arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

خط قرمز اصلاح سود بانکی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌کل بانک مرکزی خطوط قرمزاین بانک در اصلاح نرخ سود بانکی را اعلام کرد. به گفته ولی‌الله سیف، کاهش شوک‌آور نرخ سود، رعایت منافع و امنیت سپرده‌گذاران در کنار توجه به سرمایه‌گذاری، خطوط قرمز بانک مرکزی در ساماندهی نرخ سود را تشکیل می‌دهند.

رئیس شورای پول و اعتبار با اعلام اینکه در جهت رعایت این خطوط اصلاح نرخ سود باید تدریجی باشد، گفت: بانک مرکزی گرچه از تفاهم بانک‌ها در‌خصوص اصلاح نرخ سود استقبال می‌کند، اما پایبندی عملی بانک‌ها به تفاهم صورت گرفته از اولویت بالاتری برخوردار است.

سیاست‌گذار ارشد پولی کشور از اجرای دو سیاست با هدف ساماندهی غیر‌دستوری نرخ سود بانکی خبر داد و گفت: با هدف نظم بخشی به بازار پول، بانک مرکزی سختگیری‌های جدی را در‌خصوص بانك‌هايي كه به ارائه خدمات به موسسات بدون مجوز می‌پردازند، اعمال خواهد کرد.

سیف سیاست دوم را نیز مقابله با تقاضای‌های تسهیلاتی با ریسک بالا خواند وگفت: بانک مرکزی قصد دارد  دامنه سودی را که متضمن پذیرش ریسک قابل قبول باشد تعیین کند و به بانک‌ها اجازه فعالیت در آن دامنه را بدهد. به گفته این مقام پولی، دامنه تعیین شده علاوه بر جلوگیری از سوخت‌شدن سپرده‌ها وکاهش ریسک بانک‌ها زمینه حمایت از سرمایه‌گذاری‌های صنعتی را فراهم می‌کند.
نظرات بینندگان