arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴

علت انصراف هدايتي از ادامه کار با پرسپوليس چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 حسين هدايتي که طي ماه‌هاي گذشته تلاش زيادي داشته تا بتواند به پرسپوليس کمک کند و انصافا تلاش‌هاي او باعث شده بازيکنان روحيه خوبي در ليگ قهرمانان داشته باشند؛ براي درک اين اتفاق مي‌توان به تعداد سکه‌هاي که او براي پاداش بردهاي آسيايي تيم داده توجه کنيد.

حسين هدايتي البته به نظر مي‌رسد از اتفاقات اخير به شدت دلگير است. او که نقش پررنگي در حضور برانکو ايوانکوويچ در تيم داشت در ادامه ترجيح داد فعلا از تيم دور شود و چشم به مناقصه و حضور در آن براي در اختيار گرفتن پرسپوليس داشته باشد.

حسين هدايتي روز گذشته نيز در اين ارتباط متني در صفحه اينستاگرام خود منتشر کرد و در آن به ريز کمک‌هاي خود در چند هفته اخير اشاره کرد. کمک‌هايي که از تاريخ 3 دي‌ماه آغاز شد و تا زمان حضور برانکو ايووانکويچ ادامه پيدا کرده است.هدايتي با اعلام اينکه اين بخشي از سند حمايت صادقانه او از پرسپوليس به عنوان يک هوادار بوده گفته بدون اينکه اسپانسر يا مسووليتي در اين تيم داشته باشد مبلغ سه ميليارد و هشتصد و سي و نه ميليون هزينه کرده است.

اين در حالي است که طي روزهاي گذشته اعلام شده بود هدايتي روي قول خود براي پرداخت مبلغ بليط بازي پرسپوليس – النصر نمانده و اين مساله تيم را با مشکل مواجه کرده است! اما ماجرا چيست؟

400 ميليون تومان براي 60 هزار هوادار
حسين هدايتي پيش از ديدار پرسپوليس و النصر اعلام کرده بود هزينه بليط‌ اين ديدار را تقبل خواهد کرد تا طرفداران به صورت رايگان در استاديوم آزادي حاضر شوند. در اين جلسه هدايتي شفاها روي مبلغ 400 ميليون تومان نظر خود را اعلام مي‌کند چون در گفت و گوهاي آن جلسه گفته شده در اين ديدار 60 هزار طرفدار پرسپوليس در استاديوم حاضر مي شوند.اين مبلغي است که به محض ورود به صندوق باشگاه صرف امور جاري شده است .

 اين مبلغ (400 ميليون) براي پرداخت بدهي مالياتي برانکو و قرارداد و تسويه حساب حميد درخشان( 100 ميليون بدهي مالياتي و 300 ميليون تسويه حساب با درخشان) صرف شده تا باشگاه بعد ازدريافت مبالغ بعدي سهم درآمد بليط را به اي اف سي پرداخت کند.

همچنين مبالغي با رديف 200 ميليون و 60 ميليون و ... به عنوان قرض الحسنه به صندوق باشگاه پرداخت شده است. در عين حال در ادامه و بعد از بازي هم اتفاقي عجيب در هتل تيم رخ مي‌دهد؛ مسوولان هتل آزادي کارت بازيکنان را به دليل بدهي اين تيم به هتل نمي‌دهند. باز هم هدايتي در حالي که اين تيم 24 ميليون به هتل بدهکار بود، با پرداخت 28 ميليون تومان اجازه خروج بازيکنان را مي گيرد .

اما در حالي که مسوولان باشگاه اعلام کرده بودند در آمد بليط فروشي بازي النصر را راسا به سازمان ليگ و اي اف سي پرداخت بازمي گردانند دوباره از هدايتي درخواست مي کنند هزينه 100 هزار هوادار حاضر در استاديوم را براي ديدار برابر نماينده عربستان بپردازد که به گفته هدايتي اين برخلاف گفت و گوهاي اوليه بوده و بنابراين توافقي روي آن انجام نمي شود . اين جرقه اي بر دلخوري هاي طرفين و جدايي هدايتي در روزهاي بعدي شده است.

واگذاري قسطي قبول اما سود 5 ساله را بپردازيد
حسين هدايتي در تمام اين مدت به دنبال خريد باشگاه به صورت مناقصه بود و اخبار آن را دنبال مي‌کرد. او که تصور مي‌کرد اين باشگاه بنا به اعلام مسوولان سازمان بورس به همان مبلغ 290 ميليارد تومان (اقساطي) به فروش خواهد رسيد، رايزني‌هاي خود را آغاز کرد اما با پيشنهادي عجيب مواجه شد.

مسوولان واگذاري و سازمان بورس به او اعلام کردند با واگذاري پرسپوليس به صورت اقساط 5 ساله موافقت خواهند کرد اما او بايد سود اين 5 سال را نيز پرداخت کند؛ يعني هدايتي و دوستانش علاوه بر 290 ميليارد تومان که به صورت اقساط 20 درصدي و در طي 5 سال پرداخت مي‌شود بايد مبلغ 87 ميليارد تومان نيز علاوه بر آن و به عنوان سود بپردازند!

با اين حال هدايتي ترجيح داده در حالي که اين تيم با مشکلات مالي فراواني روبرو بوده و در مقطعي حساس از فصل قرار دارد دست از کمک‌هاي مالي خود بردارد و به اميد راهکاري براي خريد اين تيم باشد.

علت انصراف هدايتي از ادامه کار با پرسپوليس چه بود؟

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان