arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۸۹

زیباکلام: تحلیل محسن رضایی از نخست وزیری بازرگان از صدر تا ذیل نادرست است

صادق زیباکلام معتقد است که تحلیل محسن رضایی از چرایی انتصاب بمهدی بازرگان به نخست وزیری از سوی امام خمینی، از صدر تا ذیل نادرست است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعتراض دکترصادق زیباکلام به سخنان محسن رضایی درباره نخست وزیری بازرگان در تماسی با خبرانلاین مطرح شد.

صادق زیباکلام معتقد است که تحلیل محسن رضایی از چرایی انتصاب بمهدی بازرگان به نخست وزیری از سوی امام خمینی، از صدر تا ذیل نادرست است.

صادق زیباکلام در گفت وگو با خبرآنلاین در واکنش به این سخن محسن رضایی که امام بازرگان را به نخست وزیری گماشت تا آمریکا از انقلاب ایران احساس خطر نکند، گفت: " این حرف آقای محسن رضایی مصداق همان ادعای " خسن و خسین خواهران مغاویه اند " است. یعنی این تحلیل یکی دو ایراد ندارد بلکه از صدر تا ذیلش ایراد دارد. "

وی در رد تحلیل محسن رضایی از چرایی نخست وزیری بازرگان گفت: " تنها فکری که در مخیله امام و شورای انقلاب نبود این بود که بازرگان نخست وزیر شود تا آمریکایی ها ببینند یکی از طرفداران و وابستگانشان به قدرت رسیده و به این ترتیب فریب بخورند. "

زیباکلام افزود: " آخر در 22 بهمن 57، مگر آمریکا قدرتی در ایران داشت که امام بخواهد کلاه بر سر آمریکایی ها بگذارد. اگر امام می خواست سر آمریکایی ها را کلاه بگذارد، چرا شاپور بخیتار را نمی پذیرفت و با ادامه نخست وزیری او موافقت نمی کرد؟ این حرف محسن رضایی از اساس باطل است. "

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۸
1
2
صادق جان حالا محسن یه چی گفت تو کوتاه بیا
نظرات بینندگان