arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

کاخ سفید: کار در یمن تمام نشده است/به همکاری با شرکا ادامه می دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت با وجود اعلام آتش بس در تهاجم آل سعود به یمن، کار در آن کشور تمام نشده و به همکاری با شریکان خود ادامه می دهیم.

«جن ساکی» در گفت وگو با شبکه خبری «سی ان ان» افزود: آنچه آشکار اینکه کار در یمن تمام نشده است؛ بی ثباتی هایی در منطقه و در یمن باقی است؛ کارهای زیادی باقیمانده و ما تلاش خود را بیشتر می کنیم و به همکاری با شریکان خود در سرتاسر جهان ادامه می دهیم.»

سخنگوی کاخ سفید بر اهمیت راه حل دیپلماتیک در یمن تاکید کرد و افزود: «هیچ راه حل دیگری جواب نمی دهد و این نبردی نیست که در میدان جنگ قابل انجام باشد.»

ساکی در حالی چنین چنین اظهاراتی را بیان کرده که مقام های آمریکایی نه تنها هیچ انتقادی از تجاوز 28 روزه آل سعود به یمن نکرده اند بلکه به حمایت از آن نیز پرداخته اند.

رسانه های خبری بامداد امروز(پنجشنبه) از دور جدید حملات جنگنده های رژیم سعودی به مواضع جنبش مردمی انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن در شهر عدن خبر دادند. هواپیماهای نظامی عربستان همچنین روز گذشته (چهارشنبه) با وجود اعلام توقف تجاوز به یمن، پنج بار به مواضع نیروهای جنبش مردمی انصارالله در جنوب یمن حمله کردند.

در حالی حملات هوایی بار دیگر شروع شده است که ائتلاف نیروهای عربی به سرکردگی سعودی ها، اخیرا از پایان تجاوز موسوم به توفاق قاطعیت و آغاز عملیات «بازگشت امید» به یمن خبرداده بود.

تجاوز نظامی عربستان و متحدانش به مناطق غیرنظامی و مسکونی یمن که از 6 فروردین ماه آغاز شد، تاکنون هزاران کشته، زخمی و آواره برجا گذاشته است که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند.

عربستان همچنین از ارسال هر نوع کمک غذایی و دارویی به زخمی شدگان و مردم محاصره شده یمن جلوگیری می کند که این امر اعتراض نهادهای بین المللی را به همراه داشته است.

ساکی در پاسخ به پرسشی درباره ادعاهای دخالت ایران در یمن و تاثیر آن بر مذاکرات هسته ای نیز گفته است «هدف مذاکرات جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است؛ البته معنای این حرف آن نیست که ما سایر اقدامات ایران را تائید می کنیم.»

از سوی دیگر، «آدام اسکیف» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به سی ان ان گفته، «حتی اگر به توافق هسته ای با ایران برسیم، این توافق موجب از میان رفتن این حقیقت نمی شود که ما باید با تلاش ایران برای تبدیل شدن به قدرت مسلط منطقه رویارویی کنیم.»
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان