پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : علاوه بر موضوع در دسترس بودن سیگار در فروشگاهها و مراکز فروش، قیمت آن نیز برای مصرفکنندگان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است؛ آن طور که تبلیغات تازه در سطح شهر نشان میدهد شرکتهای سازنده و یا واردکننده سیگار از کاهش قیمت آن در بازار به عنوان یک ابزار رقابتی استفاده میکنند. استفاده از بستهبندیهای جدید و شیک و تبلیغ قیمت پایین این سیگارها، باعث جلب نظر مخاطبان میشود؛ مخصوصا که استندهای تبلیغاتی این محصولات هم در ابعاد بزرگ در ورودی مغازهها خودنمایی کند.
نمایندگان مجلس سال گذشته با افزایش مالیات سیگار مخالفت کردند و این باعث شد درآمد این بخش که در ردیف بودجه بهداشت قرار میگیرد نیز افزایش نیابد، بنابراین این بخش نیز برای درمان یا آموزشهای پیشگیرانه با کمبود بودجه مواجه شده است. آن طور که اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان میدهد در اسفندماه سال گذشته همه اقلام مصرفی اعم از خوارکی و آشامیدنی، بهداشت و درمان، تفریح و سرگرمی، مسکن، آب، برق، تحصیل و پوشاک با نسبتهای قابل توجهی افزایش قیمت داشتهاند، اما در میان همه کالاها و خدمات مصرفی مردم، تنها دخانیات و سیگار بوده که 3.8 درصد کاهش قیمت داشته است