arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

داعش با گاز کلر به الرمادي حمله کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

يک عضو شوراي استان الانبار از اقدام نيروهاي تروريستي داعش در حمله با بمب هاي حاوي گاز کلر به مرکز اين استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري السومريه نيوز، فرحان محمد عضو شوراي استان الانبار امروز چهارشنبه اعلام کرد: نيروهاي وابسته به دولت اسلامي در عراق و شام داعش با استفاده از بمب هاي حاوي گازهاي کلر مناطق امنيتي و مسکوني شهر رمادي مرکز استان الانبار را هدف قرار داده است و اين حملات موجب بروز خفگي در بين بسياري از شهروندان و اهالي اين شهر شده است.

اين نماينده شوراي استان الانبار در ادامه به السومريه نيوز گفت: گروه‌هاي وابسته به داعش تروريستي امروز هم برخي از مناطق امنيتي و مسکوني شهر رمادي را با اين بمب هاي حاوي گاز سمي کلر هدف قرار دادند.

وي همچنين در اين باره تصريح کرد: هم اکنون مواردي از خفگي هاي شديد بين شهروندان و اهالي اين شهر گزارش شده است و به منظور درمان فورا به بيمارستان هاي شهر الرمادي انتقال داده شدند.

حيدر العبادي نخست وزير عراق هم ديروز سه شنبه تاکيد کرده بود، اوضاع در شهر رمادي مرکز استان الانبار کنترل شده است و گروه هايي که تا پيش از اين به داعش پيوسته بودند رفته رفته در حال کنار گذاشتن اين گروه تروريستي هستند.

اين درحالي است که سرتيپ فاضل برواري فرمانده تيپ طلايي از تمام آوارگان و اهالي استان الانبار و بخصوص مرکز اين استان يعني اهالي شهر رمادي خواست به خانه و شهر خود بازگردند، چرا که اين استان در حال پاکسازي است و رمادي اکنون به حالت امن خود باز گشته است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان