arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۵۸۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

فاز جدید دلواپسی؟

* حجت الاسلام رشید داودی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها که برخی خادمان منتخب ملت مجاهدانه در حال آواربرداری از مخروبه های بی تدبیری نالایقان پیشین هستند، شوربختانه شاهد تساهل های بی مورد و تسامح های نابجا از طرف برخی دیگر هستیم؛ امری که موجب خدشه بر اندام و خدمات دولت مردان تدبیر و امید می شود.

علیرغم اینکه چند صباحی است که دوباره سایه عقلانیت و اعتدال بر کشور گسترده شده و موج امید پدید آمده و بیم ها را درنوردیده اما هنوز شاهد جولان افراط گرایان غوغا سالار و انقلابی نمایان امروز و تفریط پیشگان آرامش خواه و عافیت طلب دیروز هستیم که هر از گاهی آسایش ملت، هدفِ دلواپسی­شان قرار گرفته و بر سرمایه های اجتماعی کشور عزیزمان دست می یازند؛ اما دریغ از برخوردی عاجل، قاطع و بازدارنده!!!

چگونه است که اقلیتِ واپسگرای دلواپس و چماق به دست هر از گاهی به اردوکشی غیرقانونیِ خیابانی دست می زنند، مجالس رسمی و قانونی را برهم می زنند، تهدید به ضرب وشتم می کنند اما قاطعیت قانون را نمی چشند؟! و کار بجایی می رسد که پا را فراتر از تهدید گذارده و فرزند مطهَّرِ مطهری را مورد حمله فیزیکی و ضرب و شتم قرار می دهند و در محضر رسانه های داخلی و خارجی، آبروی شهر ادیبان و اندیشمندان خردورز و مردم فهیم و با فرهنگ شیراز را مخدوش می نمایند اما دریغ و افسوس از تصمیم عاجل و برهان قاطع عدالت!


فاز جدید دلواپسی؟

ما را چه شده است؟! آیا مصالحی که به حق، ما را به سمت وحدت با مخالفان عقیدتی رهنمون می سازد و همه تریبون های نظام یکصدا بر برهم زنندگان چنین وحدتی هجمه می کنند، آیا این مصالح به قیاس اولویت و ده ها دلیل عقلی و شرعی و عرفی ما را به حفظ و حراست از وحدت داخلی رهنمون نمی سازد؟!

متاسفانه در نگاه بیرونی آنچه به وضوح دیده می شود، شدت بکارگیری تساهل و تسامح نسبت به چنین رویه های افراطیِ خلاف قانون و منطق و دین است و صد افسوس که گاه شاهد حمایت عده ای از آنان هستیم؛ (همانند آنچه در شیراز شد.) و امروزه کار بدانجا کشیده که این عده قلیل اما پر هیاهو، در بیانیه ای هتاکانه و صد البته مجرمانه، بنام «انصار حزب‌الله گلستان» دیگر نه در خفا که علناً تهدید به اردوکشی خیابانی و ضرب و شتم یادگار ارزشمند و فرهیخته امام جناب استاد حاج سید حسن خمینی و یاور صدیق انقلاب، امام و رهبری جناب حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری می کنند (همانند آنچه در شیراز رخ داد):

«انصار حزب‌الله گلستان تا روز یادواره تمامی حرکات را رصد می‌کند و به بانیان مراسم هشدار می‌دهد که همانند شعار دولت اعتدال در مسیر قانون و عدالت حرکت کنند و فضایی را فراهم نکنند تا حوادثی چون شیراز به وجود بیاید».

این چه جریانی است؟! چه منطق و ادب و اخلاقی است؟! چه تصور کرده اند که این چنین بی پروا سخن می گویند؟! اینان رهرو کیستند؟! مگر کور و کر هستند و ندیدند و نشنیدند سخنان رهبری عزیز را که عتاب کردند و نارضایتی خود را از حوادث حرم امام و حرم حضرت معصومه و ... علناً به زبان آوردند؟! این چه خیانت جاهلانه ای است که این اقلیت در حق انقلاب و رهبر و آرمان های امام و شهیدان می کنند؟! چه کسی مسئول برخورد عاجل، قاطع و بازدارنده با ایشان است؟!

ما را بس است سرتیتر اخبار جهان شدن با چنین فجایعِ تأسّف بار، تمسخّر آمیز و تحقیر کننده که فرهنگ غنی و تاریخ پر افتخارمان را در منظر جهانیان به تاریک­خانه افکار و فراموش­خانه تاریخ می فرستد! آیا آیندگان چه تصویری از امروزمان ترسیم خواهند کرد که اقلیتی افراطی یادگار امام و یار ایشان را علنا تهدید به ضرب و شتم می کنند؟

مسئولان آسایش و امنیت کشور در دستگاه های مختلف! در این شرایط، فکری عاجل می طلبد تا فاجعه ای رخ نداده، که «علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد». نگذاریم و نگذارید که آهِ آیندگان و سرزنش فرزندان این مرز و بوم، گریبانمان را بگیرد که چه کردید با سرمایه ها اجتماعی و انسانی و ... خود؟!

«ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاؤُوا السُّوأَى أَن كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَكَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِؤُون؛ سپس عاقبت آن کسان که مرتکب کارهای بد شدند ناگوارتر بود زيرا اينان آيات خدا را دروغ انگاشتند و آنها را به مسخره گرفتند.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱۵
غیر قابل انتشار: ۱۲
سبحان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
3
44
آقا دمتون گرم عالی بود عالییییییییییییی
از قم
|
United States
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
3
41
دقیقا حرف مردم همینه ...
جناب مسئولان منتظر برخورد عاجل، قاطع و بازدارنده هستیم
محمدجوادقربانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
2
38
تندروی همیشه محکوم به نابودی وشکست است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
2
29
بر منبرها چه دشنامها به مظلومان که ندادند علی (ع) سکوت کرد ولی اینجا جای سکوت نیست چون قانون هست وباید جلوی ایشان گرفته شود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
2
27
این جماعت سازمان یافته عمل می کنند و حمایت مادی و معنوی هم می شوند بطوریکه نیروی انتظامی هم از اینها واهمه دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
2
22
این جماعت سازمان یافته عمل می کنند و حمایت مادی و معنوی هم می شوند بطوریکه نیروی انتظامی هم از اینها واهمه دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
1
14
نگفته اید اشکال کار در کجاست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
1
20
دستت درد نكنه خيلي خوب نوشتي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
1
23
به خدا این همه بی حرمتی را تحمل نمی کنیم
ما ولائی هستیم
ما انقلاب را مدیون حضرت خمینی هستیم رهبری که کاریزما بود
به خدا فقط کافیست یک بیانیه زده شود که جان نثاران رهبری و خاندان خمینی به تهران بیایند ببینید چه می کنیم
خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست
نظرات بینندگان