arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
العبادی:

الرمادی تحت کنترل نیروهای عراقی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حیدر العبادی نخست وزیر عراق با بیان اینکه شهر الرمادی مرکز استان الانبار در کنترل نیروهای عراقی قرار دارد، گفت: شمار عناصر تروریستی داعش در این مناطق رو به کاهش است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، العبادی روز سه شنبه در ‫بیانیه ای که در جریان بررسی تحولات نظامی در نشست هیات وزیران صادر کرد،افزود: اوضاع شهر الرمادی تحت کنترل نیروهای عراقی است.

نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی عشایر مسلح امروز (سه شنبه) در عملیاتی در شهر الرمادی مرکز استان الانبار علیه تروریست ها، توانستند کنترل بخش اعظم این شهر را به دست آورند.

العبادی گفت که شمار اندکی از عناصر گروه تروریستی داعش باقی ماندن که به سرعت از مکانی به مکان دیگر منتقل می شوند تا این گونه وانمود شود که هنوز نیروهای این گروه در میدان نبرد حضور دارند، در حالی که بسیاری از عناصر این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند.

نخست زیر عراق همچنین با بیان اینکه شمار عناصر گروه تروریستی رو به کاهش گذشته است، افزود: مردم قاطعنانه با داعشی ها هر کجا که باشند،مقابله می کنند.

سمیر الشویلی سخنگوی سازمان مبارزه با تروریسم عراق نیز امروز (سه شنبه) اعلام کرد: نیروهای عراقی با حمایت نیروهای داوطلب مردمی در عملیاتی که منجر به کشته شدن بیش از 100 تروریست داعش شد، توانستند کنترل بیشتر محله های الرمادی را به دست بیاورند.

بر اساس این گزارش، نیروهای عراقی پیشتر نیز همچنین موفق شده بودند ساختمان بیمارستان الرمادی را از کنترل تروریست ها خارج سازند که در این درگیری ها 10 تروریست از جمله 3 عامل انتحاری به هلاکت رسیدند.

گروه تروریستی داعش از تابستان گذشته بخش هایی از شمال عراق را به کنترل خود درآورد و تاکنون مرتکب جنایات زیادی در این کشور شده است.
نظرات بینندگان