arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

بررسی بیانیه سوییس با حضور ظریف و صالحی در کمیسیون امنیت ملی مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو ارجاع رییس مجلس به این کمیسیون مبنی بر بررسی نظرات و انتقادها درباره بیانیه سوییس و توافق، جلساتی با حضور وزیر امور خارجه، رییس سازمان انرژی اتمی و سایر اعضای تیم مذاکره کننده و منتقدین برگزارمی شود.

به گزارش خانه ملت، سید حسین نقوی حسینی در تشریح جلسه عصر امروز - سه شنبه- کمیسیون امنیت ملی گفت: دراین جلسه مقرر شد که نخستین جلسه یکشنبه آینده تشکیل شود.

وی افزود: در ابتدای جلسه امروز عدم حضور وزیر کشور در کمیسیون به شدت مورد انتقاد قرار گرفت؛ علیرغم هماهنگی که با وی صورت گرفته بود و سوالات در دستور کار بود، وزیر کشور از حضور در کمیسیون خودداری کرد و بر این اساس، نماینده سوال کننده طبق آیین نامه درخواست کرد که سوال به صحن برود.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه جلسه، با اشاره به جنایات اخیر عربستان در یمن و به خاک و خون کشیده شدن مردم بی گناه و مظلوم یمن، کمیسیون حملات هوایی عربستان به اماکن مسکونی و قتل عام مردم بی پناه را محکوم کرد.

وی افزود: با حضور دانایی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، مباحث مبادلات و روابط ایران و عراق در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به ویژه بازارچه های مرزی در مرزهای قصر شیرین و مرز خسروی مورد بحث قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در این جلسه لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سوسیالیستی ویتنام به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات های بر به تصویب کمیسیون رسید.
نظرات بینندگان