arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

مشاور فرمانده کل سپاه: گزينه آمادگي مقابله با آمريکا و اسراییل روي ميز ماست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور فرمانده کل سپاه با بيان اينکه تأکيد رهبر معظم انقلاب بر تحريم سلاح اتمي براي مقابله با بهانه‌جويي‌هاي دشمن در برابر افکار عمومي است، گفت: گزينه نظامي دشمن چه روي ميز باشد چه زير ميز، همواره گزينه آمادگي مقابله با آمريکا و رژيم اشغالگر قدس روي ميز ماست.

حميدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با ميزان درباره بيانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در ديدار با فرماندهان ارتش، اظهار کرد: در صنايع نظامي نظير صنعت موشک، صنايع ماهواره‌اي که تکيه بر اين صنعت دارد، ساخت پهپاد و موارد ديگر پيشرفت‌هاي فوق‌العاده‌اي داشته‌ايم.

وي با بيان اينکه همه اين پيشرفت‌ها چه در حوزه نظامي و چه غيرنظامي در شرايطي بوده که ما در محاصره و تحريم بوديم، افزود: تمام اين پيشرفت‌هايي که نظام جمهوري اسلامي داشته در وضعيتي حاصل شده که دشمن در تلاش بوده که ما را از دسترسي به آنها منع کند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه فرمايش اخير رهبر معظم انقلاب داراي درس بزرگي براي وضعيت اقتصادي ماست، تصريح کرد: در طول عمر انقلاب اسلامي در هر نقطه‌اي که پيشرفت کرديم به دليل مقاومت در برابر فشار دشمن بوده است.

وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در نخستين روز سال در حرم رضوي ادامه داد: به همين دليل رهبر معظم انقلاب زماني که فرصت‌ها و چالش‌هاي پيش رو در سال 94 را فهرست کردند تحريم‌ها را در رديف فرصت‌ها نام بردند.

مقدم فر در تبيين اينکه چرا «تحريم فرصت است»، بيان کرد: مي‌توان اين فشارها و محاصره اقتصادي را به رشد و خودکفايي اقتصادي تبديل کرد. اقتصاد ما امروز تک‌محصولي و متکي به فروش نفت است که در صورت خروج از اقتصاد تک‌محصولي تحريم‌هاي نفتي و تحريم‌هاي بانکي براي بازستاني پول‌هاي فروش نفت بي‌معنا مي‌شود.

وي با بيان اينکه جمهوري اسلامي از نگاه هستي شناسانه و به صورت ذاتي مغاير و در برابر نظام سلطه است، ابراز کرد: به دليل اينکه همواره تهديدي در برابر ما وجود دارد که گاهي به زبان جاري مي‌شود، هميشه نيروهاي مسلح بايد آماده باشند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه اين آمادگي به دو صورت است، عنوان کرد: وجود اين آمادگي بازدارنده است و از سوي ديگر زماني که دشمن به‌صراحت ما را تهديد مي‌کند و مدام از گزينه نظامي سخن مي‌گويد طبيعي است در چنين شرايطي دور از عقل است که ما آماده نباشيم و انتظار عدم پيشرفت براي مقابله تهديدها از سوي دشمن «ابلهانه» است.

وي با تأکيد بر اينکه ما در برابر اين بلاهت و حماقت دشمن بايد آماده باشيم و به دشمن بفهمانيم که در برابر گزينه روي ميز تو، گزينه آمادگي نظامي ما براي مقابله همواره روي ميز است، گفت: گزينه نظامي دشمن چه روي ميز باشد چه زير ميز، همواره گزينه آمادگي مقابله با آمريکا و رژيم اشغالگر قدس روي ميز ماست. پيام فرمايشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب به دنيا اين بود.

مقدم فر درباره تأکيد دوباره رهبر معظم انقلاب بر تحريم استفاده از سلاح هسته‌اي براي جمهوري اسلامي، خاطرنشان کرد: دشمنان ما به‌خوبي آگاه‌اند که ما اهل استفاده از سلاح اتمي نيستيم. هم در فتواي مقام معظم رهبري اين مسئله مشهود است و هم از مغايرت اين مسئله با آرمان‌هاي ما آشنايي دارند.

وي با بيان اينکه ما در دفاع مقدس نيز نشان داديم که سلاح هسته‌اي در دکترين نظامي ما جايگاهي ندارد، متذکر شد: در برابر اينکه دشمن باز بهانه‌گيري مي‌کند، تأکيد رهبر معظم انقلاب بر تحريم سلاح اتمي به‌نوعي اطلاع‌رساني به افکار عمومي دنياست.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با ذکر اين نکته که آمريکا تنها کشوري است که از سلاح اتمي در هيروشيما و ناکازاکي استفاده کرد، گفت: سؤال اين است که با چه منطقي ما را به ساخت سلاح هسته اي متهم مي‌کنند؟؛ پاسخ اين است که اين يک بهانه‌جويي است.
نظرات بینندگان