌شدم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربي تيم فوتبال سايپا گفت: اگر شايسته‌سالاري در فوتبال ما وجود داشت، بنده 10 سال پيش بايد مربي تيم ملي مي‌شدم.

مجيد جلالي بعد از شکست 2 بر يک تيمش مقابل تراکتورسازي، گفت: تيمي که امروز ديديد سايپا بود؛ اين تيم جوان را ما ساختيم. حالا با افتخار بعد از 35 سال که کار مربيگيري مي‌کنم مي‌گويم اين کار را يک مقدار بلدم. امروز بازيکن 17 ساله را بازي دادم.

در نيمه دوم که بسيار پرفشار بازي خوبي انجام دادم بعد از اين که بازي مساوي شد مي‌توانستيم 2 گل بزنيم اگر حامد لک نبود نتيجه عوض مي‌شد. به خاطر شرايط حساس تراکتورسازي و نياز اين تيم به اين برد به مردم تبريز به خاطر پيروزي که به دست آوردند تبريک بگويم.

وي افزود: در بازي امروز هيچ منظور خاصي نداشتم. فقط مي‌خواستم کار خودم را نشان دهم. نه تنها خودم بلکه گروهي که در سايپا کار مي‌کنند. تمام روش‌هاي تراکتورسازي را به طور دقيق تحليل کرديم. تنها نگراني ما اين بود که در 10 دقيقه پاياني بازي کم بياوريم. در اين 13 روز 4 بازي کرديم و از اين مسئله نگران بوديم.

سعي کرديم در استفاده از نفرات انعطاف نشان دهيم و از چيزي که مي‌ترسيديم متاسفانه ضربه خورديم. مربي پر حرفي نبودم و حرفم را در زمين مي‌زنم جواب کسي را نمي‌دهم. به غير از تراکتورسازي در تيم‌هاي ديگر بودم و جايي هم براي فرش قرمز پهن نکردم. احساس خدمتگذار بودن را دارم و افتخارم اين است که به فوتبال خدمت مي‌کنم. افتخارم اين است که به فوتبال خدمت مي کنم.

سرمربي سايپا در مورد اينکه آيا به خاطر اتفاقات سال قبل با انگيزه خاصي مقابل تراکتورسازي قرار گرفت، اظهار داشت: هواداران به اين مسئله رسيدند که گذشته را فراموش کردم. براي اولين بار يک مربي براي بازيکن دسته گل برد. بازيکني که با معرفت است بايد الگو شود.

 يک مربي هستم و براي يک بازيکن دسته گل بردم. براي مهدي کياني دسته گل بردم چون او يک بازيکن با معرفت است. در هتل با توني اوليويرا روبرو شدم و چند دقيقه اي با هم حرف زديم. رابطه ما بسيار دوستانه بود. 35 سال است مربي هستم. ديگر تحت تاثير برد و باخت نيستم. مي‌خواهم کار کنم، بايد اثر داشته باشم.

وقتي جوان‌هاي ما در زمين خيلي دقيق بازي مي‌کنند خوشحال مي‌شوم و اين موضوعات من را ارضا مي‌کند دوست دارم بازيکني که محبت را متوجه مي‌شود به فوتبال معرفي کنم اگر شايسته سالاري بود بايد 10 سال پيش مربي تيم ملي مي‌شدم. اين مسائل از من گذشته است. درست است که مشکلاتي سال قبل وجود داشت اما ديگر به موضوعات گذشته و به آن فکر نمي‌کنم.

وي در مورد اينکه باشگاه تراکتورسازي امروز تماشاي بازي را رايگان اعلام کرده بود عنوان کرد: باشگاه با مجاني کردن بليت فروشي مي‌خواست کاري کند که هوادار بيشتري بيايد. اين حق طبيعي تراکتورسازي است. تنها تيمي هستيم که در 30 بازي به هيچ وجه امتياز ميزباني را نداشتيم. اگر قيمت بليت بيشتر شود و خدمات بالا برود هواداران بازهم به ورزشگاه مي‌ايند. با وجود مجاني شدن بليت‌ها شايد يک مدت هواداران بيشتري به ورزشگاه بيايند اما با اين امکانات بازهم حضور آنها کمرنگ مي‌شود.

جلالي در مورد اينکه پيش‌بيني‌ او از تيم قهرمان امسال چيست، اظهار داشت: هر کسي آرامش بيشتري داشته باشد قهرمان مي‌شود. سال قبل 6 تيم در صدر جدول بودند که بارها بالا و پائين شدند. تنها تيمي که سال قبل به صدر رسيد و فضاي آرامش آن به هم ريخت ما بوديم. شما اکنون به تيم آرامش بدهيد تا دچار مشکل نشويد. ليگ امسال با کيفيت تر است. سبک بازي‌ها درگيرانه است و کار در هفته‌هاي آخر به خاطر فشردگي مسابقات خيلي سخت شده است.

جلالي در پاسخ به اين سوال که چرا کاوه رضايي و بابک حاتمي را در ابتداي فصل از دست داد، خاطرنشان کرد: موضوع کاوه رضايي و بابک حاتمي فرق مي‌کند. در ابتداي فصل با بحران مالي روبه‌رو بوديم و مجبوريم بوديم اين انتقالات را انجام دهيم.

 اين مسئله به خاطر شرايط مالي تيم بود و مجبور شديم او را به ذوب آهن بدهيم. سايپا کم هزينه‌ترين تيم ليگ برتر است. آمار هزينه‌هاي ما خيلي کمتر از حد متوسط است. در کل 6 ميليارد هزينه کرديم. سايپا يک باشگاه کاملا مهندسي شده بي حاشيه و سلامت است. از کار کردن در اين باشگاه واقعا احساس راحتي مي‌کنم.

سرمربي سايپا در مورد شرايط مسعود ابراهيم‌زاده بازيکن سال قبل تراکتورسازي که به سايپا رفته است، گفت: به فوتبال ابراهيم زاده اعتقاد دارم اما خيلي زود آسيب ديد. او در تراکتورسازي زير فشار بود وقتي به او پيشنهاد دادم اين مسئله را پذيرفت او در هفته پنجم آسيب ديد و هنوز هم به شرايط بازي نرسيده است اميدواريم از 10 روز بعد بتوانيم از او کم کم استفاده کنيم.
منبع: فارس
نظرات بینندگان