arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

انصارالله خواستار پایان کامل حملات به یمن شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنبش مردمی انصارالله یمن روز چهارشنبه خواستار پایان کامل حملات عربستان و متحدانش به عنوان پیش شرطی برای از سرگیری مذاکرات پایان بحران در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش مردمی انصارالله در بیانیه ای گفت: ما خواهان آنیم که پس از پایان کامل تجاوزگری و لغو محاصره یمن، مذاکرات سیاسی در سایه حمایت سازمان ملل از سر گرفته شود.

وی از تلاش های مثبت سازمان ملل در ارتباط با یمن و حمایت این نهاد از مذاکرات ملی در این کشور تقدیر کرد.

براساس این گزارش، سازمان ملل از توافق صلحی در یمن حمایت می کرد که امکان برکناری علی عبدالله صالح رییس جمهوری پیشین این کشور در فوریه 2012 را تسهیل کرد. برکناری صالح به یک سال اعتراضات سراسری در یمن پایان داد.

در همین حال، هواپیماهای نظامی عربستان امروز (چهارشنبه) به رغم اعلام توقف تجاوز به یمن، پنج بار به مواضع نیروهای جنبش مردمی انصارالله در جنوب یمن حمله کردند.

تجاوز نظامی عربستان و متحدانش به مناطق غیرنظامی و مسکونی یمن که از روز ششم فروردین ماه آغاز شد، تاکنون هزاران کشته، زخمی و آواره برجا گذاشته است که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند.

عربستان همچنین از ارسال هر نوع کمک غذایی و دارویی به زخمی شدگان و مردم محاصره شده یمن جلوگیری می کند که این امر اعتراض نهادهای بین المللی را به همراه داشته است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان